arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶

نماینده مردم آزادشهر:۱۳ معدن‌کار در عمق بیشتری در آوار معدن آزادشهر گرفتارند/ امید داریم که تعدادی از معدن‌کاران صرفا مصدوم شده باشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ابراهیمی گفت: ۱۳ معدنکار در عمق بیشتری در آوار معدن آزادشهر گرفتارند و این افراد هنوز قابل رویت نیستند؛ امیدواریم هر چه زودتر عملیات آواربرداری پایان یابد و به اجساد پاک این ۱۳ معدنکار دسترسی پیدا کنیم؛ البته این امید وجود دارد که تعدادی از این عزیزان صرفا مصدوم شده باشند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از میزان، علیرضا ابراهیمی نماینده آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامیی با اشاره به آخرین آمار از جان باختگان حادثه معدن ذغال سنگ آزادشهر، اظهار کرد: من و سایر نمایندگان مجلس که به منطقه اعزام شده‌اند تا ساعت ۲۳ دیشب در محل حادثه حضور داشتیم و مطابق آنچه که از نزدیک مشاهده کردیم هنوز ۶ معدنکار که در رویت امدادگران هستند از محل حادثه خارج نشده‌اند.
 
وی ادامه داد: ۱۳ معدنکار نیز در عمق بیشتری در آوار معدن آزادشهر گرفتارند و این افراد هنوز قابل رویت نیستند؛ امیدواریم هر چه زودتر عملیات آواربرداری پایان یابد و به اجساد پاک این ۱۳ معدنکار دسترسی پیدا کنیم؛ البته این امید وجود دارد که تعدادی از این عزیزان صرفا مصدوم شده باشند.
 
ابراهیمی با اشاره به امکانات و تجهیزات منتقل شده به منطقه برای تسریع و تسهیل در روند آواربرداری و امدادرسانی به حادثه دیدگان گفت: امروز به احتمال زیاد یک دستگاه مکش خاک از کرمان به منطقه حادثه آزادشهر منتقل می‌شود و با این اقدام قطعا روند آواربرداری شتاب بیشتری خواهد گرفت.
 
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس با اشاره به فقدان تجهیزات ایمنی در معادن حوزه انتخابیه‌اش، بیان داشت: بر خلاف معادن سایر مناطق از جمله طبس که به نسبت از ایمنی مطلوبی برخوردارند، حدود ۱۲ معدن منطقه آزادشهر و رامیان از نبود تجهیزات ایمنی رنج می‌برند و فقدان تجهیزات ایمنی خطر بالقوه‌ای است که سایر معادن منطقه ما و معدنکاران آن‌ها را تهدید می‌کند؛ بگونه‌ای که حتی امکانات اولیه معادن منطقه ما نیز قدیمی و فرسوده است.
 
ابراهیمی در پایان با اشاره به مشکلات معیشتی و شغلی کارگران معادن آزادشهر و رامیان خاطرنشان کرد: متاسفانه حقوق و حق بیمه معدنکاران منطقه ما بعضا سه الی چهار ماه پرداخت نمی‌شود.
نظرات بینندگان