arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۰

امام جمعه قم : جریان انحرافی از سرگذشت خوارج عبرت بگیرد

امام جمعه قم با بیان اینکه نهروان خوراج برداشت های شخصی از اسلام و احکام آن داشتند از جریانات انحرافی خواست تا از سرگذشت نهروان خوارج عبرت بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه قم با بیان اینکه نهروان خوراج برداشت های شخصی از اسلام و احکام آن داشتند از جریانات انحرافی خواست تا از سرگذشت نهروان خوارج عبرت بگیرند. 

حجت الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نمازجمعه قم که در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد اظهار داشت: سرگذشت ابن ملجم و نهروان خوارج نتیجه برداشت های غلط و انحرافی و خارج از حوزه مرجعیت و فقاهت بود.

وی با بیان اینکه ابن ملجم سابقه عبادت فراوانی داشت و مشکل او عضویت در گروه انحرافی بود افزود: نهروان خوارج گروهی بودند که اظهارات غیرمتخصصانه ای نسبت به اسلام و احکام آن ارائه می کردند و برداشت های شخصی از اسلام داشتند و از ولی و وصی پیامبر اطاعت نمی کردند و به همین دلیل طعمه منافقین شدند و خود و عده ای بسیار را گمراه کردند.

وی با بیان اینکه نهروان خوارج وقتی از علی (ع) فاصله گرفتند تصمیم به قتل امیر المومنین می گیرند افزود: از اینجا به همه کسانی که بدون تخصص لازم هر از چند گاهی وارد عرصه دین و ارزش های دینی می شوند هشدار می دهم که از سرنوشت شوم خوارج درس عبرت بگیرند. 

امام جمعه قم در ادامه مشکل جریان انحرافی را برداشت های سلیقه ای از اسلام و احکام دین برشمرد و خطاب به جریان انحرافی اظهار داشت: بیش از این در خصوص مسائل دینی اظهار نظر نکنید و از مراجع معظم تقلید فاصله نگیرید و بیش از این دل متدینین را خون نکنید. 

حجت الاسلام سعیدی تاکید کرد: سرنوشت ابن ملجم باید برای جریان انحرافی هشدار دهنده باشد. وقتی ابن ملجم فرق مبارک علی (ع) را شکافت محاسن حضرت به خونش رنگین شد و در این زمان بود که علی (ع) فرمود "به خدای کعبه رستگار شدم". 

وی افزود: ابن ملجم بعد از وارد آوردن ضربه به امیر المومنین فرار کرد و هر کسی را که می دید شمشیر می زد که او را دستگیر و نزد علی (ع) آوردند و آن حضرت به امام حسن (ع) فرمود مواظب دشمن باش و نگذار گرسنه بخوابد و اگر از دنیا رفتم به او تنها یک ضربه بیشتر نزنید.
نظرات بینندگان