جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
۱۹ ذی القعده ۱۴۴۴
- Friday 09 June 2023
  • ارتباط با انتخاب
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیک
  • |
  • نظرسنجی
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
جستجو
ویدئو جدیدترین اخبار پربیننده ترین
لایو خبر عکس خواندنی ها اخبار ویژه
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • ارتباط با انتخاب
  • پیوندها
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • مجله الکترونیک
  • نظرسنجی
  • آرشیو
ویدیو/ فرو رفتن روستاهای حاشیه سد گتوند خوزستان به زیر آب

ویدیو/ فرو رفتن روستاهای حاشیه سد گتوند خوزستان به زیر آب

ویدیو / رادان: پلیس کم‌کاری سایر دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون حجاب را به عنوان تخلف اداری گزارش می‌کند

ویدیو / رادان: پلیس کم‌کاری سایر دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون حجاب را به عنوان تخلف اداری گزارش می‌کند

ویدیو / لحظه‌ی ورود کریم بنزما به عربستان با استقبال مدیران و هواداران الاتحاد

ویدیو / لحظه‌ی ورود کریم بنزما به عربستان با استقبال مدیران و هواداران الاتحاد

ویدیو / لحظه وقوع طوفان شن عظیم در کانال سوئز در مصر

ویدیو / لحظه وقوع طوفان شن عظیم در کانال سوئز در مصر

ویدیو / وضعیت ماهیان پس از منفجر شدن سد کوخافکا

ویدیو / وضعیت ماهیان پس از منفجر شدن سد کوخافکا

ویدیو / سلفی گرفتن دوستانه یک شهروند با رئیس‌جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان

ویدیو / سلفی گرفتن دوستانه یک شهروند با رئیس‌جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان

کد خبر: ۳۴۲۶۹
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۰
صفحه نخست >> سیاست
پ
گزارشی از بازار فروش خودرو در عراق و تفاوت قيمت ها با ايران

خودروهاي ايراني را در عراق دو برابر ارزان تر بخريد

عراق، كشوري فاقد زيرساخت ها و توسعه نيافته، كشوري كه مردمانش در آرزوي بهره مندي از حداقل هاي زندگي با حسرت به زايران ايراني عتبات عاليات چشم مي دوزند، زايراني كه به گفته بسياري از هم صحبت هاي عراقي نگارنده، با وجود بهره مندي از تمام نعمات خدادادي و رفاه نسبي، ناشكر هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عراق، كشوري فاقد زيرساخت ها و توسعه نيافته، كشوري كه مردمانش در آرزوي بهره مندي از حداقل هاي زندگي با حسرت به زايران ايراني عتبات عاليات چشم مي دوزند، زايراني كه به گفته بسياري از هم صحبت هاي عراقي نگارنده، با وجود بهره مندي از تمام نعمات خدادادي و رفاه نسبي، ناشكر هستند.

به گزارش انتخاب، شايد اگر عراقي ها هم با هزار اميد و آرزو پس از سال ها صرفه جويي و پس انداز، 17هزار دلار ناقابل براي خودرويي با استانداردهاي حداقلي پرداخت مي كردند كه در كشور همسايه به قيمت 9هزار دلار به فروش مي رسد و پس از آن نيز هفته اي يك بار ميهمان نمايندگي ها بودند، لب به گلايه مي گشودند.

عراق، كشوري با تمام كاستي هاي موجود، بازار جذابي براي توليد كنندگان خارجي به شمار مي رود به طوري كه با گشتي در بازار شهرهاي زيارتي و همچنين بغداد، حضور انواع و اقسام برندهاي شناخته شده و ناشناخته از كشورهاي دور و نزديك را لمس مي كنيد.

خودرو جزو آن دسته از محصولاتي است كه مشاهده آن نيازي به گشت و گذار در بازار ندارد و زايران ايراني در گمرك مهران حجم انبوهي از خودروهاي ايراني را مشاهده مي كنند كه در انتظار ترخيص به سر مي برند. از مرز كه مي گذري ناهمواري جاده خبر از سختي سفر و مشقت هاي پيش رو دارد. اما اين سختي وقتي دوچندان مي شود كه خودروهاي آمريكايي، كره اي، ژاپني و... را در جاده ها و خيابان هاي اين كشور مشاهده مي كنيد. انواع مدل هاي نيسان، تويوتا، هيوندايي، كاديلاك، شورلت، كيا، فورد و... بدون تعرفه گمركي وارد اين كشور مي شود و خودروسازهاي ايراني نيز براي حضور در اين بازار جذاب راهي جز دامپينگ ندارند. خودروهاي ايراني در بازار رقابتي عراق با قيمت هاي باور نكردني عرضه مي شود تا شايد خودروسازان ايراني بتوانند بخشي از بازار خودرو اين كشور را تصاحب كنند.

 خودروسازان ايراني در تحقق اين هدف راه بسيار سختي در پيش دارند، چراكه خيابان هاي شهرهايي همچون نجف، كربلا، كاظمين، هله و سامرا مدل هايي از شورلت، هيوندايي و توياتا را درقالب تاكسي در خود جاي داده اند و در شهرهايي همچون بصره، بغداد، اربيل و سليمانيه نيز مدل هايي از تويوتا، بنز، فورد و كيا به عنوان تاكسي استفاده مي شوند و حضور پرايد، روآ، پژو پارس و لوگان به عنوان تاكسي با سختي هاي بسياري همراه خواهد بود. بررسي آمارهاي گمرك طي سه ماهه اول امسال نشان مي دهد 99درصد خودروهاي صادراتي ايران به مقصد عراق بوده و 90درصد خودروهاي صادراتي به اين كشور نيز پرايد بوده است.

