arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۶

درگیری شدید جبهه النصره و جیش الاسلام در شرق دمشق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسانه های سوریه روز جمعه از تسلط گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره(تحریرالشام) بر مواضع گروه تروریستی جیش الاسلام در جنوب غوطه شرقی خبردادند.
 
به گزارش انتخاب، جبهه النصره با پشتیبانی گروه تروریستی فیلق الرحمن بر مواضع تروریست های جیش الاسلام درمزارع الاشعری در بخش جنوبی غوطه شرقی مسلط شد.
 
گروه تروریستی جیش الاسلام نهم خردادماه پس از درگیری های چند روزه، بر مزارع الاشعری مسلط شده بود.

پایگاه خبری عنب بلدی نیز به نقل از سخنگوی جیش الاسلام اعلام کرد که جبهه النصره با پشتیبانی نیروهای وابسته به ارتش آزاد در یک یورش شبانه بر چند مقر این گروه تروریستی در مزارع الاشعری مسلط شده است.

حمزه بیرقدار اضافه کرد: این یورش النصره همزمان با درگیری تروریست های جیش الاسلام با ارتش سوریه در جبهه های عین ترما و جوبر انجام شد.

گروه تروریستی جیش الاسلام 15 روزپس از درگیری های طولانی، اعلام کرد به حضور جبهه النصره در غوطه شرقی پایان داده است.

درگیری های شدید میان دو گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام و گروه های تروریستی تکفیری جبهه النصره و فیلق الرحمن از روز جمعه 8 اردیبهشت ماه در شرق پایتخت سوریه آغاز شد.

درگیری میان گروه های تروریستی جیش الاسلام مورد حمایت عربستان از یک سو و فیلق الرحمن و جبهه النصره مورد حمایت قطر یک هفته در غوطه شرقی ادامه داشت و بیش از 150 تروریست از دو طرف کشته شدند.

این درگیری ها که پس از ربوده شدن کاروان نظامی گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام توسط تحریرالشام که ستون فقرات آن را جبهه النصره تشکیل می دهد، آغاز شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان