arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۰

وزارت خارجه کاردار رژیم انگلیس را فوراً ‌احضار کند‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت خارجه باید هرچه سریعتر کاردار رژیم انگلیس را احضار کند، گفت که احتمال دارد استمرار سرکوب معترضان انگلیسی منجر به تعطیلی کامل سفارت این کشور در تهران شود.

"محمود احمدی‌بیغش" نماینده مردم شازند در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه دفاع از ملت‌ها در برابر حکومت‌های نظام سلطه جزء مبانی انقلاب اسلامی است، به حوادث تاتنهام انگلیس اشاره کرد و گفت: قتل جوان سیاه‌پوست انگلیسی نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها نژادپرستی را همچنان سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده‌اند و این نقض آشکار حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه مطالبه ملت انگلیس فراتر از مباحث مطرح شده در خیابان‌های لندن، تاتنهام و لیورپول است، افزود:‌ انگلیسی‌ها در حالی در بحران اقتصادی به سر می‌برند که به دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشورهای مختلف حمله کرده و حقوق آنها را پایمال کرده‌اند؛ متاسفانه هزینه‌ای که باید صرف تأمین معیشت مردم انگلیس شود، به تجهیزات نظامی برای قتل‌عام مردم منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی باید واکنش قابل توجهی در دفاع از مردم معترض انگلیس داشته باشد، خاطرنشان کرد: وظیفه وزارت خارجه در قبال حوادث انگلیس بسیار سنگین است لذا دستگاه دیپلماسی باید برای توقف سرکوب معترضان فورا وارد مذاکره شود.

بیغش با بیان اینکه مجلس از وزارت خارجه می‌خواهد هرچه سریعتر کاردار رژیم سلطنتی انگلیس را برای پاسخگویی به چرایی قتل جوان سیاه‌پوست احضار کند، گفت: در صورت استمرار سرکوب وحشیانه مردم انگلیس مجلس تعطیلی سفارت انگلیس را به طور جدی دنبال خواهد کرد.
نظرات بینندگان