arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۰

امام جمعه موقت تهران: انگليس كه دنيا را به چالش مي‌كشيد امروز خود گرفتار آن شده

آيت‌الله صديقي با اشاره به قيام مردم انگليس عليه حكومتشان گفت: انگليس كه دنيا را به چالش مي‌كشيد امروز خود گرفتار آن شده است، بنابراين شعله ور شدن انگليس نشانه‌اي از حقانيت وعده‌هاي الهي و بصيرت امام (ره) است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله صديقي با اشاره به قيام مردم انگليس عليه حكومتشان گفت: انگليس كه دنيا را به چالش مي‌كشيد امروز خود گرفتار آن شده است، بنابراين شعله ور شدن انگليس نشانه‌اي از حقانيت وعده‌هاي الهي و بصيرت امام (ره) است.



به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، آيت الله صديقي در خطبه دوم نمازجمعه عبادي سياسي تهران، با اشاره به تحولات اروپا ضمن بيان اينكه دنياي غرب در حال فروپاشي است اظهار داشت: امام خميني (ره) در فرمايشات خود فرموده بودند كه قرن حاضر قرن غلبه مستضعفان بر مستكبران عالم است.

وي با بيان اينكه هيچكس گمان نمي‌كرد كه انگليس كه خود دنيا را به هم مي‌ريخت اينگونه شعله‌ور شود گفت: اين شعله آغاز و نشانه‌اي از حقانيت وعده‌هاي الهي و بصيرت امام خميني (ره) است كه زمان تحقق آن اكنون است.

خطيب موقت نمازجمعه تهران با طرح اين سؤال كه اين حوادث به چه دليل اتفاق مي‌افتد، خاطرنشان كرد: نظام عالم بر پايه عمل و عكس‌العمل بنا نهاده شده است، بنابراين انگليس كه دنيا را به چالش مي‌كشيد امروز خود گرفتار آن شده است. لذا اگر كسي براي كسي ديگر چاه بكند خودش نيز در آن گرفتار خواهد شد. اين وقايع نتيجه جنايت‌هاي خود انگليسي‌ها در دنياست.

آيت‌الله صديقي سران انگليس را رؤساي كمپاني‌هاي بزرگ خواند و گفت: بخش اعظمي از مردم اين كشور دچار فقر اطلاعاتي و فرهنگي هستند، سردمداران انگليس پول‌هاي زيادي را هزينه مي‌كنند تا كشورهاي ديگر را بر هم بريزند و اين سرمايه‌ها از جيب مردم هزينه مي‌شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به موضوع قحطي در سومالي اشاره كرد و يادآور شد: سازمان ملل متحد كه براي بسياري از كارهاي غيرضروري قطعنامه صادر مي‌كند و كشورهايي مانند سوريه و ايران را به امر صهيونيستها تحت فشار مي‌گذارد امروز در سومالي كه جان ميليونها انسان در خطر مرگ است كار چنداني نمي‌كند و اين در حالي است كه آمريكايي‌ها ذخاير كشورهاي آفريقايي را به غارت برده است.

وي تأكيد كرد: كمك به مردم سومالي يك عزم جدي مي‌خواهد بنابراين همگان بايد به بيچارگان و درماندگان رسيدگي كنند تا خدايي ناكرده خود مبتلا به آن نشوند.

وي در ادامه سخنان خود به تذكرات و سخنان بسيار مهم رهبري در ديدار كارگزاران نظام اشاره كرد و متذكر شد: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار فرمودند كه بايد هم نقاط مثبت و هم نقاط منفي را در امور مورد توجه قرار داد. چرا كه توجه به نكات مثبت موجب كسب انرژي و موفقيت است. و ديدن نقاط منفي و ضعف براي شناخت اولويتها لازم است.

خطيب موقت نماز جمعه تهران يكي از نقاط قوت نظام جمهوري اسلامي ايران را غلبه بر انواع تهديدهاي دشمنان دانست و گفت: دشمنان به اشكال مختلف عليه نظام و انقلاب همواره توطئه مي‌كنند كه مردم با وفاداري به نظام و پيوند دائمي با آن از دستاوردهاي انقلاب خود پاسداري كردند.

آيت‌الله صديقي پيوند مردم و نظام را در جمهوري اسلامي ايران بي‌نظير عنوان كرد و گفت: در هيچ كشوري مسئولان و مردم اينگونه با هم انسجام ندارند. لذا آنهايي كه مدعي‌اند اعتماد به مردم به نظام كم شده است و يا از ميان رفته است تفكراتشان شبيه تفكرات اعضاي جبهه ملي است كه امام در پاسخ به آنها فرمودند اينها خود به بن‌بست رسيده‌اند و گمان مي‌كنند كه مردم به بن‌بست رسيده‌اند.

وي ادامه داد: مردم همواره در 22 بهمن و روز قدس با روز حماسي و دشمن‌شكن خود دشمنان را مأيوس كرده‌اند. امسال نيز ملت هميشه در صحنه بيش از سال‌هاي گذشته با حضور خود در راهپيمايي روز قدس وفاداري خود را به نظام، امام و رهبري اعلام خواهند كرد.

خطيب موقت نمازجمعه تهران بهترين شاهد و وفاداري مردم به نظام و انقلاب را روز حماسي 9 دي خواند و افزود: حضور مردم در روز 9 دي حمايت از روح و حقيقت نظام و حمايت از شخص ولي فقيه و عمود خيمه نظام بود. امروز همه مردم چشمان، دستان و اعضا و جوارح نظام هستند و نظام روح مردم است. بنابراين جدايي اين روح و جسم با ترفندهاي دشمنان ممكن نخواهد بود.

آيت‌الله صديقي در پايان با اشاره به سالروز تشكيل حزب الله در لبنان خاطرنشان كرد: حزب‌الله لبنان به رهبري سيدحسن نصرالله بعد از انقلاب اسلامي ايران معجزه ديگر قرن است كه توانست در مقاومتي جانانه مقابل صهيونيستها در جنگ 33 روزه با تكيه بر ايثار و شهادت ايستادگي كند و يكي از ارتش‌هاي بزرگ دنيا را به عجز و ناتواني وادارد.
نظرات بینندگان