arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

گرما ۱۱۲ نخل در قصرقند را سوزاند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شهردار قصرقند واقع در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 112 نخل خرما، درخت زیتون، انبه و بیش از 2 هکتار از اراضی کشاورزی شامل یونجه و شبدربرسیم بر اثر گرمای هوا در منطقه بگان این شهرستان ظهرامروز در آتش سوخت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، عبدالجلیل پربار در تشریح حادثه آتش سوزی در قصرقند اظهار کرد: آتش سوزی نخیلات در وسعت 2 هکتار ظهر امروز رخ داد که پس از تلاش 2 ساعته خاموش شد. وی ادامه داد: یک دستگاه لودر برای بازگشایی مسیر اعزام شد تا دستگاههای آتش نشانی بتوانند به محل حادثه برسند.
 
پربار اضافه کردد: 2 خودروی آتش نشانی پس از تلاش دو ساعته موفق به مهار حریق شدند. وی ادامه داد: در این آتش سوزی خسارت سنگینی به باغداران و نخل کاران منطقه بگان قصرقند وارد شد.
 
شهردار قصرقند گفت: شدت گرمای حدود 50 درجه در این شهرستان علاوه بر وارد کردن خسارت هایی به باغات انبه و مرکبات سبب سوختگی لوازم خانگی نظیر کولر گازی و یخچال شده است.
 
به گزارش ایرنا شهرستان قصرقند با وسعت پنج هزار و 395 کیلومتر مربع و 61 هزار نفر جمعیت از سه بخش مرکزی، ساربوک و تلنگ و 6 دهستان هیت، هلونچکان، حمیری، شارک، تلنگ و ساربوک تشکیل شده است.
 
شهر قصرقند مرکز این شهرستان در 570 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

نظرات بینندگان