 نگاهي به فهرست خودروهاي صادراتي نشان مي دهد در سه ماهه نخست سال جاري بالغ بر پنج هزار و 522 دستگاه خودرو از كشور صادر شده است كه ارزشي معادل 4/27ميليون دلار و از نظر ريالي معادل 3/29ميليارد تومان را نشان مي دهد. نكته قابل توجه اين است كه پنج هزار و 20 دستگاه از اين خودروها انواع پرايد بوده و اين نوع خودرو با سهم 90درصدي بالاترين تعداد صادرات را به خود اختصاص داده و قيمت هر دستگاه از اين خودرو معادل چهارهزار و 800دلار به ثبت رسيده است.

 بعد از پرايد بيشترين تعداد صادرات به انواع خودرو پژو باز مي گردد كه در آمار، تعداد دستگاه صادر شده اين نوع خودروها 223عدد با قيمت متوسط 10هزار دلار ذكر شده است. بازار تاكسي هاي عراق اين روزها شاهد رقابت نابرابر پرايد پنج هزار دلاري، سمند هشت هزار دلاري، پژو پارس 10هزار دلاري و لوگان 10هزار دلاري است.

 با وجود قيمت مناسب خودروهاي مذكور باز هم برندي همچون شورلت توانسته با كيفيت عالي، قيمت مناسب و خدمات و تسهيلات در خور توجه بيش از 80درصد اين بازار را تصاحب كند.

 در سفر به عراق گذشته از جذابيتي كه زيارت، تجربه بازديد از يك كشور جنگ زده و قيمت خودروهاي ايراني و خارجي براي شما خواهد داشت، نوع و مدل تاكسي هايي كه مي توانيد از آنها استفاده كنيد نيز جذابيت سفر را مضاعف خواهد كرد و شما هيچ گاه لذت سفر با مدل هاي مختلف هيوندايي (از جمله سوناتا)، كيا (سراتو و اپتيما و...)، شورلت (avo)، نيسان (تينا) و تويوتا (كمري و كرولا) را با پرايد و پارس عوض نخواهيد كرد. عراقي ها در حالي خودروهاي ايراني را به 60 تا 70 درصد قيمت عرضه شده در ايران خريداري مي كنند كه مصرف كنندگان داخلي بايد همين محصولات را با قيمت گزاف خريداري كنند.

 عدم كيفيت و منطبق نبودن با استانداردهاي جهاني از جمله مشكلاتي است كه به باور بسياري از كارشناسان محصول ضعف مديريت در صنعت خودرو كشوراست، پرداخت يارانه هاي بي حساب و كتاب؛ همچنين حاشيه سود بالاي خودروسازان داخلي نيز عامل مهم كم توجهي آنها به ارتقاي كيفيت خودروهاي ايراني و گراني بيش از حد محصولات توليد شده بوده است.
    
    محصول ما در خارج از كشور گران تر است

    دامپينگ خودروسازان ايراني در بازار عراق و تاييد گمرك در حالي است كه قائم مقام گروه خودرو سازي سايپا، معتقد است محصولات توليدشده در اين شركت در خارج از كشور گران تر از داخل عرضه مي شود. سعيد فلاحي در مورد علت ارزان تر بودن قيمت خودرو هاي پلت فرم ايكس100 در گمرك و بازار صادراتي كشور گفت: عددي كه گمرك اعلام كرده كاملاغلط است. اين طور نيست كه خودرو ما در خارج از كشور ارزان تر از بازار داخلي باشد. وي در مورد قيمت خودروهاي ايكس100 در خارج از كشور گفت: خودرويي كه ما به بازار سوريه عرضه مي كنيم، حدود 13ميليون تومان قيمت دارد و در بازار ونزوئلانيز 15هزار دلار فروخته مي شود. صحبتي كه در اين خصوص انجام مي شود، صحبت سفارشي كساني است كه كمتر از اين موضوع اطلاع دارند. فلاحي در پاسخ به خبرنگار ديگري كه خواست قيمت تمام شده محصولات اعلام شود، گفت: قيمت تمام شده يك مساله بسيار ساده است و با مراجعه به بورس مي توانيد آن را مشاهده كنيد.
    
    كاهش قيمت تمام شده آرزويي كه محقق نشد
    بر اساس اين گزارش كاهش قيمت محصولات صنعتي به ويژه در حوزه خودروسازي ها پس از هدفمندي يارانه ها از جمله اقدامات مورد نظر دولت بوده است. اقدامي كه نه تنها قدمي در اين راستا برداشته نشد؛ بلكه طي ماه هاي اخير شاهد رشد قيمت خودروهاي داخلي نيز بوده ايم.

مسوولان گويي فراموش كرده اند كاهش قيمت به موفقيت هدفمندي يارانه ها كمك مي كند؛ چراكه صنعت پيش از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها به علت دريافت پشتيباني هاي يارانه اي، ضربه سنگيني خورده است و اگر خودروسازان داخلي به جاي دامپينگ در بازار كشورهاي همسايه كه در برخي از مواقع با عدم بازپرداخت مطالبات همراه است، با داشتن سوخت 16تومان يا انرژي 22تومان و كارگر ارزان (قبل از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها) از مديريت مطلوب و كارآمد بهره مي بردند، صنعت خودرو ايران در وضعيت نامطلوب كنوني نبود.

 به باور بسياري از كارشناسان و فعالان بازار خودرو ايجاد انحصار در كشور و وضع تعرفه هاي بالابراي واردات خودرو موجب شده است تا خودروسازان داخلي بدون احساس خطر و در فضايي كاملاانحصاري به حاشيه سود بالادست يافته به طوري كه در شرايط كنوني هر چه كاهش قيمت داشته باشند، باز هم مشكلي براي آنها به وجود نمي آيد.

