arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۰

كليدواژه «انتقاد از مشايي»، عامل تمامي عزل و نصب ها در دولت

سريال اخراجي هاي پاستور كه به واسطه انتقادات برخي از دولتمردان به حضور اسفنديار رحيم مشايي و يارانش در پاستور از حساسيت ويژه يي برخوردار شده، با اخراج داوود احمدي نژاد به اوج خود رسيده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعتماد نوشت: سريال اخراجي هاي پاستور كه به واسطه انتقادات برخي از دولتمردان به حضور اسفنديار رحيم مشايي و يارانش در پاستور از حساسيت ويژه يي برخوردار شده، با اخراج داوود احمدي نژاد به اوج خود رسيده است.

    ديروز خبرگزاري هاي كشور با انتشار خبر رسمي بركناري داوود احمدي نژاد از نمايندگي ويژه رييس جمهور و دبيري كميته دايمي پدافند غيرعامل، زمزمه هايي كه طي يك هفته اخير درباره پيوستن برادر رييس جمهور به خيل اخراجي هاي دولت به گوش مي رسيد را تاييد كردند.

    به اين ترتيب داوود احمدي نژاد نهمين دولتمردي است كه دو سال اخير به خاطر انتقاد مشايي و يارانش مجبور به كوچ از دولت دهم و پيوستن به جمع اخراجي ها (علي ثمري، كاوه اشتهاردي، مهرداد بذرپاش، پرويز فتاح، كامران باقري لنكراني، غلامحسين محسني اژه يي، محمد حسين صفار هرندي و منوچهر متكي) پاستور مي شود.

    در كنار حواشي مطرح شده درباره علت بركناري داوود احمدي نژاد يك مقام آگاه در كميته دايمي پدافند غيرعامل، اما بركناري داوود احمدي نژاد از اين كميته را به دليل خروج اين دبيرخانه براي هماهنگي نيرو و انسجام داخلي بيشتر از نهاد رياست جمهوري و انتقال به ستاد كل نيروهاي مسلح اعلام كرد.

    اين منبع آگاه به سايت خبري نسيم گفت كه با توجه به اينكه حضور داوود احمدي نژاد باعث كندي كارها و توقف برخي از پروژه هاي پدافند غيرعامل بوده است با پيگيري و درخواست ستاد كل نيروهاي مسلح از رييس جمهور و با توجه به مصوبه قبلي رهبر انقلاب براي استقرار دبيرخانه كميته پدافند غير عامل در ستاد كل نيروهاي مسلح، اين دبيرخانه براي هماهنگي نيرو و انسجام داخلي از نهاد رياست جمهوري به ستاد كل نيروهاي مسلح منتقل شده است. وي همچنين تاكيد كرد: بركناري داوود احمدي نژاد از دبيرخانه دايمي پدافند غير عامل، هيچ ارتباطي به مواضع وي با جريان خاص نداشته است.

    اين منبع آگاه در حالي خروج برادر رييس جمهور از دولت را بي ارتباط با نقدهاي وي از جريان موسوم به خاص مي داند كه داوود احمدي نژاد يكي از نخستين و اصلي ترين منتقدان جريان خاص است كه افشاگري هاي بسيار و انتقادات شديدي عليه عناصر اين جريان داشته است. وي اخيرا در مراسمي با حضور وزير، معاونان و مسوولان يكي از وزارتخانه ها طي سخناني در انتقاد به عملكرد جريان خاص، از مفاسد اقتصادي اين جريان پرده برداشت و از عدم تبعيت عناصر اين جريان از ولايت فقيه بشدت انتقاد كرد.

    برادر رييس جمهور در انتقاد به حضور مشايي و يارانش در پاستور گفته بود كه جريان خاص گوساله سامري زمان است كه در حال برنامه ريزي براي انحراف مردم از خط ولايت فقيه است... هدف جريان خاص جاري كردن مكتبي غير از اسلام در كشور است و اين جريان بايد بداند كه بزرگي ملت ايران در سايه اسلام است... تنها راه مبارزه با جريان انحرافي و فتنه كاهش منيت دروني مسوولان و مردم است و بايد براي حفظ آرمان هاي ولايت فقيه از خودمان بگذريم و باور داشته باشيم كه عزت ايران اسلامي تنها در سايه ولايت فقيه اتفاق مي افتد.

