پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : محمد هرمزي: چند روزي است که خودروسازان با بيان اينکه در توليد برخي از خودروها زيانده شده اند و با انعکاس ديدگاه هايشان از سوي رسانه ها زمينه را براي پذيرش قيمت خودرو در افکار عمومي آماده مي سازند.
به گزارش سرویس اقتصادی "انتخاب"؛ تفاوت قيمت خودرو در کارخانه و بازار اين فرضيه را قوت بخشيده که دلالان و نه خودروسازان از فروش خودرو سود مي برند، اين در حالي است که خودروسازان به اين دليل که مجوز افزايش قيمت را ندارند سرشان در اين کسب سود بي کلاه مانده است.
در اين بين بعضي از کارشناسان نيز معتقدند افزايش قيمت خودروهاي زير 15 ميليون تومان مي تواند جو بازار خودرو را دگرگون کند و در اين بين قشر متوسط جامعه متضرر مي شود.
انرژي ارزان و خودروي گران
کارشناسان در عين حال بر اين باورند که هزينه توليد خودرو با هدفمندي يارانه ها افزايش يافته است که در اين صورت قيمت فعلي خودرو بايد در کميته قيمت گذاري بازنگري شود، اما در عين حال معتقدند که رويه معکوس انرژي ارزان و خودروي گران در ايران با تغيير ماهيت به سمتي هدايت شده است که مصرف کننده هم بايد گراني خودرو را تحمل کند و هم پول بيشتري بابت خريد خودرو هزينه کند.
در هر حال مديرعامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع اعلام کرده که هيچ خودروسازي به دلخواه و بدون هماهنگي کميته تنظيم بازار خودرو نمي تواند افزايش قيمت داشته باشد.
اما خودروسازان نيز در اين باره بيکار ننشستند و فهرستي از خودروهاي زيانده خود را آماده کرده اند و براي ارسال به کميته نرخ گذاري لحظه شماري مي کنند.
کميته تصميم مي گيرد
در همين زمينه از کميته قيمت گذاري خودرو خبر مي رسد که قرار است قيمت چند خودرو افزايش يابد.
معاون فروش و بازاريابي ايران خودرو از ارايه پيشنهاد اين شرکت براي افزايش قيمت تندر 90 ، گراند ويتارا و پژو 206 در جلسه بعدي کميته قيمت گذاري خودرو خبر داد و گفت: در حال حاضر توليد اين خودروها با ضرر يک تا 3 ميليون تومان همراه است.
علي اصغر سرايي نيا افزود: توليد تندر 90 مدل E2 بيش از يک ميليون تومان و پژو 206 نيز کمتر از يک ميليون تومان ضرر به ايران خودرو وارد مي کند.
البته وي به اين نکته هم اشاره مي کند که به صلاح نيست سود زيادي نصيب دلالان شود و در مقابل، توليد کننده با ضرر همراه باشد.
سايپايي ها هم فهرستي از هزينه توليد تمام محصولات خود تهيه کردند تا آنها نيز ديگر ضرر نکنند.
در اين باره قائم مقام مديرعامل سايپا از ارايه پيشنهاد اين شرکت به کميته قيمت گذاري خودرو براي افزايش قيمت تمام محصولات سايپا خبر مي دهد.
با توليد كننده ها
عرضه ندارين اتومبيل بسازين
اون وقت مي خواين كشور پيشرفت هم بكنه
اگه كمك خارجي نباشه همين آشغالهاي اوراقي رو كه انداختن بهتون رو هم نمي تونين بسازين
تا کی باید آشغالهای داخلی رو با ترس ولرز سوار بشیم؟
تا کی باید با حمایت های بیخودی بعضی ها از این به ظاهر صنعت خودروسازی ما مردم بیچاره متضرر بشیم؟
چه کسی به فکر ما مردم بیچاره هست؟؟؟؟
- مالیات بر ارزش افزوده
- مالیات بر درآمد
- مالیات بر دارایی
- عوارض گوناگون برای زندگی در این شرایط ......
- سوبسیدها هم که حذف شده
- بنزین هم که آزاد شد ( حتی گرانتر از فوب خلیج فارس )
اینهمه درآمد دولت که آرزوی دولتهای کشورهای دیگر است آنهم با این ملت بی زبان ،
سوال اینجاست که پول نفت کجاست ؟؟؟؟؟؟!!!!!
نه واقعا تا به حال فکرش را کردید
انتخاب حالا تو بیا و هی سانسور بکن
فعلا چنان دروغ و ریا و کم فروشی گریبان این مردم را ..........گرفته که باید باور کنیم 206 هفت هزار دلاری را به قیمت 15 هزار دلار بفروشند و دم از ضرر 3 میلیون تومانی بزنند .
البته ما ملت هم کم بی تقصییر نیستم اقا 6 ماه این ارابه های مرگ را خریداری نکنیم ببینید چطور طومارشان برچیده خواهد شد .
چرا خودروسازهای دیگه که با نصف قیمت شما خودرو رو میفروشن تو کل دنیا ضرر نمیدن؟
یکی نیست بگه مردم ایران تاوان چی رو دارن پس میدن این وسط...
چون تا جایی که شده از لوازم خودرو کم میزاری و یا از بی کیفیت ترین لوازم استفاده می کنی.
جدیداً که حتی قرآن داخل ماشین رو هم حذف کردید چه برسه به کمک های اولیه و کپسول آتش نشانی و جا لباسی و .. !!
میبینی بازم ضرر می کنی ؟!! درشو گل بگیر برادر من !
من دیگه نباید برای این آشغال های شما بیشتر از این پول بدم. مگه پول من حرومه یا جونمو از سر راه آوردم که تاوان مدیریت غلط شما رو بدم ؟؟
خدا را بر آن بنده بخشایش است که خلق از وجودش در آسایش است برعکسشم صادقه
كاش در صنايع هاي تك و مزيت دار و گردشگري هزينه مي كرديم.
سود سالیانه ی سهام بنز و بی ام وِ در بورس اروپا که جز بهترین خودرو ساز های جهان به شمار می آیند سالیانه یک و نیم الی دو و نیم درصد است و این در حالیست که سود سالیانه سهام ایرانخودرو و سایپا در بورس تهران بیش از چهل درصد (!) است. اکنون سوال اینجاست که چگونه چنین چیزی محقق شده؟ آیا تولیدات آقاقیان بهتر از تولیدات آلمانی هاست؟ فناوریشان بالا تر است؟
همين خودروي پرشيا در عراق با كيفيتي فوق العاده به مبلغ 10000 دلار ميفروشن تازه كسي هم بهش توجهي نمي كنه حالا ميان پرشياي چرت و به ما ميدن 18200000 ريال واقعا مسولا دارن چيكار ميكنن ؟؟؟؟؟؟؟؟
مسئولین نفاقتونو کنار بزاریدو اسلامی عمل کنید البته واقعیش نه اسمی و بیش از این ایمان مردمو سست نکنید. از خدا بترسید البته اگر با این لقمه های حرومی که خوردید دیگه امیدی باشه
به مثال اگر خودرو ساز 9 تريليون فروش داشته باشه 2 تريليون به جيب غارتگراني سرازير ميشه كه انها هم اين ثروت را از مملكت خارج ميكنند.نيروي كار ارزان كيفيت پايين(جهت كم كردن هزينه هاي توليد)انرژي ارزان و صد البته تكنولوژي خوب هم داريم وقيمت دستگاه الات وابزارالات هم جهاني است. پس چرا بايستي رانخواري در اوج باشد. واي بر ما