عراق كشوري فاقد زيرساخت هاي اوليه تجاري، صنعتي و... است كه به واسطه همين كمبودها امكان حضور محصولات خارجي با حداقل تعرفه در اين كشور فراهم آمده است. اما اين تمام ماجرا نيست و به گفته مسوولان عراقي توسعه صنعتي عراق با حضور فعال تر برندهاي معتبر خارجي همراه خواهد شد تا توليد كنندگان داخلي اين كشور در يك فضاي كاملارقابتي توليدات خود را با استانداردهاي جهاني منطبق كرده و توان رقابت با نمونه هاي خارجي را داشته باشند.

به گزارش انتخاب به نقل از شرق، مقايسه بازار عراق و ايران نشان مي دهد اگر تعرفه خودرو خارجي در ايران معقول بود؛ صنعت خودرو سازي ايران به دليل عقب ماندگي نشات گرفته از حمايت ويژه دولت ها نابود مي شد.
لینک کوتاه
ارسال به تلگرام
بازید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
گزارش خطا
0
وب گردی
سرنوشت مادر بابک خرمدین چه شد؟

سرنوشت مادر بابک خرمدین چه شد؟

بریده شدن گلوی نوجوان ۱۶ ساله عمدی بود یا بر اثر تصادف؟

بریده شدن گلوی نوجوان ۱۶ ساله عمدی بود یا بر اثر تصادف؟

سرقت‌های سریالی باند «دو انگشتی» در ایستگاه آخر

سرقت‌های سریالی باند «دو انگشتی» در ایستگاه آخر

تتلو عاشق اجرا زنده در برج میلاد بود/ اگر جای او بودید، درباره بخش‌های دردناک زندگی‌تان صراحت به خرج می‌دادید یا پنهان کاری می‌کردید؟

تتلو عاشق اجرا زنده در برج میلاد بود/ اگر جای او بودید، درباره بخش‌های دردناک زندگی‌تان صراحت به خرج می‌دادید یا پنهان کاری می‌کردید؟

خانم مجری از آگهی بازرگانی تلویزیون سر درآورد!

خانم مجری از آگهی بازرگانی تلویزیون سر درآورد!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
0
19
پاسخ
ززززررررررشششششكككككككك
پاسخ ها
حقیقت گو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
1
29
پاسخ
وای بر ما
مصطفي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
0
30
پاسخ
بيچاره مردم ايران زمين
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
1
32
پاسخ
از اقتصاد نفتی و محترم نشمردن مردم جه انتظاری می توان داشت . اگر برای مردم شان و منزلت قائل بودند این همه محصولات بی کیفیت با قیمت فراوان بصورت انحصاری عرضه نمی کردند این یعنی لیاقت تو به اندازه عراقی که بهترین خودرو با استاندارد روز دنیا استفاده می کنه کمتره ! اگر هدف خودکفایی بود که تا حالا باید در این عرصه خود کفا می شدیم ک نشدیم آخر سر هم شد تولید خوروی تینا که بسی شرم برای منه ایرانیه تا کی باید شاهد این مسخره بازی ای خودرو سازان ایرانی باشیم موتور پرایدو مذارن رو رنو موتور پژو رو مذارن رو پیکان سپر پرایدو عوض می کنند اسمشو می ذارن مدل جدید تورو خدا خجالت نمی کشید آخه بی استعدادی تا کجا! من که اینقدر حرص خوردم پیر شدم بابا مردم مهمم نباشن پس حس غرور ملی پیشرفت کشور چی میشه بابا نمی تونید روتو کم کن برو کشاورزی سرمایه گذاری کن عزیزم چقدر ....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
كشاورزيم نابود شده كجاي كاري اين ملت فقط مصرف كننده خارجي ها هستند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
هر کی برای مردم شان و منزلت قائل نبود مردم هم براش شان و منزلت قایل نمی شوند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
2
29
پاسخ
خوب عزیز من اینکه غصه نداره !!! راه حل در سه 3 سوت!!!
1 کارخانه های آشغال ساز تعطیل . 2 حقوق گمرکی اتومبیل برداشته . 3 ما بدبخت بیچاره ها هم شانس می آریم و لذت سوار شدن یک اتومبیل خارجی با کیفیت را تجربه می کنیم به عبارت دیگر این آرزو را به گور نمی بریم.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
1
23
پاسخ
هم خودرو گرونه ... هم سوخت گرونه ... هم بیمه گرونه ... بگم .. بگم .. بگم ...!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
1
23
پاسخ
وقتی که رقیبی بالای سرشون نباشه همینطوری می شه دیگه به هر قیمتی که خواستند می فروشند. (بی انصافها)
سوخته دل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
0
11
پاسخ
متاسفانه نمی دونم چرا آقایون اینهمه به بقای صنعت از کار افتاده خودرو در ایران اصرار می ورزند این دلیلی نداره جز اینکه سودش به جیب خودشون می ره تا کی باید آرزوی یه خودروی با کیفیت داشته باشیم من باید درآمد 2 سالمو بدم تایه ماشین آشغال بخرم اونم بدون هیچ گارانتی و خدمات پس از فروشی تا کی این .... می خواد خون مردم و بکنه تو شیشه
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
0
13
پاسخ
الحمد ا.... هر ايراني يك خودرو بنجل داره و حالا نوبت ويلايشان به متراژ 1000 متر در بهترين زمين هاي لواسان و فشم فرا رسده است. چرا ناشكري مي كنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
آی خدا مردیم از خوشی!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
8
2
پاسخ
با سلام

