arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۱۵
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
درآمد ۵۴ هزار میلیارد تومان هدفمندی یارانه‌ها تحقق نیافت؛

مصباحی مقدم: مشکل جدی دولت برای پرداخت یارانه مردم/جمعیت دریافت کنندگان یارانه کاهش می یابد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از عدم تحقق ۵۴ هزار میلیارد تومان درآمد هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و گفت: عدم تحقق این درآمد پیش‌بینی شده در بودجه سال جاری، پرداخت یارانه نقدی مردم تا پایان سال را دچار مشکلات جدی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از عدم تحقق ۵۴ هزار میلیارد تومان درآمد هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و گفت: عدم تحقق این درآمد پیش‌بینی شده در بودجه سال جاری، پرداخت یارانه نقدی مردم تا پایان سال را دچار مشکلات جدی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،"غلامرضا مصباحی مقدم" گفت: این موضوع که چرا صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود میزان درآمدهای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را بیان کرده است؛ سئوالی است که باید از مسئولان دولتی پرسید.

نماینده مردم تهران، ری، اسلام شهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون بودجه، درآمد دولت از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ۵۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تحقق ۵۴ هزار میلیارد تومان درآمد هدفمند کردن یارانه‌ها را تا پایان سال جاری غیرممکن خواند و گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت درآمد اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ۳۰ تا ۳۶ هزار میلیارد تومان است.

مصباحی مقدم تأکید کرد: رقم ۵۴ هزار میلیارد تومان درآمد اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با احتساب یارانه آردونان و برق در بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است.

  دخل دولت ۳۶ هزار میلیارد تومان، خرج دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان

وی با بیان این‌که دولت برای پرداخت یارانه نقدی به مردم تا پایان سال، به ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، گفت: نیاز دولت به این مبلغ و با درآمد ۳۶ هزار میلیارد تومان در خوش بینانه ترین حالت به معنی کسری بودجه در پرداخت یارانه نقدی مردم است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اگر دولت در خوش‌بینانه‌ترین حالت از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ۳۶ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند، برای پرداخت یارانه‌ها با کسری بودجه ۴هزار میلیارد تومانی روبه‌رو می‌شود.

 

کسری بودجه، کاهش جمعیت دریافت کنندگان یارانه را به دنبال دارد

وی تحقق درآمد ۶۰ هزار میلیارد تومانی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را بسیار خوشبینانه و غیر واقعی خواند و گفت: رقم اعلام شده بسیار غیرمنطقی است و درآمد کسب شده از قانون هدفمندی یارانه‌ها حتی بسیار کمتر از رقمی است که در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم تهران با غیر منطقی خواندن سخنان  دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌هامبنی بر افزایش یارانه نقدی مردم گفت: دولت هم‌اکنون برای پرداخت یارانه مردم تا پایان سال با کسری بودجه روبه‌رو است و به دنبال کوچک کردن جامعه هدف و کاهش جمعیت دریافت کنندگان مالیات است و چگونه می‌تواند با کسری بودجه یارانه مردم را افزایش دهد.

 سهم بخش تولید نیز به صورت یارانه نقدی در میان مردم توزیع شد

وی تأکید کرد: اگر دولت بخواهد با افزایش قیمت کالاها و به ویژه قیمت حامل‌های انرژی مقدار یارانه مستقیم را افزایش دهد، این اقدام خلاف قانون بودجه است.

مصباحی مقدم تصریح کرد: هم‌اکنون به دلیل عدم تحقق درآمد ۵۴ هزار میلیارد تومانی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دولت هم با کسری بودجه در پرداخت یارانه‌ها روبه‌رو شده است و هم تا به امروز و بعد از گذشت هشت ماه از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، سهم ۲۰ درصدی بخش تولید را پرداخت نکرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اگر دولت منابع اضافی کسب کرده است که به واسطه آن، قصد افزایش مبلغ یارانه نقدی مردم را دارد؛ بهتر است این منابع را صرف پرداخت سهم ۲۰ درصدی بخش تولید کند. 

