arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶

رئیس جمهوری فیلیپین ادعای داعش در مورد حمله مرگبار جمعه مانیل را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین ادعای گروه تکفیری داعش در مورد انجام حمله مرگبار روز جمعه در پایتخت این کشور توسط این گروه را رد کرد و گفت که گروه تروریستی داعش پشت حمله مرگبار روز جمعه به یک مرکز تفریحی و استراحتگاه در مانیل پایتخت این کشور که 38 کشته داشت، نیست.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، گروه تکفیری داعش چند ساعت پس حمله به مجموعه تفریحی و هتل نزدیک فرودگاه مانیل مسئولیت آن را پذیرفت، اما پلیس فیلیپین نیز تاکید دارد حمله بامداد جمعه به این مرکز با هدف سرقت صورت گرفته است و تروریستی نیست.
به نوشته روز یکشنبه تارنمای 'فیل استار'، رئیس جمهوری فیلیپین نیز عصر شنبه گفت که تروریست های داعش در پشت این حمله مرگبار در مانیل نبوده اند.

وی در گفت وگو با خبرنگاران از مخفف 'ایسیس' برای نام بردن از دولت به اصطلاح اسلامی یا همان گروه تروریستی داعش نام برد و تاکید کرد حادثه جمعه کار داعش نیست.
بسیاری از مقامات فیلیپین تاکید دارند گروه تروریستی داعش با پذیرش مسئولیت برخی حوادث تلاش دارد کار تبلیغاتی انجام دهد و درپی بهره برداری تبلیغاتی از سرقت روز جمعه در حاشیه مانیل بوده است.

مقامات فیلیپین تاکید دارند هیچ مدرکی در مورد دست داشتن داعش در این حمله وجود ندارد.
مرد مسلح حمله کننده به این مجموعه تفریحی و استراحتگاه کشته شد و پلیس انگیزه وی را سرقت اعلام کرد.
پس از این حمله 37 جسد در طبقه دوم و سوم منطقه تفریحی مجتمع پیدا شد که کف آن سنگ فرش است و میز و صندلی بسیار قابل احتراق در آن وجود داشته است.

این افراد براثر دود ناشی از آتش جان خود را از دست دادند و اثری از گلوله در بدن آنها نبود.
فرد مظنون 113 میلیون پزو (226 هزار دلار) تراشه های بازی های این مجموعه تفریحی را که سرقت کرده بود در یک کیسه با خود حمل می کرد.
نظرات بینندگان