arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶

سناتور دمکرات آمریکا:شکنجه کارساز نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'داین فاینستاین' سناتور ایالت کالیفرنیا در سنای آمریکا امروز ( پنجشنبه) تاکید کرد: امروزه شکنجه دیگر به عنوان یک راه حل, کارساز نیست.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا, فاینستاین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: به روشنی بگویم که دیگر شکنجه راه حل مناسبی نیست.
 
وی در ادامه یادآور شد: ما هرگز نباید اشتباه گذشته خود را مجددا تکرار کنیم.
اظهارات این سیاستمدار آمریکایی در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کارزار انتخاباتی خود مدعی شده بود: برای مقابله با تهدیدهایی مانند تهدید داعش شکنجه های قرون وسطایی را باز می گرداند.
 
ترامپ در گفت وگو با شبکه خبری «ای بی سی» آمریکا مدعی شده بود که سر بریده شدن مسیحیان در خاورمیانه نشان دهنده لزوم کاربرد شیوه های بازجویی شدیدتر در مورد مظنونان گروههای تندرو است.
 
بر اساس گزارش های منتشره, سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اوایل جنگ آمریکا در افغانستان و عراق در دولت جرج دبلیو بوش از شیوه القای حس غرق شدگی در بازجویی ها استفاده می کرد اما باراک اوباما چند روز پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری در سال 2009 این شیوه بازجویی را منع کرد.
 
رئیس جمهور جدید آمریکا مدعی شده است: ما در شرایطی مانند قرون وسطی زندگی می کنیم و اگر تصمیم بر عهده من باشد، قطعا شکنجه هایی مانند «حس غرق شدگی» و حتی اگر لازم باشد شکنجه هایی شدیدتر از آن را نیز باز می گردانم.

نظرات بینندگان