arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۷ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۰
اشپيگل تحليل کرد؛

هشدار به تمام ديکتاتورهاي عرب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : يک نشريه غربي محاکمه اولين ديکتاتور جهان عرب در مقابل ديدگان ملت را نقطه عطفي در خاورميانه ارزيابي کرده و آن را هشداري به تمام سران مستبد عرب و ميز محاکمه را در انتظار تمامي آنها دانست.

هفته نامه «اشپيگل» در مطلبي با اشاره به اولين روز محاکمه مبارک، ديکتاتور مصر در قاهره نوشت: اين دادرسي و محاکمه نقطه عطفي را در خاورميانه رقم خواهد زد. از امروز ديگر هيچ ديکتاتوري در جهان عرب حتي به يک شب زندگي در هتلهاي لوکس در يک کشور تبعيدي فکر نمي کند.

«اشپيگل» در ادامه با نگاهي به اولين روز محاکمه مبارک در مصر نوشت: رئيس جمهور سابق مصر در اين جلسه خود را بي گناه دانسته و پس از ايراد اتهاماتش ناگهان از روي تخت بيماري کمي بلند شد و در حالي که انگشت اشاره اش را بالا آورده بود، ژست آن دوراني را گرفت که کلامش در مصر، قانون بود و تمام اتهاماتش را رد کرد.

اين هفته نامه آلماني در بخش ديگري از اين مطلب نوشت: اين يک لحظه تاريخي است که هشداري به تمام ديکتاتورهايي است که در همسايگي مصر و در جهان عرب هستند. براي نخستين بار است که يک ديکتاتور عربي رو در روي ملتش قرار گرفته و جوابگوي اقداماتي است که عليه آنها انجام داده است.

نويسنده در ادامه تصريح کرده است: بدين ترتيب در خاورميانه يک دوران جديد آغاز شده است. کسي که زورگويي کرده است و از مقام خود سؤاستفاده کرده و عليه ملت خود مرتکب جنايت شده است بايد در آينده به جاي اينکه فکر نشستن در هتلهاي لوکس در يک کشور تبعيدي را در ذهن بپروراند در انتظار نشستن پشت ميز محاکمه باشد.

اشپيگل در پايان مي نويسد: مردم مصر اميدوارند کشورشان سرانجام به آينده و مسائل ضروري اش بپردازد و بويژه بر وضعيت بد اقتصادي اش غلبه کند. تا زماني که ميليونها مصري در فقر زندگي مي کنند از ديد انقلابيون مصري موفقيتي به دست نيامده است.
نظرات بینندگان