arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۸۹
در گفت و گو با «انتخاب»؛

امیراحمدی: دیناری از دولت نگرفتم/ با مشایی ارتباطی ندارم / "طرح بازاریابی کیش" را برای خدمت و پیشرفت کشور فرستادم

پروفسور هوشنگ امیراحمدی در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد سفر به ایران و شرکت در کنفرانس و همچنین برخی اخبار دیگر ، توضیحاتی ارائه داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : پروفسور هوشنگ امیراحمدی در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد سفر به ایران  و شرکت در کنفرانس ایرانیان، ارتباط با مشایی و همچنین برخی اخبار دیگر ، توضیحاتی ارائه داد.

وی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری "انتخاب" (Entekhab.ir) گفت: در تمامی مدتی که این داستان ها مطرح بوده است، من سه حرف را در مطبوعات داخل و خارج کشور تکرار کرده ام: اول، اظهار نظر در باره اینکه من به کنفرانس دعوت شده بودم یا نه را به مسئولین کنفرانس میسپارم؛ دوم، من حتی برای یک ثانیه هم در آن کنفرانس شرکت نکردم ودر هیچ یک از برنامه های سازمانی، مهمانی، گردشی و غیره آن حضور نیافتم؛ و سوم، برای مسافرت به ایران، اقامت در هتل، و سایر هزینه ها، دیناری ازدولت، شورای عالی و یا مسئولین کنفرانس دریافت نکردم.

وی اضافه کرد: در باره موارد دوم و سوم چیزی برای اضافه کردن ندارم چون آنچه که گفته ام عین حقیقت است. اما در رابطه با مورد اول، معتقد هستم که مسئولین کنفرانس میبایست با شفافیت بیشتری حرف میزدند. متاسفانه طوفانی که کیهان و دیگران در استکان ایجاد کردند باعث شد که دیگرکسان بیش از حد محافظه کاری و ملاحظه کاری کنند.

امیراحمدی می افزاید: واقعیت این است که مسئولین کنفرانس عمداً و یا سهواً از پیشنهاد من برای شرکت در کنفرانس استقبال کردند ولی متعاقباً بدلیل نگرانی هائی که بوجود آمده بود، دعوت کتبی خود را پس گرفتند و از من خواستند که در کنفرانس شرکت نکنم که من هم استقبال کردم.



استاد  دانشگاه راتگرز، ضمن ابراز تاسف از آنچه "فرهنگ ناسالم سیاسی ایران" می خواند، اضافه می کند: در این فضا، غالباً "دروغ مصلحت انگیز به ز راست فتنه انگیز" میشود، و حتی صادق ترین مسئولین مملکتی ما نیز گاها مجبور میشوند این روش ناسالم را بکار گیرند. بنابراین، من اعتقاد ندارم که دروغی گفته شده بلکه بدلیل همان جو ناسالمی که بوجود آمده بود در شفاف سازی داستان کمی کوتاهی شده است. این را هم اضافه کنم که در رابطه با کنفرانس و مسائل قبل و بعد آن، من هرگز آقای مشائی را دخیل ندیدم و ارتباطی هم با ایشان نداشتم.

امیراحمدی ، همچنین در واکنش به اخبار منتشر شده در برخی سایت های اینترنتی، گفت: من ضمن تائید واقعیت مدارک منتشر شده در "کیهان" و "تابناک"، برداشت هائی که از آنها شده است را صحیح نمیدانم.

مثلاً، تابناک در گزارش 29 دی 1389 خود مینویسد: "در حالی که مسئولان برگزاری همایش، هرگونه دعوت رسمی از هوشنگ امیر احمدی را دروغ می خوانند و بسیاری از رسانه ها از جمله روزنامه کیهان بر دعوت رسمی این فرد تأکید می کردند،

وی اضافه می کند: سایت «تابناک»، سندی را منتشر و افشا می نماید، مبنی بر این که نه تنها هوشنگ امیر احمدی به ایران دعوت رسمی و هزینه رفت و آمد آن نیز پرداخت شده بود، بلکه او برای آمدن به ایران و میهمان ویژه همایش شدن، شرط و شروطی از جمله پروژه ای در کیش را که جزییات دقیق آن بعدها منتشر خواهد شد، می گذارد..." توجه شود که تابناک با چه آب و تابی چند مکاتبه الکترونیکی که تماماً در حیطه عمومی هستند، یعنی هیچ مطلب سّری درآنها وجود ندارد، را "سند" مینامد و از "افشا" آنها حرف میزند!  واما این مدارک چه واقعیت هائی را نشان میدهند؟

امیراحمدی، در ادامه ضمن انتقاد از عدم به کارگیری واژه ی "پروفسور" برای وی، می گوید: حضرات کیهانی و تابناکی از بس در ایران با دکترها و پروفسورهای قلابی رفت و آمد داشته اند، از بکار بردن  عنوان واقعی و صحیح جلوی اسم فردی هم که از یکی از معتبرترین دانشگاهای دنیا مدرک دکترا دارد و استاد تمام وقت در یکی از دانشگاه های معتبر امریکا است، ابا دارند!

استاد دانشگاه راتگرز، می افزاید: در مدارکی که تابناک ویا کیهان منتشر کرده است، هیج نشانی از اینکه دعوت کنندگان دیناری به من پرداخته اند وجود ندارد، و بنابراین این ادعای تابناک که سندها نشان میدهند که هزینه های من پرداخت شده اند آشکارا کذب محض است. تنها این مدارک نشان میدهند که قرار بود ویا انتظار میرفت که هزینه ها پرداخت شوند که نشدند!


امیراحمدی ، همچنین در مورد ادعای برخی رسانه ها در مورد شروط وی برای شرکت در کنفرانس ایران، می گوید: این ادعای تابناک هم که من برای شرکت در کنفرانس شرط یا شروطی داشته ام هم کذب محض است. آنچه من در یاداشتم نوشته ام این است که علاقمندم در کنفرانس یک مقاله بدهم و آن مقاله نظری را هم که در باره مرتبط کردن شهروندان خارج نشین به کشورهای مبداء بمنظور توسعه است را به پیوست فرستادم. در رابطه با "طرح بازاریابی کیش" و انزلی که در نامه ام آمده است، هیج شرطی مطرح نشده است. این را هم اضافه کنم که طرحهای بازاریابی کیش و انزلی حدود دوسال پیش به این مناطق داده شد که کمکی به پیشرفت آنها کرده باشم.

وی اضافه می کند: من برای تهیه این طرحها شخصا مبالغی خرج کردم ولی دیناری از دولت و مناطق آزاد دریافت نکرده ام. من از اینکه توانسته ام به سهم خود خدمتی بکنم خوشحال هستم. در این رابطه هم تابناک بهتر است برای ادعای کذب خود یا مدرک نشان دهد یا عذرخواهی کند!

متن کامل گفت و گو با هوشنگ امیراحمدی با "انتخاب"، طی روزهای آتی منتشر می شود
نظرات بینندگان