arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۷۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

راه آهن شیراز برای سومین بار هفته دولت افتتاح می‌شود!

ایسنا:امروز بار دیگر وعده‌ای جدید برای افتتاح راه‌آهن به مردم داده می‌شود و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، زمان جدیدی برای افتتاح این پروژه اعلام كرده و وعده داده كه باقی مانده مسیر راه‌آهن، هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا:امروز بار دیگر وعده‌ای جدید برای افتتاح راه‌آهن به مردم داده می‌شود و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، زمان جدیدی برای افتتاح این پروژه اعلام كرده و وعده داده كه باقی مانده مسیر راه‌آهن، هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

ظرف سه‌سال گذشته، در ایام مختلف سال، چه هفته دولت، چه ایام‌الله دهه فجر، مسوولان فارس تاریخی را برای تكمیل و افتتاح كامل راه‌‌آهن شیراز- اصفهان اعلام كرده‌اند، روندی كه با آمدن استاندار جدید فارس همچنان ادامه دارد.

اولین‌بار راه‌آهن نیمه‌كاره شیراز- اصفهان، در حالی كه چادری در محل ایستگاه اصلی این خط در شهر جدید صدرا، برپا شده بود، با سرو صدای فراوان در تاریخ سیزدهم خرداد ماه ۱۳۸۷ و در حالیكه امام‌جمعه جدید شیراز استاندار فارس را در میزبانی چهار وزیر و معاون اول رئیس‌جمهوری همراهی می‌كرد، افتتاح شد، آن‌روز استاندار فارس، محمدرضا رضا‌زاده بود.

در آن روز یك گروه از خانواده‌های شهدا و تعدادی از خبرنگاران فارسی برای یك زیارت یك‌روزه به مشهد مقدس اعزام شدند اما وقتی مسافت رفت را طی ۴۸ ساعت پیمودند، از بازگشت با این قطار پشیمان شده و تنها تا اصفهان با راه‌آهن بازگشتند.

بعد از آن، خط به حالت نیمه تعطیل درآمد و سیل انتقادها به سمت مسوولان استان سرازیر شد اگرچه هیچ یك از مسوولان موضوع را قبول نداشت و همه از امنیت مسیر و تكمیل بودن آن می‌گفتند.

اقرار به اشتباه در آغازین روزهای دولت دهم و زمانی انجام شد كه بارها وزیر راه و ترابری از سوی خبرنگاران در خصوص راه‌آهن مورد سئوال قرار گرفت، سئوالات پی‌در پی بهبهانی را از كوره در برد تا آنجا كه اعلام كرد به هیچ سئوالی در خصوص راه‌آهن پاسخ نمی‌دهد.

اولین افتتاح با انعكاس رسانه‌ای عكس‌ها و گزارش‌هایی از وضعیت نامطمئن این خط همراه بود، خط آهنی كه تنها مسیر اصفهان تا اقلید آن قابلیت بهره‌برداری داشت و آن روز می‌شد به‌جای آنكه تمام مسیر وارد مدار شود، همان بخش مطمئن، افتتاح شده و به مدار وارد شود، اگرچه هنوز ایستگاه‌های اقلید و آباده هم كامل نشده بود.

بعد از آن احمدزاده، استاندار فارس در دولت دهم اعلام كرد هر ماه یك گزارش از روند كار در این پروژه را از پیمانكار خواسته است. وی مشكل را در تكمیل ایستگاه اصلی شیراز و هفت كیلومتر در بخشی از مسیر شیراز تا سعادت آباد دانسته و اعلام كرده بود كه امیدوار است تا پایان سال ۸۹ راه‌آهن تكمیل و بهره‌برداری از آن آغاز شود.

اما این اتفاق هم حادث نشد، اگرچه در سال ۸۹ معدود مسافرانی با استفاده از این خط آهن كه برای بار دوم افتتاح می‌شد، به فارس و شیراز آمدند، اما سرعت پایین و كیفیت نازل كابین‌های قطار به‌علاوه نبود ایستگاه‌های استاندارد و مناسب، انتقاداتی بود كه حواله مسوولان در این خصوص می‌شد.

