arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

قاسمی:چرا گروه‌های تروریستی شناسنامه‌دار، نماد دموکراسی در ایران را هدف قرار دادند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان این‌که اقدامات اخیر گروه‌های تروریستی شناسنامه‌دار در تهران هیچ ارزش عملیاتی و نظامی ندارد، گفت:‌ بدخواهان ملت ایران نمی‌توانند ثبات،‌ امنیت و مردم سالاری در ایران را تحمل کنند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه تروریستی اخیر در تهران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره و همیشه در مورد ریشه و خطر تروریسم در منطقه، منشا و مبدا آن و چگونگی رشد این پدیده شوم صحبت کرده و آن را یک خطر جهانی تلقی کرده است.
 
این دیپلمات کشورمان، با بیان این‌که ما فکر می‌کنیم ترور و تروریسم از کانون‌های مشخصی منشا می‌گیرد و هدف‌ آن مبارزه با آزادی، انسانیت و دموکراسی است، گفت:‌ در همین راستا می‌بینیم که گروه‌های تروریستی شناسنامه‌دار و مشخص، بعد از انتخابات گسترده، فراگیر و شکوهمند ریاست جمهوری که توانست جایگاه ایران را در عرصه جهانی و منطقه بیش از پیش ارتقاء دهد نماد دموکراسی و مردم سالاری مردم ایران یعنی مجلس شورای اسلامی را مورد تهاجم قرار دادند.
 
وی افزود: البته این اقدام تروریست‌ها صرفا یک اقدام روانی است، هیچ ارزش عملیاتی و نظامی ندارد و در همین چارچوب نمی‌توان ارزشی برای این عملیات قائل شد و صرفا اقدامی ددمنشانه و بی‌ارزش است.
 
قاسمی هم‌چنین با اشاره به اقدام تروریستی انجام شده در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ انقلاب اسلامی انقلابی ضد امپریالیستی، ضد استبدادی و استکباری است و دشمنان ملت ایران از موفقیت‌های این انقلاب ناراحت و عصبانی هستند.
 
سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: بدخواهان و بد دلان مردم ایران نمی‌توانند ثبات، امنیت و مردم سالاری در  کشورمان را تحمل کنند. از وجود دموکراسی در ایران و توسعه این موضوع در منطقه وحشت دارند و در راستای همین عصبانیت و وحشت اقدام به این اقدامات ددمنشانه و بی‌ارزش می‌کنند.
 
وی همچنین ادامه داد: در جریان این حادثه متاسفانه باز هم شاهد استانداردهای چندگانه برخی از قدرت‌های بزرگ در ارتباط با تروریسم و مبارزه با تروریست‌ها هستیم و آن‌ها به واقع تروریسم را در راستای اهداف خود به تروریسم خوب و بد تقسیم کرده‌اند.
 
این دیپلمات کشورمان تاکید کرد: این اقدامات کور مردم ایران از تمام جناح ها و سلیقه ها را با یکدیگر متحد می کند و باعث می شود که مردم  ایران با تلاش و توان بیشتری با تروریسم در هر کجا و به هر شکلی از آن، مبارزه کنند.
نظرات بینندگان