arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۶

کره شمالی: اگر تحریم‌های جدیدی اعمال شود، اقدامات مشابه صورت می‌دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کره شمالی روز جمعه اعلام کرد که در صورت اعمال تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور، تمهیدات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، طرح تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی از زمانی آغاز شد که این کشور هفته گذشته آزمایش موشک قاره پیمای خود را به انجام رسانید.
 
در بیانیه ای که دولت کره شمالی صادر کرده است، بر این موضوع تاکید شده که درصورت تصویب تحریم های جدید، کره شمالی تمهیدات لازم را اتخاذ خواهد کرد.
 
همچنین در بیانیه ای که توسط وزارت خارجه کره شمالی صادر شده و توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، آمده است که آزمایش مذکور تمرینی برای دفاع در مقابل تهدیدات هسته ای آمریکا بوده است.
 
آمریکا در تلاش است که چین و روسیه را برای به تصویب رساندن قطعنامه ای جدید علیه کره شمالی به دلیل آزمایش اخیر موشکی این کشور، متقاعد سازد.
 
پیش از این نیز، دو مقام آمریکایی امروز اظهار داشتند که این کشور درنظر دارد تحریم های جدیدی را علیه بانک ها و شرکت های چینی که با کره شمالی همکاری دارند، اعمال کند.
 
به گفته این دو مقام آمریکایی به رویترز، زمانبندی و میزان این تحریم ها بستگی به نوع برخورد چین و اعمال فشار این کشور علیه کره شمالی دارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان