arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۰

دستگاه "لقمه شمار" به بازار آمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دو محقق از دانشگاه «كلمسون» دست به ساخت دستگاهي زده‌اند كه لقمه‌هاي غذا را شمارش كرده و به افراد در رعايت رژيم غذايي‌شان كمك مي‌كند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، اريك موث و آدام هوور، دستگاه «Bite Counter» (شمارشگر لقمه) را براي اندازه‌گيري ميزان غذاي مصرفي افراد اختراع كرده‌اند.

اين دستگاه مانند ساعت مچي به دست بسته شده و الگوي حركت چرخشي مچ دست را براي شناسايي زمان لقمه برداشتن فرد تعقيب مي‌كند. اين دستگاه را مي‌توان مانند گام شمار لقمه در نظر گرفت.

به گفته اين محققان، در سطوح اجتماعي، برنامه‌هاي رايج كاهش و افزايش وزن نتوانسته‌اند تاثير مهمي از خود به جاي بگذارند. بررسي‌ها نشان داده كه افراد تمايل دارند تغذيه خود را با اختلاف زيادي دست كم بگيرند چرا كه شيوه‌هاي سنتي بر نظارت و گزارش‌دهي خود فرد تكيه دارند.

از مزيت‌هاي شمارشگر لقمه مي‌توان به اين اشاره كرد كه اين دستگاه خودكار بوده و از اين رو جانب‌گيري كاربر از اين برنامه حذف مي‌شود. مي‌توان از اين دستگاه در هر جا مانند رستوران يا حين كار استفاده كرد چرا كه اغلب در اين مكان‌هاست كه افراد به سختي مي‌توانند طبق رژيم غذايي مورد نظر خود رفتار كنند.

اين دستگاه مبتني بر مواد موجود در يك لقمه مانند ميزان دقيق گرمي مواد مغذي آن نبوده بلكه بر اساس ساده‌سازي نظارت طولاني‌مدت عمل مي‌كند.

اين دستگاه مانند ديگر محصولات الكترونيكي مصرفي از جمله نظارت بر فعاليت، ناظر ضربان قلب، ساعت‌هاي موقعيت‌ياب جهاني و گام شمار به بازار عرضه خواهد شد.

براي استفاده از اين دستگاه تنها كافي است كه پيش از غذا، آن را با دكمه‌اي روشن كرده و پس از اتمام غذا آن را خاموش كنيد. اين دستگاه به طور خودكار تعداد لقمه‌هاي مصرف شده در اين مدت را خواهد شمرد.

دستگاه لقمه‌شمار، در مرحله آزمايشگاهي تا ۹۰ درصد در شمارش صحت داشته و اين امر بدون در نظر گرفتن كاربر، غذا، ظروف يا محتوي آنها بوده است.

اين دستگاه با ذخيره كردن اطلاعات در مورد تعداد لقمه‌ها به محققان كمك خواهد كرد تا در آينده، دستورالعمل‌هاي جديد و مبتكرانه‌اي براي مطالعات در مورد كاهش يا افزايش وزن ارائه دهند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
0
1
اطلاعيه سهميه بندي
با ساخت دستگاه لقمه شمار از اين پس غذاي مردم عزيز ايران سهميه بندي مي شود تا با صرفه جويي در خوردن كشور پيشرفت كند
نظرات بینندگان