arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

دیدار دبیرکل سازمان ملل با پوتین و لاوروف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل سازمان ملل در حاشیه اجلاس بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ، با رئیس جمهوری و وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو خواهد کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، "استفان دوژاریک" سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تایید کرد که دیدار دبیرکل "آنتونیو گوترش" با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری و "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در چارچوب اجلاس بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ برنامه ریزی شده است.
 
وی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت که دبیرکل روز پنج شنبه برای شرکت در اجلاس بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ به روسیه سفر می کند و در حاشیه این اجلاس با رئیس جمهوری و وزیر خارجه روسیه و احتمالا با برخی دیگر رهبران کشورهای جهان که در این نشست بین المللی شرکت دارند، دیدار و گفتگو خواهد نمود.
 
اجلاس بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ که سالهاست به یکی از عرصه های معتبر جهانی برای بررسی مسائل مهم اقتصادی جهان تبدیل شده است، در سال جاری از تاریخ 1 الی 3 ژوئن در شهر سنت پترزبورگ، پایتخت شمالی روسیه، برگزار می شود.
 
پیش از این "یوری اوشاکوف" مشاور مسائل سیاسی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین در دیدار خود با دبیرکل سازمان ملل در سنت پترزبورگ، مسائل مربوط به روند اوضاع در خاورمیانه، بخصوص سوریه، شبه جزیره کره، بحران در شرق اوکراین و همچنین روند اصلاحات در سازمان ملل را بررسی خواهد کرد.
 
"ماریا زاخاروا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد که سرگئی لاوروف در تاریخ 2 ژوئن در حاشیه اجلاس بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ با دبیرکل سازمان ملل، وزیر خارجه صربستان، نخست وزیر دولت محلی کردستان عراق، وزیر خارجه مجارستان و برخی دیگر مقامات بلندپایه کشورهای دیگر دیدار و گفتگو خواهد کرد.
نظرات بینندگان