arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۰

زندانیان مهریه 55 درصد افزایش یافته است

شمار افرادی كه به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان های كشور محبوس هستند 55 درصد افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شمار افرادی كه به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان های كشور محبوس هستند 55 درصد افزایش یافته است.

'محمد علی ساری' در گفت و گو با سایت دولت افزود: تعداد زندانیان مهریه پارسال دوهزار نفر بود كه این رقم در امسال تاكنون به سه هزار و 117 نفر رسید.

وی اضافه كرد: با توجه به اینكه از حیث قانونی نمی توان اقدامی برای جلوگیری از افزایش شمار زندانیان مهریه انجام داد پس باید با انجام كارهای فرهنگی از افزایش زندانیان جلوگیری كرد.

وی گفت: بیشتر زندانیان مهریه به دلیل مهریه های نامعقول نظیر مهریه به میزان سن زوجه یا مهریه های كه زمینه عقلانی ندارد چون یك تن پودر پیاز، 15 كیلو بال مگس،20 آهوی وحشی و دندان مرد و...در زندان تحمل حبس می كنند.

معاون مدیر عامل ستاد دیه كشور اضافه كرد: این گونه مهریه های نامعقول و غیرعقلانی كه بر خلاف فرهنگ اسلامی بوده موجب افزایش تعداد زندانیان بدهكار مهریه شده است.

ساری گفت: یك هزارو 248 زندانی دیه منجر به فوت و جرح، چهار هزار زندانی به علت صدور چك بلامحل، یك هزار و 144 نفر به علت ناتوانی در پرداخت نفقه و سه هزار و 117 نفر به علت پرداخت نكردن مهریه در زندان های كشور تحمل حبس می كنند.

معاون ستاد دیه كشور بیان كرد: 10 هزار و 832 نفر از زندانیان مرد و 126 نفر زن هستند و اولویت ستاد دیه فراهم كردن زمینه آزادی زندانیان زن است.

ساری افزود: برای آزادی این تعداد زندانی دوهزارو 500 میلیارد ریال نیاز است با این وجود و با استناد به تجربیات گذشته چنانچه 50 درصد از این رقم مهیا شود ستاد دیه قادر به جلب رضایت شاكی برای آزادی تمامی زندانیان است.
نظرات بینندگان