arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۰

شبكه اضطراري تلفن ثابت و سيار در كشور نهايي شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديركل روابط عمومي شركت مخابرات ايران از راه اندازي و نهايي شدن شبكه اضطراري تلفن ثابت وهمراه در مواقع بحران در كشور خبر داد.

داودد زارعيان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبري موبنا با بيان اينكه اين شبكه اضطراري در كشور براي استفاده در مواقع بحران و حوادث غيرمترقبه مورد استفاده مي‌شود، گفت: اين شبكه در مواقع بحران از جمله بروز بلاياي طبيعي همچون سيل، زلزله و طوفان آماده خدمت رساني است.

وي با بيان اينكه اين شبكه از امنيت ويژ ه ومتفاوتي نسبت به شبكه فعلي برخوردار است، اظهار داشت:تا كنون چندين باز از اين شبكه استفاده شده است كه مي‌توان در اين ميان به زلزله بم اشاره كرد.

وي خاطر نشان ساخت: اين شبكه از چند سال گذشته آماده سرويس دهي بود، ولي هم اكنون كامل شده است.

زارعيان با بيان اينكه شركت مخابرات ايران موظف است كه براي گروههاي امدادرسان امكانات ارتباطي را در مواقع بحران فراهم كند، اضافه كرد: در گذشته سيستم‌هاي بي‌سيم و تلفن ثابت اضطراري براي اين منظور كاربرد داشت اما هم اكنون با توجه به توسعه تلفن همراه، ضمن روش‌هاي قبلي از موبايل نيز براي اين ارتباط رساني كمك گرفته شده است.

وي امنيت شبكه‌هاي ارتباطي اضطراري را بسيار بالا توصيف كرد و افزود: اين شبكه از قابليت‌هاي بسياري برخوردار است وظرفيت اين شبكه‌ها با توجه به شرايط متغير خواهد بود.
نظرات بینندگان