arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶

دعوت سفير ايران در ترکيه از ايرانيان براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دعوت سفير ايران در ترکيه از ايرانيان براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، محمدابراهيم طاهريان فرد سفير جمهوري اسلامي ايران در ترکيه از همه هموطنان ساکن در کشور ترکيه خواست تا در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران شرکت کرده و راي دهند.
 
طاهريان فرد روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا، با دعوت از همه ايرانيان ساکن در ترکيه براي شرکت در اين انتخابات گفت: ايرانيان ساکن در ترکيه با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملي و در صورت همراه نداشتن اين دو مدرک، با استفاده از گذرنامه خود مي توانند در اين دوره از انتخابات راي دهند.
 
وي با اشاره به پيش بيني 6 شعبه اخذ آراي ايرانيان در ترکيه افزود: در اين دوره از انتخابات براي اخذ آراي ايرانيان يک شعبه در محل ساختمان کنسولگري سفارت کشورمان در شهر آنکارا پيش بيني شده است.
وي بيان کرد: در شهر استانبول به علت حضور ايرانيان پرشمار، 2 شعبه اخذ راي يکي در محل ساختمان سرکنسولگري کشورمان در استانبول پيش بيني شده و يک شعبه نيز در بخش آسيايي شهر استانبول براي اخذ آراي هموطنان داير خواهد بود.
وي با اشاره به پيش بيني يک شعبه اخذ راي در محل ساختمان بانک ملت در شهر ازمير افزود: در ساختمان کنسولگري ايران در طرابوزان و ارزروم نيز شعبه اخذ راي ايرانيان داير خواهد بود.
وي با اشاره به کشب آمادگي لازم براي برگزاري انتخابات در اين شعب پيش بيني شده و آموزش نيروها و عوامل برگزار کننده اظهار کرد: با مقامات محلي و وزارت امور خارجه ترکيه نيز در خصوص برگزاري انتخابات هماهنگي لازم انجام شده است.
وي گفت: هموطنان بالاي 18 سال مي توانند از ساعت هشت صبح تا 18 به محل هاي تعيين شده مراجعه کرده و آراي خود را به صندوق بيندازند.
 
دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران روز جمعه 29 ارديبهشت 1396 به صورت همزمان در ايران و در برخي کشورهاي خارجي از جمله ترکيه برگزار مي شود.
در اين دوره، با انصراف محمدباقر قاليباف و اسحاق جهانگيري از ادامه رقابت انتخاباتي، سيدمصطفي آقاميرسليم، سيد ابراهيم رئيسي، حسن روحاني و سيدمصطفي هاشمي طبا با هم به رقابت مي پردازند.
 
تعداد واجدان شرايط راي دادن در اين انتخابات 56 ميليون و 410 هزار و 234 نفر اعلام شده که از اين تعداد يک ميليون و 350 هزار و 294 تن رأي اولي هستند.
نظرات بینندگان