تأیید ضمنی گزارش صندق بین‌المللی پول

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به نقل از خانه ملت،"سیدشمس‌الدین حسینی"، وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت، به تازگی، درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از آغاز اجرای این قانون در ۲۸آذرماه سال ۸۹تاکنون را بر اساس محاسبات انجام شده از سوی صندوق بین‌المللی پول، کمتر از ۶۰میلیارد دلار اعلام کرده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
22
3
احتمالا شما اشتباه مي كنيد.
پاسخ ها
k-1
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
لطفا كسي در حمايت از من مثبت يا منفي نزنه.
ناشناس
| NEW ZEALAND |
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
لطفا کسی برای اظهار نظر ما تصمیم نگیرد
میثاق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
31
مگه نگفتی یارانه هدفمند شه اقتصاد شکوفا میشه ؟
پس چی شد به سال نرسیده که پنچر شد ؟
اینهمه جنسا گرون شده ملت دارن از جیب میزارن هزینه طرح مثلا کارشناسیه شما رو میدن بعد میای تو رسانه این حرفو میزنی ؟
یارانه حق همه مردمیه که دارن با ملیت ایرانی توی این کشور زندگی میکنن چه اونی که پولداره چه اونی که بی پول . این وسط شما نیستید که تعیین میکنید کی بگیره کی نگیره چون درآمد از منابع همین کشوره و این منابع مال همس . اگر کسی نخواست و خودش گفت نمیخوام میتونی یارانه ندی . ولی نمیتونی به خاطر سطح درآمدش یارانه بهش ندی . تو چمیدونی شاید سال ها تلاش کرده که به اینجا رسیده .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
19
جناب مصباحی چهار تا مثل شما در کمسیون مجلس با دفاع از این لایحه گند زدید به اقتصاد ملی حالا دو قورت نیمتون هم باقیه .
به من ماهی 136500 تومن یارانه میدهید ماهیانه نسبت به سال قبل 300000 هزارتومن خرجم بالاتر رفته انهم با کلی قیچی کردن پر و بال خرج زندگی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
19
کرور کرور پول ملت در این مملکت چه می شود؟؟؟!!!!
تازه داماد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
18
اگه کم اوردین یه اپارتمان 35 متری باوام 18 میلیونی خریدم که بایدتا اخرعمرم وام بدم اگه بتونم اقای مصباحی مقدم اگه پول کم اوردیدبگین بفروشمش یه چادرداریم سرکوچه میزنیم یه بربری درروزبرای منو خانمم کافیه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
18
تازه رييس جمهور ميگه : طرح خيلي خوب اجرا شده! فعلا كه خيلي خوب جيب مردم خالي شده.آقاي نماينده شما مگه نماينده مردم نيستي؟!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
0
مردم به اسلام و قانون اسلام که میگه همه برابرن رای دادن نه به قوانین غیر عادلانه نفت مال همه هست /
برابر نوشته جناب میثاق هر چه هست باید حتما مساوی بین مردم تقسیم بشه آخه این پول مال کسی غیر از تمام آحاد مردم نیست
قبلا برابر حسابی که مجلس کرده بود یارانه بایستی ماهی 17 یا 18 هزار تومن برای هر نفر پرداخت میشد نه 45 هزار که حالا همه درآمد دولت هم کفاف پرداخت اونو نمیده و بخشهای عمرانی به ناچار تعطیل میشه
چرا باید اینقدر در اجرا زیاده روی کرد اقتصادی که باخیل عظیم بیکاران و رکو و تورم مواجهه توان این فشار مضاعف رو به مردم نداره تازه دولت بخواد بازم حامل ها رو گران تر کنه که حساب ملت پاک میشه . خدایا خودت به مردم کمک کن تصمیمات دولت اصلا کارشناسی نیست و این باعث میشه از تصمیمات جدید دولت حداقل من وحشت دارم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
حالا هم برای اینکه ظلم و بیعدالتی از حد و اندازه نگذره بهتره مبلغ یارانه بطور مساوی ازهمه کم بشه تا باز هم به خاطر تصحیح یک اشتباه هزارتا اشتباه دیگه نکنیم در ضمن من خودم از پایین ترین اقشار جامعه هستم
الف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
0
0
يكي از مشكلات اساسي اين است كه آقايان نماينده ودوستان آقاي مصباحي مقدم با حقوقهاي چند ميليوني
از وضع بد اقتصادي وتورم افسار گسيخته اي كه دامنگير
موكلينشان شده است بي خبرند واين بي خبري هر روز باعث اتخاذ تصميمات غير كارشناسي در حوزه مسائل اقتصادي است!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
0
0
اگه بد اجرا میشد چی میشد. خدا را شکر که خوب اجرا شده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
0
0
هدف از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها تقسیم مساوی یارانه دولت (بیت المال) بین همه مردم بطور مساوی بود و این در شعار مسئولین کاملا مشخص بود که میگفتند یه خانواده ماشین نداره و یه خانواده 5 تا ماشین داره . پس مسئولین نمیتونند باز یه عده رو حذف کنند تا به یه عده یارانه بدهند و تنها راه کم کردن مبلغ پرداختی از همه مردم است . خسته نباشیددددددددددددد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
0
برای اینجانب اینجور قضاوتها جالب است چرا که اگر همین بودجه را که آقایون تصویب کردند نمی دانم چرا یک دودوتا چهارتا نکردند البته این موضوع به علم و تبحر خاصی نیاز نداشت چراکه اگر دولت محترم قصد داشت امسال از باریکه قانونی یارانه بپردازد مبلغ مشخص بوده و باید حداقل 38میلیارد دلار در بودجه می آورد ولی رقم بودجه 19میلیارد دلار است از همان زمان مشخص بوده است که یارنه ها یا برای نصف سال استا یا اینکه باید برای هر فرد کاهش یابدو در این این موضوع بنظر من ، مقصر اصلی مجلس محترم است
نظرات بینندگان