arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۶

انفجار در غرب الانبار عراق 14 کشته بر جای گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انفجار انتحاری شامگاه یکشنبه در اردوگاه آوارگان عراقی در غرب استان الانبار در غرب عراق، 14 کشته و 13 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، «حسین کسار» مشاور امنیتی شورای استانداری استان الانبار گفت: انفجار در60 کیلومتری غرب شهر الرمادی مرکز این استان روی داده است.
 
کسار در ادامه افزود: بیشتر زخمی شدگان را کودکان و زنان تشکیل می دهند، هرچند نام دو پلیس نیز در بین زخمی ها دیده می شود.
 
جزئیات بیشتری از انفجار تاکنون اعلام نشده است.
 
در همین حال،‌ «سرگرد شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق، اعلام کرد که پیام پیروزی فردا « دوشنبه » در موصل خوانده خواهد شد و نیروهای عراقی آن را به ملت عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح اهدا خواهند کرد.
 
پس از 12 روز نبردهای سنگین و خانه به خانه در منطقه موصل قدیم میان نیروهای عراقی با گروه تروریستی داعش، عراقی ها سرانجام بامداد پنجشنبه هشتم تیر ماه به مسجد النوری، محلی که ابوبکر البغدادی در ژوئن 2014 (خرداد 93) اعلام خلافت کرده بود و نیز مناره تاریخی الحدباء رسیدند؛ دو بنایی که هفته گذشته توسط گروه تروریستی داعش بطور کامل منهدم شد.
 
گروه تروریستی داعش دهم ژوئن 2014 در یک یورش برق آسا که بطور مشکوکی سازماندهی شده بود، شهر موصل را به کنترل خود در آورد و چند روز بعد ابوبکر البغدادی در مسجد النوری در بخش غربی این شهر اعلام خلافت کرد و دولت به اصطلاح اسلامی خود خوانده را تشکیل داد.
 
عملیات آزاد سازی شهر موصل در 26 مهرماه 95 آغاز شد و نیروهای مسلح عراق توانستند پنجم بهمن ماه 95 (24 ژانویه 2017) بخش شرقی موصل را به طور کامل آزاد کنند.

این نیروها سرانجام با آزاد سازی مسجد النوری و الحدباء محل اعلام خلافت ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش در پنجم تیرماه، موفق شدند، موصل دومین شهر بزرگ عراق را آزاد کنند.
نظرات بینندگان