arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶

جلیلی در جمع حامیان رئیسی: مردم بصیر باشند و به نامزد اصلح رأی دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شور انتخابات بسیار مفید است ولی باید همراه با بصیرت باشد و اینکه کدام تفکر و نگاه می‌تواند این حرکت را استمرار ببخشد، بسیار مهم است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سعید جلیلی در جمع حامیان سید ابراهیم رییسی اظهار کرد: عصر انتخابات اهمیت خاص خود را دارد؛ سال 92 ملت ما یک انتخاب داشت که مورد اعتماد همه قرار گرفت. همه به منتخب ملت تبریک گفتند و برای او در مسیر انقلاب اسلامی آرزوی موفقیت کردند.
 
اهم اظهارات جلیلی به شرح زیر است:
 
* طبیعی است گفتمانی که از آن صحبت می‌کنیم باور مردم می‌شود و اینکه این باور درست یا غلط باشد بحث دیگری است. به هر حال طبیعی است که در انتخابات قبل و پیش رو سوال و مشکل اصلی مردم، مسایل اقتصادی بوده و اینکه این مسایل چگونه می‌خواهند حل شوند، موضوع مهمی است. اینکه با کدام مسیر و شکل حل می‌شود، این انتظار به‌جا، مشروع و مردمی است. اگر مشکل بیکاری، گرانی، مسکن و اقتصاد را داریم کدام راه حل می‌تواند پاسخ لازم به این مشکلات باشد.
 
* در انتخابات قبل پاسخ‌های مختلفی داده شد و هر کس از نگاه خود مسایلی را مطرح کرد؛ در انتخابات سال 92 یک پاسخ به این سوال این بود که اگر مشکلاتمان را با چند دولت دنیا با گفت‌وگو، حل کنیم این مساله به آسانی حل می‌شود. چهار سال گذشت و امروز یک فرصت مناسب است که ببینیم این موضوع و راه حل و چیزی که توانست اعتماد مردم را جلب کند، چقدر درست بود و آیا توانست مشکلات را حل کند یا خیر. اکنون راه حل برای چهار سال آینده چیست؟
 
* انتخاب بزرگتر، انقلابی است که ملت ما 38 سال پیش انجام داد. ملت ما یک انتخابی کرد که بر مبنای آن حرکتش، شتاب سازنده و موفق بگیرد نه اینکه حرکت متوقف شود. امروز خوشبختانه دشمنان ما می‌گویند امنیت ایران مثال‌زدنی است. در ایام انتخابات شور انتخابات بسیار مفید است ولی باید همراه با یک بصیرت باشد و اینکه کدام تفکر و نگاه می‌تواند این حرکت را استمرار ببخشد، بسیار مهم است.
 
*دشمن می‌داند ملتی که ایستاده و موج‌های سهمگین نتوانست آن را از مسیر خود خارج کند پس باید به گونه‌ای عمل کند که خود ملت از مسیرش منصرف شود، این حرکت‌هایی که انجام می‌دهند برای چیست؟ آیا برای دلسوزی ملت ایران است که بیش از 2000 شبکه ماهواره‌ای درست کرده‌اند؟ آن‌ها هدفشان چیز دیگری است. پس باید ببینیم با این نگاه چه حرکتی را باید دنبال کرد که این مسیر با قوت پیش برود.
 
* عرصه انتخابات عرصه‌ای مبارک و عرصه‌ای است که موضوعیت دارد. عرصه‌ای است که نباید محل ادعا باشد و هر کس مدعی مسایل خلاف بیشتری شد خدای ناکرده بتواند آرا را جمع کند، پس باید این عرصه برای اقناع باشد.
 
* امنیت امروز مرهون تفکر انقلابی و تفکری است که اجازه نداد دشمن یک وجب از خاک کشور را به یغما ببرد؛ امروز بعد از 37 سال تفکر انقلابی می‌خواهد کشور را رو به جلو ببرد.
 
* نگاه به چهار سال گذشته برای انتخاب فردی اصلح برای آینده کشور بسیار مهم است که ما در این مدت یک قدم رو به جلو حرکت کردیم و با انتخاب خود به وضعیت مطلوب نزدیک‌تر شدیم، اما با انتخاب چه تیمی وضعیت مطلوب‌تری خواهیم داشت؟
 
* انتخاب فرد اصلح ضرورت دارد، کسی را انتخاب کنید که ما را به وضع مطلوب برساند. امروز توانستیم نفت صادر کنیم، آیا این یک کارنامه موفق است؟ حال بماند که پول آن وصول شد، یا خیر. نفت یکی از مزیت‌های اقتصادی کشور است که می‌توان با آن شغل ایجاد کرد. امروز چه‌قدر از نفت، شغل ایجاد شده است؟
نظرات بینندگان