arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۰

افسانه شکست ناپذيري گوگل خدشه دار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مريم افلاطوني: افسانه شکست ناپذيري سيستم عامل گوگل چندان دوام نياورد.


يکي از مهمترين دستاويزهاي گوگل در بازاريابي و فروش سيستم عامل خود که با نام « Chrome OS » شناخته مي شود، درونمايه امنيتي قوي تر آن در مقايسه با سيستم عامل هاي ديگر بوده است.

سيستم عامل هنگام نصب بين پارتيشن هاي مختلف هارد ديسک تقسيم مي شود تا با تشکيل پارتيشن SWAP (حافظه مجازي که به عنوان پشتيبان رم سيستم عمل مي کند)، پارتيشن رمزگذاري شده کاربر و در نهايت پارتيشن «فقط خواندني»( only - read ) سيستم عامل، عرصه بر نفوذگران و خرابکاران رايانه اي تنگ شود.

اما اينک به نظر مي رسد تمام اين ديوارهاي امنيتي فرو ريخته است. برخي از پژوهشگران و صاحب نظران شرکت کننده در همايش امنيتي «کلاه سياه» اعلام کرده اند با به کارگيري ترفندهاي تحت وب هکرها توانسته اند امنيت سيستم عامل گوگل را به چالش بکشند.

آنها از اين طريق توانسته اند به ايميل هاي کاربران، اطلاعات و فايل هاي موجود در Google Docs ، دفترچه نشاني ها و تلفن ها و پيام هاي صوتي خدمات Google Voice دست يابند.

همه اين رخدادها تنها چند ماه پس از معرفي سيستم عامل گوگل اتفاق افتاده است. اين مسأله نشان مي دهد بر خلاف تمام ادعاهاي طرح شده در تبليغات و بازاريابي فناوري ها و خدمات گوناگون، هيچ يک از آنها 100 درصد امن و بي عيب نيستند.

بايد اميدوار بود پيش از آنکه آوازه آسيب پذيري هاي امنيتي سيستم عامل «کروم» عالم گير شود و بيش از اين شهرت امنيتي آن را به خطر اندازد، گوگل براي رفع آن اقدام کند.
نظرات بینندگان