اينکه صنعت خودرو نتوانسته است که به کيفيت مطلوب برسد درست است اما راه حل نفي و تعطيلي آن نيست زيرا در آن صورت 100 ها هزار شغل مستقيم وميلونها فرصت شغلي غير مستقيم از بين مي رود . صنعت خودرو يک صنعتي نيست که جدا از ساير بخشهاي اقتصاد باشد در واقع بي کيفيتي و ناکارآمدي کل اقتصاد خود را در محصولات مختلف توليد داخل از جمله خودرو نشان ميدهد. مجموعي از دلايل باعث بي کيفيتي خودرو ساخت داخل شده است که از حوصله اين بحث خارج است. جالب است شما وقتي وارد کره جنوبي مي شويد به ندرت خودروهاي ساخت غير کره مي بينيد. اين وضعيت بيانگر اين واقعيت است که يکي از پيش شرطهاي اصلي رشد کشور تعصب بر مصرف محصولات داخلي است که متاسفانه در اين زمينه به دلائل مختلفي از لحاظ تاريخي ما مشکل داشته و داريم ...
بچه شمرون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
0
15
پاسخ
واقعا دلمون به چی خوشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
20تومن میدیم یه پرشیا لگن میگیریم وقتی کولرشو میزنی تمام ماشین میلرزه در صورتی که با همون پول میتونیم یه هیوندا بگیریم
اولین بار که نشستم پشت سوناتا هر 2.3دقیقه یه بار استارت میزدم همش فکر میکردم خاموشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
0
13
پاسخ
یه کارمند که حقوقش 500هزارتومانه با کلی هزینه های جاری زندگی که خود شرح مفصل میدانید باید با قرض و وام و هزار بدبختی از ضروریات زندگی بزنه تا بتونه یه پراید که تو استاندارد جهانی فکر نکنم مقامی جز آخر داشته باشه رو به قیمت نزدیک 9میلیون تومن بخره واقعا ما چرا باید تاوان شرکت های نا کارامد و عقب افتاده خودروسازی رو بدیم. چرا خودروسازان باید هر بلایی که دوست دارن سر ملت بیارن و کسی هم نتونه فریادشو بجایی برسونه. مگه مردم ما از مردم ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس چه کم دارن که اینچنین مورد بی محبتی خودروسازان بی کیفیت قرار میگیرن. تو را بخدا در های گمرک رو بروی خودروهای خارجی باز کنید و اجازه بدین این خودروها با قیمت واقعیشان وارد شود تا شاید ما هم بتونیم لذت اتومبیل با کیفیت رو ببریم اخه تاکی خودرو ساز انحصاری؟
پردیس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
0
2
پاسخ
بازار انحصاری و حمایتهای بی دریغ از جمله تعرفه بالای واردات تا 100% و بیشتر. خدمات پس از فروش ضعیف و بسیاری موارد دیگر چه چیزی بیش از این میتوان توقع داشت؟
30 سال است که همین حرفها را خودروسازها میزنند و البته هزینه آنرا هم مردم می دهند! بهتر است توجه کنیم که خودرو پیکان را هم ایران و هم کره همزمان شروع به تولید و مونتاژ کردند اما آنها اکنون کجا و ما کجا؟ ضمن آنکه بازار غیر رقابتی هیچ پیشرفتی را ایجاد نمیکند تا 100 سال دیگر هم همین است....
همدرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
0
4
پاسخ
خلایق هرچه لایق
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
خلایق هرچه لایق یعنی چی؟
می شه معنیش رو توضیح بدی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
0
2
پاسخ
بی سواد دوبرابر ارزانتر یعنی چه؟ دوبرابر برای قیمت بالا به کار می رود . بنوبس نصف قیمت همان جمله ای که بی بی گل گز هم بلد است
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
1
3
پاسخ
دلم براي دولت خاتمي يك ذره شده.. به خدا ايران .خوب داشت پيشرفت مي كرد.......
نظرات بینندگان
تصاویر
۱/۴
۱/۴
تصاویر: تنگه‌دز؛ در انتظار پل

تصاویر: تنگه‌دز؛ در انتظار پل

۲/۴
تصاویر: تلاقی کویر و دریا

تصاویر: تلاقی کویر و دریا

۳/۴
تصاویر: رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح»

تصاویر: رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح»

۴/۴
تصاویر: «گورهای ایرانی» پارک ملی کویر

تصاویر: «گورهای ایرانی» پارک ملی کویر

ببینید!

ویدیو / بازگشایی نمایندگی‌های ایران در جده

ویدیو / کریدور مهمی که ایران را دور زد

ویدیو / عربی صحبت کردن بنزما پس از پیوستن به الاتحاد

ویدیو / برافراشته شدن پرچم ایران در سفارت تهران در ریاض

ویدیو / لحظه‌ی افتتاح سفارت ایران در عربستان با حضور مقامات دو کشور

ویدیو / واکنش شرکت کنندگان در مراسم WWDC۲۳ به اعلام قیمت هدست واقعیت افزوده اپل ویژن پرو

ویدیو / کپی تیتراژ برنامه میثاقی از سریال خارجی محبوب

آرشیو
پربازدیدها
روز هفته ماه سال

عکس/ درختی که در اثر وزش باد شدید در تهران، روی یک تاکسی افتاد

ویدیو/ فرو رفتن روستاهای حاشیه سد گتوند خوزستان به زیر آب

تصاویر: تنگه‌دز؛ در انتظار پل

ظریف: والله که برنامه انتخاباتی ندارم؛ نه نمایندگی مجلس را خوب بلدم و نه برای کار‌های جدی‌تر آمادگی دارم / نگران شده اند؛ اصلا همه‌اش برای خودشان، هیچ چیز نمی‌خواهم / همین گوشه‌ی اتاق دانشگاه برای من کافی ست

