arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۱۳ تير ۱۳۹۶

استیون هاوکینگ: تصمیم ترامپ زمین را به یک حمام داغ تبدیل می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استیون هاوکینگ معتقد است تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از معاهده پاریس می‌تواند به تغییرات اقلیمی برگشت‌ناپذیری بیانجامد.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، استیون هاوکینگ معتقد است این اقدام می‌تواند زمین را به حمام داغی تبدیل کند که فرجامش سیاره ونوس با حرارت 250 درجه و باران‌های اسید سولفوریک خواهد بود.

استاد دانشگاه کمبریج در آستانه 75 سالگی‌اش تغییرات اقلیمی را از بزرگترین خطراتی خوانده که نوع بشر با آن روبروست. به گفته او دونالد ترامپ با انکار شواهد تغییرات اقلیمی و خروج از معاهده پاریس به سیاره زیبای زمین آسیب‌های اجتناب‌پذیری می‌زند که در نتیجه طبیعت را برای نسل بشر با انقراض روبرو خواهد کرد.

این چهره جهانی فیزیک اصلی‌ترین نگرانی خود را «آینده نسل بشر» اعلام کرد و با ابراز ناامیدی گفت روزهای زیادی برای زندگی بر روی زمین باقی نمانده و نوع بشر سرانجام ناگزیر به ترک کره زمین خواهد بود.

هاوکینگ نگرانی خود را از این موضوع ابراز داشت که حرص و خشونت به مشخصه درونی ژنوم انسان تبدیل شود. به باور او هیچ نشانه‌ای از کاهش منازعات دیده نمی‌شود و توسعه فناوری‌های نظامی و سلاح‌های کشتار جمعی می‌تواند اوضاع را فاجعه‌بارتر کند. او می گوید بهترین بخت بقای نسل بشر احتمالا ایجاد زیستگاه‌هایی مستقل در فضاست.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان