arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۳۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۰

آیت الله سبحانی:كشورهايي كه سريال موهن «حسن، حسين، معاويه» را نشان مي‌دهند بدانند كه مورد خشم خدا قرار مي‌گيرند

آيت‌الله سبحاني واكنش مسئولان كشور نسبت به پخش سريال موهن «حسن، حسين، معاويه» در برخي كشورها را خواستار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله سبحاني واكنش مسئولان كشور نسبت به پخش سريال موهن «حسن، حسين، معاويه» در برخي كشورها را خواستار شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، اين مرجع تقليد در جلسه تفسير سوره صف در جمع طلاب غيرايراني مجتمع آموزش عالي فقه تصريح كرد: قوم بني‌اسرائيل براي اينكه آبروي حضرت موسي (ع) را ببرند زن فاحشه‌اي را خريدند كه بگويد ايشان با من رابطه جنسي دارد. البته هميشه اين است كه مصلحان اجتماعي را متهم به فساد مالي و اخلاقي مي‌كنند.

وي با بيان اينكه الان هم روح رسول خدا (ص) و روح حسنين (ع) و روح گرامي حضرت زينب و ام كلثوم عليهما‌السلام را آزار مي‌دهند، افزود: اين سريالي كه الان در برخي از كشورها نشان داده مي‌شود كه الحمدلله احمدالطيب ـ رئيس الازهر ـ و بسياري از كشورهاي اسلامي تحريم كردند اما برخي كشورهاي خود فروخته به آمريكا مجوز داده‌اند كه پخش شود، از مصاديق اذيت اهل بيت (ع) است.

سبحاني تاكيدكرد: افرادي كه قبلا در نقش قمارباز و ... بازي كرده‌اند در اين سريال در نقش حسن و حسين (ع) بازي مي‌كنند. مگر مي‌شود انبيا و اوليا را به تصوير كشاند؟ درست است كه آنها همانند ما انسان هستند اما بر انبيا وحي مي‌شود و آن كس كه بر او وحي نازل مي‌شود انسان والايي است كه مورد حمايت روح‌القدس است و حالا برخي بازيگران كذايي و افراد آلوده آمده‌اند نقش آنها را بازي كنند.

اين مرجع تقليد ادامه داد: كشورهايي كه اين سريال را نشان مي‌دهند بدانند كه مورد خشم خدا قرار مي‌گيرند و روزي ملتشان عليه آنان به مقابله برخواهند خاست زيرا با خدا به دشمني برخاسته‌اند.

اين مرجع تقليد اظهار كرد: قبل از انقلاب فيلمي براي حضرت محمد(ص) ساختند اما كشورهاي اسلامي آن را تحريم كردند و عين اين مساله درباره فرزندان پيامبر(ص) است كه ائمه معصومين (ع) هستند.

وي گفت: اين فيلم‌ها معلوم است كه سياسي است و مي‌خواهند جلوي تشيع را بگيرند زيرا تشيع در حال رشد و پيشروي است. 14 قرن در محاق زورمداران بود اما امروز آرام آرام پيش مي‌رود بدون اينكه كسي براي آن دستگاه تبليغي درست كند.

سبحاني يادآور شد: اين افرادي كه اين سريال را ساخته و پخش مي‌كنند بدانند كه خداوند انتقام مي‌گيرد و نبايد با اولياي الهي دشمني كنند.

اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود با رد اعتقاد جبريون نسبت به هدايت الهي يادآور شد: كساني كه چنين اعتقادي دارند علتش اين است كه تنها به يك آيه از مجموع بيش از شش هزار آيه قرآن استناد كرده‌اند.

رئيس موسسه امام صادق (ع) گفت: انسان اگر زمينه گمراهي و يا زمينه هدايت را براي خودش ايجاد كند، در اين صورت خداوند هم برايش شرايط را فراهم مي‌كند و وقتي انسان‌ها ميل به باطل داشته باشند خداوند هم توفيقشان در هدايت را مي‌گيرد.

سبحاني خاطرنشان كرد: خدا هم هدايتگر و هم گمراه‌كننده است اما شرايط را خود بنده بايد ايجاد كند و اگر انسان از حق منصرف شد و قابليت هدايت را از بين برد، خداوند هم توفيقش را كم مي‌كند.

اين مرجع تقليد اظهار كرد: هدايت، فيض الهي است و بايد قابليتي در فرد باشد تا هدايت خداوند هم نصيب او شود.

وي در پايان تاكيد كرد: مسئولان نسبت به سريالي كه در اين كشورها پخش مي‌شود عكس‌العمل مناسبي نشان دهند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
7
6
عذای سخت خدا بر این شیطان صفتان ملعون باد
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
7
4
عذاب سخت خدا بر این شیطان صفتان ملعون باد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
5
4
هر که با آل علی درافتاد ورافتاد.خدالعنتشان کند.
نظرات بینندگان