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۷ خرداد ۱۳۷۹:از معاونان وزارت اطلاعات تا علی لاریجانی در جلسه چه گفتند؟

ویدیو / رادان: پلیس کم‌کاری سایر دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون حجاب را به عنوان تخلف اداری گزارش می‌کند

 اسامی ۱۰ ایرلاین گرانفروش اعلام شد/ سازمان هواپیمایی: جریمه ایرلاین‌ها عرضه بلیت را کاهش می‌دهد

دانشگاه علوم پزشکی: حراست دانشگاه اردیبهشت متوجه سرقت قالب‌های سربی شده؛ مشخص نیست که از چه تاریخی نشت اشعه آغاز شده / هیچ مستنداتی از تعداد افرادی که در معرض اشعه بوده اند و چه مدت در معرض آن بوده و چه عوارضی برای آن‌ها ایجاد شده، وجود ندارد / افرادی که در معرض اشعه بودند، ممکن است در آینده بیمار شوند

ویدیو / کودکی رهبران جهان با هوش مصنوعی

تصاویر / روحانی، احمدی‌نژاد، لاریجانی در مراسم سالگرد امام

مهدی طائب: برخی می‌گویند چرا می‌خواهید حجاب را اجباری کنید؟ پاسخ من این است که ما در دنیا حجاب اجباری نداریم بلکه بی‌حجابی اجباری داریم / در ایران بی‌حجابی هرگز نبوده، حتی زمان ساسانیان

ویدیو / کریدور مهمی که ایران را دور زد

یک خبرگزاری دولتی: بزودی ۲۴ میلیارد دلار ارز وارد ایران می‌شود؛ ۷ میلیارد دلار از کره جنوبی، ۱۰ میلیارد دلار از عراق و ۶.۷ میلیارد دلار حق برداشت ویژه از صندوق بین‌المللی پول

پرویز پرستویی: آقای جبلی! قطع ارتباط هنرمندان با صداوسیما، بدین خاطر است که نمی‌خواهند قیافه‌ی شما را ببینند

پهپاد نظامی آمریکا که با هوش مصنوعی کنترل می‌شود، در آزمایش مجازی، اپراتور خود را کشت

لیست ملی‌پوشان فوتبال برای مسابقات کافا تکذیب شد

روایتی از چگونگی شهادت ۵ مرزبان در سراوان/ نماینده مجلس: تروریست‌ها برجک را تخریب کردند / یک ساعت درگیر بودند / تروریست‌ها از مرزبانان خواسته بودند که تسلیم شوند، اما مرزبانان شهادت را بر تسلیم شدن ترجیح دادند / مشخص است که سرویس‌های بیگانه آن سوی مرز با گروهک تروریستی ارتباط تنگاتنگ داشتند

اطلاعیه مرزبانی سیستان و بلوچستان: مرزبانان‌هنگ مرزی زابل با افراد مسلح ناشناس که قصد ورود به خاک ایران را داشتند، در نقطه صفر مرزی درگیر شدند / مرزبانان با برتری آتش سنگین و تحمیل تلفات، خسارات جدی را به آنان وارد کردند

ویدیو / رونمایی از نخستین قطار هوایی با خط مغناطیسی معلق در چین

سخنان یک مقام ارشد نظامی امریکا درمورد ایران که اسرائیل را حیرت زده کرد / توانایی تهران برای تولید کلاهک اتمی و نصب آن بر روی موشک ظرف چند ماه / «یا ژنرال میلی اشتباه می‌کند یا ما در این مدت خواب بودیم»

رئیس‌ بانک مرکزی به آمریکا سفر کرد

ویدیو / کودکی رهبران جهان با هوش مصنوعی

تصاویر / روحانی، احمدی‌نژاد، لاریجانی در مراسم سالگرد امام

نگاهی به سوابق دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی / علی اکبر احمدیان، از دندانپزشکی تا ریاست مرکز راهبردی سپاه

دایی مهسا امینی: مهسا کاملاً سالم بود؛ بیماری قلبی مادرزادی او دروغ مطلق است

ویدیو / واکنش امیر قطر به برد ایران مقابل ولز

ویدیو / آزار و اذیت شیطانی دختر دانشجو توسط این ۵ آدم‌ربا

ساعت و تاریخ بازی ایران - آمریکا

ویدیویی که پلیس از مهسا امینی منتشر کرد

۱۲ حقیقت شگفت انگیز درباره قوم باستانی آزتک که ثابت می کند جلوتر از زمان خود بودند

بازگشت ملوانان ایرانی از جهنم یک کشور آفریقایی بعد از ۱۰ سال: غذا‎ فقط روزی یک وعده ذرت کوبیده بود و یک تُشک برای خوابیدن۶ مرد

ویدیوی کامل حادثه حمله به حرم شاهچراغ در ۴ آبان ۱۴۰۱ (۱۸+)

خواندنی ها
۱۲ حقیقت جالب و خواندنی درباره کشور اتریش که نمی دانستید

۱۲ حقیقت جالب و خواندنی درباره کشور اتریش که نمی دانستید

مدیرعامل OpenAI: به‌خاطر ساختار عجیب شرکت، برنامه‌ای برای عرضه عمومی سهام نداریم

مدیرعامل OpenAI: به‌خاطر ساختار عجیب شرکت، برنامه‌ای برای عرضه عمومی سهام نداریم

اینستاگرام احتمالاً به‌زودی به چت‌بات هوش مصنوعی مجهز می‌شود

اینستاگرام احتمالاً به‌زودی به چت‌بات هوش مصنوعی مجهز می‌شود

ثبت تصاویر خیره‌کننده از هزاران ستاره در فاصله ۱۷ میلیون سال نوری زمین توسط تلسکوپ جیمز وب