موضوع خط آهن شیراز- اصفهان كه در دوران سرپرستی فرهاد سجادی نیز به‌عنوان یكی از پروژه‌های تحت پیگیری او عنوان شده بود، همچنان با مشكل مواجه بود و تقریبا تمام مسوولان شیراز و فارس از این پروژه بازدید كرده و هر یك وعده‌ای به مردم دادند، حال آنكه نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در یك موضع‌گیری تند،اعلام كرد به گمان تكمیل بودن پروژه حاضر به حضور در مراسم افتتاح شده است.

این موضع‌گیری كه تا آن روز در خفا انجام شده بود، در روز معارفه استاندار جدید از سوی رییس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی، علنی‌تر شد.

رضایی كوچی كه سخنرانی‌اش تماما انتقاد از تیم مدیریتی استان فارس بود، در آن روز یكی از نقاط ضعف احمدزاده را ناتوانی در تكمیل یك ایستگاه راه‌آهن و هفت كیلومتر از مسیر این خط آهن كه دارای مشكل است، بیان كرد.

اما امروز بار دیگر وعده‌ای جدید برای افتتاح راه‌آهن به مردم داده می‌شود و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، زمان جدیدی برای افتتاح این پروژه اعلام كرده و وعده داده كه باقی مانده مسیر راه‌آهن، هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

عبدالله حسینی این‌بار اعلام كرد كه حسین‌ صادق‌عابدین‌، استاندار جدید فارس از مسوولان پروژه خواسته است هر سه روز یكبار گزارشی از روند اجرای آن به وی ارایه دهند.

حسینی البته مشكل اصلی كه احداث یك پل در مسیر ورودی خط آهن به صدرا بود را اعلام و بیان داشت: عمده مشكلی كه در مسیر راه آهن در شهر صدرا وجود داشت، احداث پل بود كه با تلاش های مسئولان در حال اتمام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان این مطلب كه راه آهن شیراز- اصفهان از لحاظ فیزیكی پیشرفت بسیار خوبی داشته است، خاطر نشان كرد: با توجه به درخواستی كه از معاون وزیر راه و شهرسازی برای سفر به استان فارس داشتیم در هفته آتی با حضور وی روند اجرای این پروژه بررسی و مسائل مالی نیز مرتفع می شود و به یاری خداوند در هفته دولت ایستگاه راه آهن شیراز – اصفهان در شهر شیراز و مسیر باقیمانده از این پروژه افتتاح خواهد شد.

هرچند تمام فارسی‌ها در انتظار افتتاح خط تكمیل شده راه‌آهن شیراز – اصفهان لحظه شماری می‌كنند و امیدوار هستند با قطارهایی به‌روز و نو، مسیر شیراز را تا مشهد و تهران بپیمایند و بعد از سال‌ها انتظار، امیدوار باشند امن‌ترین وسیله ایاب و ذهاب به فارس پا گذاشته و می‌توانند این عزیز را پاگشا كنند!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
0
5
تحمل داشته باشید تازه سه بار افتتاح شده مگه چندتا شد؟
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
0
4
آقا من شیرازیم. کاکو حسابی اینا هم ...............از شیراز تا تهرون 16 ساعت طول میکشه در حالیکه با اتوبوس وی آی پی 11 ساعت طول میکشه.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
5
دوستان زیاد ناراحت نشن اگر 100 بار دیگه هم افتتاح بشه آمریکا هم هیچ غلطی نمی تونه بکنه !!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
2
مدیر مدیره ... هوپ هوپ خیلی مدیره ...!!
عماد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
2
خدا قوت وخسته نباشین یه اسفند دود کنین خدایی نکرده به قول ما شیرازی ها چیش نخورین
نظرات بینندگان