arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶

کری: جهان بهای نادانی ترامپ درباره تغییرات آب‌وهوایی را می‌پردازد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که کاملا آشکار است که ترامپ درباره موضوع تغییرات آب‌وهوایی نادان بوده و باعث تاسف است که جهان بهای این موضوع را خواهد پرداخت.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، "جان کری" وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان به شدت از تصمیم "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در خارج شدن از توافق آب‌وهوایی پاریس انتقاد کرد و گفت: ترامپ نمی‌داند که چه می‌گوید.

کری در این مصاحبه ترامپ را فردی "نادان" درباره موضوع تغییرات آب‌وهوایی توصیف کرد.

وی افزود: ترامپ فردی افراطی بوده و اعتقادی به تغییرات آب‌وهوایی نداشته و گمان می‌کند که این موضوع فقط یک نیرنگ بوده و به قدرت آمده تا پیشرفتی که دولت در این زمینه داشته را متوقف کند و تلا ش دارد به مردم بگوید که این توافق بد و غیر صحیح است.

کری اضافه کرد: واقعیت آن است هر کشوری که این توافق را امضا کرد طرح مربوط به خود را پیگیری می‌کند و هیچ وظیفه اجباری برای آمریکا وجود ندارد و این به معنی انعطاف پذیری عالی است که سبب شد تا 195 کشور مشارکت در این توافقنامه را ممکن بدانند.

وزیر خارجه سابق آمریکا افزود: اگر امروز جهان می‌خندد برای رئیس جمهور آمریکا که نمی‌داند چه می‌گوید نیز گریه می‌کند. کاملا آشکار است که وی درباره موضوع تغییرات آب‌وهوایی نادان بوده و باعث تاسف است که جهان بهای این موضوع را خواهد پرداخت چون رهبری آمریکا در این موضوع بسیار مهم است.
نظرات بینندگان