ثبت تصاویر خیره‌کننده از هزاران ستاره در فاصله ۱۷ میلیون سال نوری زمین توسط تلسکوپ جیمز وب

آخرین اخبار مهمترین عناوین روز

از توافق بین ایران و عربستان سعودی استقبال می‌کنیم / تهران یا نتوانسته یا نمی‌خواهد کاری را که برای بازگشت به برجام ضروری است، انجام دهد

خاطرات آیت‌ الله هاشمی چهارشنبه ١٨ خرداد ١٣٧٩: سخنان تند خاتمی علیه تعطیلی مطبوعات

یادداشت‌های علم، ۳ مرداد ۱۳۴۷: سفیر ما در افغانستان آمد؛ هنوز از حل مسئله هیرمند خبری نیست

تاریخ روابط ایران و آمریکا، شماره ۱۲۴: مصدق چگونه از پس دیپلمات کارکشته انگلیسی در شورای امنیت برآمد؟

وزرای خارجه قطر و فرانسه درباره حکومت سوریه چه گفتند؟

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: کارگران امیدوار به آینده‌اند

نتانیاهو به بلینکن: هرگونه توافقی که برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکند، اسرائیل را ملزم نمی‌کند که علیه تهران اقدام نکند

ویدیو / قذافی با امام موسی صدر چه کرد؟ / قسمت دوم

خبرگزاری دولت: احمد خاتمی از بیمارستان مرخص شد

وزیر خارجه عربستان: ما بدنبال توسعه برنامه هسته‌ای غیرنظامی هستیم

سیلاب در فیروزکوه/ ‌شهرک کوهسار ‌تخلیه شد/ جمعه بازار ‌تعطیل خواهد بود

هلال احمر: آبگرفتگی روستای "تلخاب" در پی بالا آمدن آب سد گتوند/ پوشش امدادی روستاییان

دعوت از ۲۵ بازیکن برای اردوی تیم ملی فوتبال ایران / شجاع خلیل‌زاده و احمد نورالهی در تورنمنت کافا حضور نخواهند داشت

اینفوگرافیک / امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ قیمت ها چقدر است؟

ساپینتو رسما سرمربی آپوئل قبرس شد

اژه‌ای: به صِرف قول و حرف زدن مسؤولان امیدآفرینی ایجاد نمی‌شود

رئیسی: به تولید محصول موشکی که دنیا را خیره می‌کند افتخار می‌کنیم ولی تولید قدرت فقط ساخت موشک نیست

رئیسی: دشمن نمی‌خوا‌هد در کشور تولید و درآمد داشته باشیم / واحدهای اقتصادی که عمدتا در دهه ۹۰ راکد شده بودند در مسیر احیاء قرار گرفته‌اند

بیمارستان امام علی چابهار: علت فوت ۲ نوزاد نارسی اندام‌های حیاتی و رضایت پدر در ترخیص نوزادان بود نه قصور پزشکی

 اسامی ۱۰ ایرلاین گرانفروش اعلام شد/ سازمان هواپیمایی: جریمه ایرلاین‌ها عرضه بلیت را کاهش می‌دهد

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ / بارش باران در اغلب استان‌ها / خیزش گرد و خاک در نوار شرقی

ویدیو/ فرو رفتن روستاهای حاشیه سد گتوند خوزستان به زیر آب

ویدیو / رادان: پلیس کم‌کاری سایر دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون حجاب را به عنوان تخلف اداری گزارش می‌کند

«لیونل مسی» به اینترمیامی آمریکا پیوست

معاون رئیسی: لازم باشد متهمان پرونده فرش‌های سعدآباد را معرفی می‌کنیم؛ از نجابت دولت سوءاستفاده نکنید

اجرای طرح «پاک‌سازی پارک‌ها و تفرجگاه‌های ساری» / پلیس: به ۲۶۵ مورد بدحجابی و سگ‌گردانی تذکرات لازم داده شد

جزئیات جدید تسنیم از حمله ۶ سال پیش به مجلس: همراه یکی از نمایندگان مجلس همدست منافقین بود / منافقین اطلاعات مربوط به ساختمان‌ها و مسیر‌های ورود و خروج به مجلس را از طریق ارتباط با او به‌دست آورده بودند

نماینده ایران در آژانس: مداخله امارات در کشور‌های همسایه نمونه‌ای از خطر و تهدید‌ واقعی است / وضعیت ایمنی نیروگاه هسته‌ای این کشور تهدیدی جدی برای محیط زیست و ثبات منطقه است

رئیس سازمان محیط زیست: طالبان در مورد حقابه ایران از هیرمند نرمش نشان داده است

امام جمعه قزوین: برخی معلمان در دل دانش‌آموزان شبهه می‌اندازند؛ این‌ها انسان‌های حقیری هستند، نباید تحمل کنیم

اماکن دیپلماتیک ایران در عربستان به صورت رسمی بازگشایی شد

انتقاد آذری جهرمی از عدم تغییر ساعات رسمی کشور: به جای توجیه معدود افرادی که تغییر ساعت رسمی را یک «قانون وارداتی» می‌دانستند، یک ملت را سردرگم کردند؛ حالا به دنبال توجیه ملت هستند / چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟

تالاب گاوخونی صد در صد خشک شد

بیانیه اتحادیه اروپا: پاسخ‌های تهران درباره آزمایش انفجاری در آباده از لحاظ فنی معتبر نیست / عمیقا نگرانیم که ممکن است تجهیزات آلوده به مواد هسته ای در ایران وجود داشته باشد که آژانس از آن اطلاع نداشته باشد

