arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۰

فروش اجباري ستاره ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لارام عظيمي:بازي «جوانمردانه مالي» به دوران پيروزي هاي اينتر خاتمه مي بخشد. باشگاه نراتزوري ازماه ها پيش مجبور به کاهش هزينه هاي سرسام آوري شده که طي سال هاي گذشته اين تيم را به قدرت اول فوتبال ايتاليا تبديل کرده و درعين حال موجب کسري هاي زيادي در حساب و کتاب هاي تيم شده بودند.
اينتر در چند سال گذشته بدون واهمه ميليونها يورو پول خرج کرده و اين پولها 5 سال همراه با جام ها و عنوان هاي مختلف را براي اين تيم به همراه داشتند که در آخرين سال حضور مورينيو روي نيمکت اين تيم به کسب 3 گانه تاريخي اينتر درفوتبال ايتاليا منجرشده بود اما مربي پرتغالي 22 مي 2010 به مادريد فرار کرد.
حالا مديران يوفا با صراحت هرچه تمام به تيم هاي باشگاهي اروپايي اعلام کرده اند که تنها به اندازه ميزان درآمد اجازه پول خرج کردن دارند. بدين ترتيب اينترمثل همه باشگاه هاي ديگر بايد خود را با ملاک هايي که پلاتيني و دستيارانش وضع کرده اند، تطبيق دهد. اينتر بدين منظور تصميم گرفته تدابيري جدي براي جلوگيري از وقوع يک بحران بزرگ در تيمش منظور کند. به همين خاطراين تيم از سال گذشته با فروش هيچ کدام از بازيکنان مخالفت نمي کند.
همه بازيکنان اين تيم به نوعي در فهرست فروش هستند ولي ازطرفي اينتر قصد حراج کردن آنها را هم ندارد. همين تصميم منجر به تضعيف شدن اين تيم خواهد شد. همچنان که اين تيم بعد از 5 سال قهرماني متوالي و کسب جامه اي متعدد از ماه ژانويه گذشته تا امروز فقط يک عنوان قهرماني جام حذفي ويک نايب قهرماني در ليگ ايتاليا کسب کرده است. موراتي خط مشي اصلي را براي مديران تيمش مشخص کرده است. اگربازيکني فروخته نشود، هيچ بازيکن ديگري هم خريداري نخواهد شد. گاوصندوق اينتر در بازار تابستاني اين فصل بسته مانده و دراين شرايط گاسپريني مربي جديد اين تيم مسلما نسبت به مربيان قبلي خود ابزار کمتري براي پيروز شدن دراختيار خواهد داشت.
بهترين بازيکنان اينتر درحال حاضر درفهرست فروش قرارگرفته و اتوئو و اسنايدر در صدر آنها قراردارند. اسنايدر که طي روزهاي اخير ناراحتي عميق خود را به دليل تصميم اتخاذ شده از سوي مديران اينتر اعلام کرده بود، ممکن است سرانجام دراينتر ماندني شود. او در گفتگويي با يک نشريه انگليسي گفته اينتر تنها درصورتي که پيشنهاد قابل توجهي براي او از راه برسد، حاضر به مذاکره باتيم هاي ديگر خواهد شد.
او همچنين به اين نکته اشاره کرده که مسؤولان اينتر براي اولين بار به طور رسمي اعلام کرده اند که به پول نياز دارند و با توجه به اينکه دراينتر بازيکنان بزرگي ازجمله اتوئو وجود دارند، مسلما توجه تيم هاي ديگر به اين بازيکنان جلب خواهد شد. «من خودم را آماده جدايي از تيم نکرده ام.
شايد اين طور به نظرمي رسد که باشگاه مي خواهد با جدايي من موافقت کند. ولي اين حقيقت ندارد. من با هيچ تيمي توافق نداشته ام. براي اينتر بازي مي کنم و مثل هميشه براي فصل جديد آماده مي شوم.مي دانم که تا روز آخر هيچ چيز مشخص نخواهد بود ولي به اين شرايط عادت دارم.»
اما رافائل فن درفارت هم تيمي اسنايدر در تيم ملي هلند مطمئن است که او تا روز 31 آگوست به ليگ برتر منتقل خواهد شد. او به خبرنگار اسکاي گفته که از بازي درانگليس خوشش مي آيد. فان درفارت که هرروز با اسنايدر درتماس است گفته که اسنايدر مي داند ليگ برتر چه معنايي دارد.
نظرات بینندگان