    او پيش از دبيري كميته پدافند غيرعامل كشور، مسووليت بازرسي ويژه نهاد رياست جمهوري را بر عهده داشت كه به دليل انتقادات شديد به ليدر جريان خاص و همچنين انتصاب علي كردان به عنوان وزير كشور از اين سمت بركنار شد.با اين اوصاف و در پي اين ادغام، داوود احمدي نژاد ديگر مسووليتي در دولت نخواهد داشت و بدين ترتيب از دولت مي رود. داوود احمدي نژاد كه از چهره هاي فعال ستاد انتخاباتي برادرش در انتخابات رياست جمهوري سال ؟بود نيز حدود دو سال قبل و در جريان سونامي خروج مخالفان جريان خاص از دولت از سمت اوليه اش در كابينه برادر يعني بازرسي ويژه نهاد رياست جمهوري كنار رفت. البته گفته مي شد كه او از مخالفان مرحوم علي كردان براي حضور در ساختمان پاستور بوده است، اما انتقادات تند عليه چهره جنجالي دولت و مواضع او كه بعدها و در مقاطع مختلفي منتشر شد نشان داد كه او بيش از آنكه با آمدن كردان مخالف بوده باشد، با مواضع جريان خاص سر سازش نداشته است.
    
    اخراجي هاي دولت دهم در يك نگاه

    پيش از داوود احمدي نژاد، علي ثمري، كاوه اشتهاردي، مهرداد بذر پاش، پرويز فتاح، كامران باقري لنكراني، غلامحسين محسني اژه يي، محمد حسين صفارهرندي و منوچهر متكي از جمله ياران شاخص رييس جمهور در دولت بودند كه در دو سال اخير يكي پس از ديگري به عناوين و علل مختلف يا كابينه را ترك كردند يا مجبور به استعفا از همكاري با دولت شدند.

    همچنان كه علي ثمري كه تا چندي پيش رياست هيات گزينش كشور را بر عهده داشت يك هفته پس از انتقاد به اسفنديار رحيم مشايي و يارانش در پاستور عزل شد، يا كاوه اشتهاردي و تيم همراهش كه بصورت ناگهاني و به خاطر مخالفت جمعي در دولت از سمت مديريت عامل موسسه ايران با يك پيامك تلفني بركنار شدند.

    در ادامه اين روند مي توان به عزل به ناگاه متكي اشاره كرد كه تنها با يك انتقاد كوچك كه از موازي كاري در دستگاه سياست خارجي ايران كه در ماجراي انتصاب معاونان حوزه خارجي رييس جمهور (كه البته بعدها به عنوان مشاور منصوب شدند،) مطرح كرد، مجبور به خروج از دولت شد. همچنين حسين صفارهرندي، اژه يي و لنكراني نيز از جمله كساني بودند كه در ماجراي جلسه معروف هيات دولت و اعتراض چند تن از وزرا به حضور مشايي به عنوان معاون اول در اين جلسه، در زمره معترضان قرار گرفتند و از پاستور رفتند. بذرپاش نيز كه در دولت نهم و دهم مسووليت هاي متفاوت و زيادي را عهده دار شد، در ماجراي تعيين معاون براي حوزه هاي خارجي رييس جمهور تاب نياورد و لب به انتقاد از جريان انحرافي دولت گشود و در پي آن مجبور به خداحافظي از دولت شد.

    كليدواژه مشترك «انتقاد از مشايي» كه عامل تمامي عزل و نصب هاي فوق بوده است آنچنان در ريزش ياران احمدي نژاد موثر است كه حتي مانع خداحافظي پرويز فتاح صميمي ترين دوست رييس جمهور از پاستور نشد و اختلافات فتاح با جريان خاص بود كه به دوستي احمدي نژاد و فتاح در دولت خاتمه داد و فتاح را به بنياد تعاون سپاه فرستاد. پس از چهره هاي فوق كه به غير از يك يا دو نفرشان، جملگي از عوامل اصلي طرح گفتمان عدالت خواهانه محمود احمدي نژاد بودند و سوابق انتقادي آنها از عملكردهاي دولت هاي گذشته، زبانزد خاص و عام بوده و هست، حال بايد منتظر ماند و ديد كه در آينده نام چه كساني به آن اضافه خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
0
0
چقدر جمله قشنگی:
جريان انحرافی گوساله سامري زمان است
جریان گوساله سامری را در سوره بقره مطالعه بفرمایید. خیلی جالب است
نظرات بینندگان