اطلاعیه استاندری فارس درباره حواشی حافظیه شیراز/ فیلم منتشر شده منطبق با فرهنگ ما نبود

وزیر نیرو: تابستان امسال ۲ درجه گرم‌تر می‌شود/ قطع برق خانگی خط قرمز وزارت نیرو است

اینفوگرافیک / امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ قیمت ها چقدر است؟

سازمان اداری و استخدامی: ساعت کاری کارمندان دولت ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ شد

اعلام وضعیت اضطراری در خرسون در پی شکستن سد کاخوفکا

آرشیو
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • |
  • ارتباط با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیکی
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انتخاب است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید : "ایران سامانه"
کد خبر: ۳۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۰
صفحه نخست >> سیاست
پ
گزارشی از بازار فروش خودرو در عراق و تفاوت قيمت ها با ايران

خودروهاي ايراني را در عراق دو برابر ارزان تر بخريد

عراق، كشوري فاقد زيرساخت ها و توسعه نيافته، كشوري كه مردمانش در آرزوي بهره مندي از حداقل هاي زندگي با حسرت به زايران ايراني عتبات عاليات چشم مي دوزند، زايراني كه به گفته بسياري از هم صحبت هاي عراقي نگارنده، با وجود بهره مندي از تمام نعمات خدادادي و رفاه نسبي، ناشكر هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عراق، كشوري فاقد زيرساخت ها و توسعه نيافته، كشوري كه مردمانش در آرزوي بهره مندي از حداقل هاي زندگي با حسرت به زايران ايراني عتبات عاليات چشم مي دوزند، زايراني كه به گفته بسياري از هم صحبت هاي عراقي نگارنده، با وجود بهره مندي از تمام نعمات خدادادي و رفاه نسبي، ناشكر هستند.

به گزارش انتخاب، شايد اگر عراقي ها هم با هزار اميد و آرزو پس از سال ها صرفه جويي و پس انداز، 17هزار دلار ناقابل براي خودرويي با استانداردهاي حداقلي پرداخت مي كردند كه در كشور همسايه به قيمت 9هزار دلار به فروش مي رسد و پس از آن نيز هفته اي يك بار ميهمان نمايندگي ها بودند، لب به گلايه مي گشودند.

عراق، كشوري با تمام كاستي هاي موجود، بازار جذابي براي توليد كنندگان خارجي به شمار مي رود به طوري كه با گشتي در بازار شهرهاي زيارتي و همچنين بغداد، حضور انواع و اقسام برندهاي شناخته شده و ناشناخته از كشورهاي دور و نزديك را لمس مي كنيد.

خودرو جزو آن دسته از محصولاتي است كه مشاهده آن نيازي به گشت و گذار در بازار ندارد و زايران ايراني در گمرك مهران حجم انبوهي از خودروهاي ايراني را مشاهده مي كنند كه در انتظار ترخيص به سر مي برند. از مرز كه مي گذري ناهمواري جاده خبر از سختي سفر و مشقت هاي پيش رو دارد. اما اين سختي وقتي دوچندان مي شود كه خودروهاي آمريكايي، كره اي، ژاپني و... را در جاده ها و خيابان هاي اين كشور مشاهده مي كنيد. انواع مدل هاي نيسان، تويوتا، هيوندايي، كاديلاك، شورلت، كيا، فورد و... بدون تعرفه گمركي وارد اين كشور مي شود و خودروسازهاي ايراني نيز براي حضور در اين بازار جذاب راهي جز دامپينگ ندارند. خودروهاي ايراني در بازار رقابتي عراق با قيمت هاي باور نكردني عرضه مي شود تا شايد خودروسازان ايراني بتوانند بخشي از بازار خودرو اين كشور را تصاحب كنند.

 خودروسازان ايراني در تحقق اين هدف راه بسيار سختي در پيش دارند، چراكه خيابان هاي شهرهايي همچون نجف، كربلا، كاظمين، هله و سامرا مدل هايي از شورلت، هيوندايي و توياتا را درقالب تاكسي در خود جاي داده اند و در شهرهايي همچون بصره، بغداد، اربيل و سليمانيه نيز مدل هايي از تويوتا، بنز، فورد و كيا به عنوان تاكسي استفاده مي شوند و حضور پرايد، روآ، پژو پارس و لوگان به عنوان تاكسي با سختي هاي بسياري همراه خواهد بود. بررسي آمارهاي گمرك طي سه ماهه اول امسال نشان مي دهد 99درصد خودروهاي صادراتي ايران به مقصد عراق بوده و 90درصد خودروهاي صادراتي به اين كشور نيز پرايد بوده است.

 نگاهي به فهرست خودروهاي صادراتي نشان مي دهد در سه ماهه نخست سال جاري بالغ بر پنج هزار و 522 دستگاه خودرو از كشور صادر شده است كه ارزشي معادل 4/27ميليون دلار و از نظر ريالي معادل 3/29ميليارد تومان را نشان مي دهد. نكته قابل توجه اين است كه پنج هزار و 20 دستگاه از اين خودروها انواع پرايد بوده و اين نوع خودرو با سهم 90درصدي بالاترين تعداد صادرات را به خود اختصاص داده و قيمت هر دستگاه از اين خودرو معادل چهارهزار و 800دلار به ثبت رسيده است.

 بعد از پرايد بيشترين تعداد صادرات به انواع خودرو پژو باز مي گردد كه در آمار، تعداد دستگاه صادر شده اين نوع خودروها 223عدد با قيمت متوسط 10هزار دلار ذكر شده است. بازار تاكسي هاي عراق اين روزها شاهد رقابت نابرابر پرايد پنج هزار دلاري، سمند هشت هزار دلاري، پژو پارس 10هزار دلاري و لوگان 10هزار دلاري است.

