arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۰
در چهارباغ عباسي اصفهان

طرح ممنوعيت تردد موتورسيکلت شکست خورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اصفهان- راضيه کشاورز: طرح ممنوعيت تردد و پارک موتورسيکلت در محدوده خيابان چهارباغ عباسي اصفهان به منظور افزايش ايمني و تسهيل در امر عبور و مرور، با شکست روبه رو شده و نشان از ناموفق بودن اجراي اين طرح و ناکافي بودن نظارت پليس خبر مي دهد.

ازدحام جمعيت و تردد بسيار خودروها در خيابان چهارباغ عباسي باعث شد تا موتورسيکلت يکي از بهترين گزينه ها براي تردد افرادي که در اين محدوده فعاليت مي کنند، باشد. بسياري از موتورسواران در اين محدوده به حمل بارهايي مي پردازند که وانت بارها به دليل ترافيک شديد و همچنين کم عرض بودن خيابانها قادر به انجام آن نيستند.

همچنين ترافيک شديد در اين محدوده باعث شده است تا بسياري از مردم براي رسيدن به موقع به مقصدشان موتورسيکلت را به تاکسي ها ترجيح دهند.

ارتقاي جايگاه عابران

تردد موتورسواران و امکان پارک آن در هر نقطه اي منجر به اختلال در رفت و آمد سواران و عابران پياده شده است؛ همين امر باعث شد در سال گذشته مسؤولان شهري با همکاري پليس تردد موتورسيکلت در اين محدوده را ممنوع کنند و از پارک موتورسواران در اين محور بخصوص رفيوژهاي مياني جلوگيري نمايند.

اما اين روزها خبري از اجراي اين طرح نيست و به راحتي موتورسواران حتي از پياده رو محور چهارباغ عباسي تردد مي کنند، بدون اينکه پليسي يا اعمال قانوني، مشکلي در عبور و مرور موتورسواران ايجاد نمايد.

اين در حالي است که اين معضل علاوه بر نابساماني در وضعيت رفت و آمد عابران پياده منجر به آلودگي بصري و نازيبايي هايي در محور تاريخي شهر اصفهان کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري اصفهان با اشاره به لزوم ارتقاي جايگاه عابران پياده در ترافيک شهر و جلوگيري از ايجاد سد معبر در تردد شهروندان افزود: طي هماهنگي هاي صورت گرفته با پليس راهور و اخذ مصوبه کميته فني ترافيک، پارک موتورسيکلت در سال گذشته در خيابان چهارباغ عباسي ممنوع گرديد؛ بر اساس اين مصوبه بايد با متخلفان برخورد قانوني شود، اما متأسفانه اجراي اين طرح ناموفق بوده است.

مهندس مصطفي نوريان با بيان اينکه متأسفانه تردد و پارک موتورسيکلت در محور چهارباغ اصفهان عبور و مرور عابران پياده را در اين مسير دچار اختلال کرده است، اذعان داشت: اين امر باعث کاهش سرويس دهي، ايجاد ترافيک و بروز برخي تصادفات و خطرات ناشي از بي توجهي راکبان موتورسيکلت در اين محور پرتردد مي شود.

وي با اشاره به اينکه روزانه بيش از 2 هزار دستگاه موتورسيکلت در رفيوژهاي چهارباغ پارک مي شود، ادامه داد: متأسفانه به علت اين معضل کارايي محور پياده روي چهارباغ به پارکينگ تبديل شده است.

وي بر حفظ و حراست از ميراث تاريخي شهر اصفهان بخصوص خيابان چهارباغ عباسي تأکيد و اعلام کرد: لازم است تمام ارگانهاي مربوط از تغيير وضعيت در اين محور تاريخي ارزشمند ممانعت کنند.

توسعه زيرساختهاي ترافيکي

وي از توسعه زيرساختهاي ترافيکي منحصر به وسايل نقليه در دهه هاي گذشته و نبود توسعه متناسب تسهيلات مربوط به عابران پياده و حمل و نقل غيرموتوري سخن به ميان آورد و اظهار داشت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته در طي سالهاي اخير توسعه حمل و نقل غيرموتوري و عابران پياده در دستور کار شهرداري بوده و در اولويت برنامه هاي اين ارگان در آينده نيز خواهد بود.
مدير ترافيک معاونت حمل ونقل و ترافيک شهرداري با تأکيد بر اينکه در سال گذشته براي احقاق حقوق عابران پياده و جلوگيري از بروز حوادث احتمالي توقف و پارک موتورسيکلت در محور چهارباغ عباسي ممنوع شد، اذعان داشت: جهت جلوگيري از تردد و توقف موتورسيکلتها در خيابان چهارباغ عباسي جريمه اي در نظر گرفته شد، اما متأسفانه به دليل نبود نظارت از سوي پليس اين طرح با شکست روبه رو شده است.

مسعود بنده خدا خواستار نظارت بيشتر پليس جهت جلوگيري از تردد و پارک موتورسيکلتها در محور تاريخي چهارباغ عباسي شد و تأکيد کرد: ممنوعيت پارک موتورسيکلتها در پياده روهاي سطح شهر از وظايف شهرداري نبوده و مربوط به حوزه هاي ديگر است.

اما رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان اصفهان در اين باره گفت: اگر چه نتوانستيم طرح ممنوعيت تردد و پارک موتورسيکلت را در چهارباغ عباسي به صورت صد درصد اجرا کنيم، ولي استفاده از کلاه ايمني راننده و سرنشين موتورسيکلت در اين محور را 40 درصد نسبت به معابر ديگر شهر افزايش داده ايم! سرهنگ حسين غلامي افزود: طرح ممنوعيت تردد و پارک موتورسيکلت در چهارباغ عباسي در استفاده بيشتر کلاه ايمني تأثير داشته است.

وي با بيان اينکه در حال حاضر 20 مأمور پليس در محور تاريخي چهارباغ عباسي مستقر مي باشد، ادامه داد: اين محور داراي کوي و برزن متعدد و زيادي است، بنابراين پليس، نيروي کافي براي نظارت اين تعداد کوچه جهت تردد موتورسيکلت در چهارباغ را ندارد.

وي با اشاره به اينکه پليس در حال رايزني با شهرداري جهت اختصاص مکان هاي ويژه براي پارک موتورسيکلتها مي باشد، اذعان داشت: اجراي کامل طرح ممنوعيت تردد و پارک موتورسيکلت زمان بر بوده و به هيچ عنوان نمي توان انتظار داشت در زمان کوتاه اين طرح به نتيجه برسد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
0
0
مهمترین اشکال اینگونه قوانین که مقطعی اجرا می شوند انست که مردم را به بی قانونی عادت می دهد.
یعنی عرف می شود که موتور سیکلت را در زیر تابلو پارک موتور سیکلت ممنوع پارک کنی. یا پشت چراغ قرمز روی خط عابر پیاده توقف کنی. جالبه که موارد زیادی از انجام این تخلفات توسط خودروهای نیروی انتظامی نیز انجام می شود. بهتر است اگر امکان اجرا قانون وجود ندارد حداقل تابلو های پارک موتور سیکلت ممنوع را بردارید که فرهنگ نازل مردم در بی احترامی به قانون بیش از این عرف نگردد.
نظرات بینندگان