 با وجود قيمت مناسب خودروهاي مذكور باز هم برندي همچون شورلت توانسته با كيفيت عالي، قيمت مناسب و خدمات و تسهيلات در خور توجه بيش از 80درصد اين بازار را تصاحب كند.

 در سفر به عراق گذشته از جذابيتي كه زيارت، تجربه بازديد از يك كشور جنگ زده و قيمت خودروهاي ايراني و خارجي براي شما خواهد داشت، نوع و مدل تاكسي هايي كه مي توانيد از آنها استفاده كنيد نيز جذابيت سفر را مضاعف خواهد كرد و شما هيچ گاه لذت سفر با مدل هاي مختلف هيوندايي (از جمله سوناتا)، كيا (سراتو و اپتيما و...)، شورلت (avo)، نيسان (تينا) و تويوتا (كمري و كرولا) را با پرايد و پارس عوض نخواهيد كرد. عراقي ها در حالي خودروهاي ايراني را به 60 تا 70 درصد قيمت عرضه شده در ايران خريداري مي كنند كه مصرف كنندگان داخلي بايد همين محصولات را با قيمت گزاف خريداري كنند.

 عدم كيفيت و منطبق نبودن با استانداردهاي جهاني از جمله مشكلاتي است كه به باور بسياري از كارشناسان محصول ضعف مديريت در صنعت خودرو كشوراست، پرداخت يارانه هاي بي حساب و كتاب؛ همچنين حاشيه سود بالاي خودروسازان داخلي نيز عامل مهم كم توجهي آنها به ارتقاي كيفيت خودروهاي ايراني و گراني بيش از حد محصولات توليد شده بوده است.
    
    محصول ما در خارج از كشور گران تر است

    دامپينگ خودروسازان ايراني در بازار عراق و تاييد گمرك در حالي است كه قائم مقام گروه خودرو سازي سايپا، معتقد است محصولات توليدشده در اين شركت در خارج از كشور گران تر از داخل عرضه مي شود. سعيد فلاحي در مورد علت ارزان تر بودن قيمت خودرو هاي پلت فرم ايكس100 در گمرك و بازار صادراتي كشور گفت: عددي كه گمرك اعلام كرده كاملاغلط است. اين طور نيست كه خودرو ما در خارج از كشور ارزان تر از بازار داخلي باشد. وي در مورد قيمت خودروهاي ايكس100 در خارج از كشور گفت: خودرويي كه ما به بازار سوريه عرضه مي كنيم، حدود 13ميليون تومان قيمت دارد و در بازار ونزوئلانيز 15هزار دلار فروخته مي شود. صحبتي كه در اين خصوص انجام مي شود، صحبت سفارشي كساني است كه كمتر از اين موضوع اطلاع دارند. فلاحي در پاسخ به خبرنگار ديگري كه خواست قيمت تمام شده محصولات اعلام شود، گفت: قيمت تمام شده يك مساله بسيار ساده است و با مراجعه به بورس مي توانيد آن را مشاهده كنيد.
    
    كاهش قيمت تمام شده آرزويي كه محقق نشد
    بر اساس اين گزارش كاهش قيمت محصولات صنعتي به ويژه در حوزه خودروسازي ها پس از هدفمندي يارانه ها از جمله اقدامات مورد نظر دولت بوده است. اقدامي كه نه تنها قدمي در اين راستا برداشته نشد؛ بلكه طي ماه هاي اخير شاهد رشد قيمت خودروهاي داخلي نيز بوده ايم.

مسوولان گويي فراموش كرده اند كاهش قيمت به موفقيت هدفمندي يارانه ها كمك مي كند؛ چراكه صنعت پيش از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها به علت دريافت پشتيباني هاي يارانه اي، ضربه سنگيني خورده است و اگر خودروسازان داخلي به جاي دامپينگ در بازار كشورهاي همسايه كه در برخي از مواقع با عدم بازپرداخت مطالبات همراه است، با داشتن سوخت 16تومان يا انرژي 22تومان و كارگر ارزان (قبل از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها) از مديريت مطلوب و كارآمد بهره مي بردند، صنعت خودرو ايران در وضعيت نامطلوب كنوني نبود.

 به باور بسياري از كارشناسان و فعالان بازار خودرو ايجاد انحصار در كشور و وضع تعرفه هاي بالابراي واردات خودرو موجب شده است تا خودروسازان داخلي بدون احساس خطر و در فضايي كاملاانحصاري به حاشيه سود بالادست يافته به طوري كه در شرايط كنوني هر چه كاهش قيمت داشته باشند، باز هم مشكلي براي آنها به وجود نمي آيد.

عراق كشوري فاقد زيرساخت هاي اوليه تجاري، صنعتي و... است كه به واسطه همين كمبودها امكان حضور محصولات خارجي با حداقل تعرفه در اين كشور فراهم آمده است. اما اين تمام ماجرا نيست و به گفته مسوولان عراقي توسعه صنعتي عراق با حضور فعال تر برندهاي معتبر خارجي همراه خواهد شد تا توليد كنندگان داخلي اين كشور در يك فضاي كاملارقابتي توليدات خود را با استانداردهاي جهاني منطبق كرده و توان رقابت با نمونه هاي خارجي را داشته باشند.

به گزارش انتخاب به نقل از شرق، مقايسه بازار عراق و ايران نشان مي دهد اگر تعرفه خودرو خارجي در ايران معقول بود؛ صنعت خودرو سازي ايران به دليل عقب ماندگي نشات گرفته از حمايت ويژه دولت ها نابود مي شد.
ارسال به تلگرام
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • |
  • ارتباط با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیکی
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انتخاب است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید : "ایران سامانه"