arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۰

بي ترديد ايران قدرت اول بسکتبال آسياست

تيم ملي بسکتبال ايران با قهرماني در جام ويليام جونز، اهالي بسکتبال را به موفقيت در جام ملت هاي آسيا اميدوار کرد. جام ملت ها حدود يک ماه ديگر در چين برگزار مي شود و ايران بايد براي رسيدن به قهرماني، چين را در خانه اش شکست دهد. محمود مشحون رئيس فدراسيون بسکتبال در مورد جام ملت ها و قهرماني ايران در جام ويليام جونز با قدس گفتگو مي کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سهيل خمسه: تيم ملي بسکتبال ايران با قهرماني در جام ويليام جونز، اهالي بسکتبال را به موفقيت در جام ملت هاي آسيا اميدوار کرد. جام ملت ها حدود يک ماه ديگر در چين برگزار مي شود و ايران بايد براي رسيدن به قهرماني، چين را در خانه اش شکست دهد. محمود مشحون رئيس فدراسيون بسکتبال در مورد جام ملت ها و قهرماني ايران در جام ويليام جونز با قدس گفتگو مي کند.
*دو داور ايراني براي قضاوت در جام ملت هاي آسيا انتخاب شده اند.
آقايان هروس آوانسيان و اميرحسين صفرزاده براي قضاوت در بيست و ششمين دوره جام ملت ها که از تاريخ 24 شهريور تا 4 مهر ماه در چين برگزار شده دعوت شده اند. تيم ملي ما هم در اين مسابقات شرکت مي کند.
*امکان دارد اين نفرات داور بازي هاي ايران بشوند؟
بعيد است.
*دفعه اول است که داوران ايراني در چنين مسابقات سطح بالايي قضاوت مي کنند؟
نه. ما هميشه داوراني داريم که در مسابقات بين المللي حضور دارند. اين دو داور خوب هم سابقه زيادي در قضاوت مسابقات بين المللي دارند. آقاي آوانسيان در جام جهاني 2010 ترکيه هم قضاوت کرده است. صفرزاده هم علاوه بر جام ملت هاي آسيا، در جام باشگاههاي آسيا و بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو هم حضور داشته است.
*برويم سراغ بحث اصلي. قهرماني ايران در جام ويليام جونز.
خدا را شکر مي کنم که يک بار ديگر بچه هاي تيم ملي مزد زحمات خود را گرفتند. اين قهرماني در شرايطي به دست آمد که ما چند مصدوم هم داشتيم.
*مصدوم ها از بازيکنان اصلي بودند؟
از بازيکنان اصلي و تأثيرگذارند. صمد نيکخواه بهرامي، اوشين ساهاکيان و حامد آفاق مصدوم بودند. ديگر خودتان مي دانيد اين نفرات چقدر در تيم ما تأثيرگذار هستند.
*اين 3 نفر کلا غايب بودند؟
نيکخواه بهرامي که کلا با تيم به تايوان نرفت. حامد آفاق و اوشين ساهاکيان هم کنار تيم بودند اما فقط ساهاکيان براي دقايقي اندک به زمين رفت. کلا اين سه نفر در اختيار کادر فني نبودند. حامد سهراب نژاد هم در مسابقه دوم مصدوم شد.
*اما به هر حال ايران قهرمان شد.
اين اتفاق نشان داد ما بدون بازيکنان کليدي هم مي توانيم موفق باشيم.
*اين که خيلي خوب است.
من هم همين را مي گويم. واقعا خوب است که ما بدون بازيکنان کليدي هم نتيجه مي گيريم. تيم يعني اين.
*يعني مي توانيم بگوييم دو تيم ملي در يک سطح داريم؟
نه. اين طوري نيست. ساختن بازيکناني مثل نفرات فعلي تيم ملي کار راحتي نيست. اين نفرات، نابغه هاي بسکتبال ايران هستند. ما در حال ساختن افرادي هستيم که جاي اين بازيکنان را بگيرند. تا حالا هم تيم ملي بدون بازيکنان اصلي اش نتايج بدي نگرفته ولي هنوز نمي توانم بگويم دو تيم در يک سطح داريم.
*شکست ايران مقابل فيليپين و کره جنوبي نشان داد ضعف هايي هم داريم.
شکست براي همه تيم ها هست. ما قهرمان شده ايم و اين يعني بهترين تيم اين مسابقات بوديم. ما در فينال کره جنوبي را شکست داديم. اين خيلي اميدوارکننده بود. کره در دور مقدماتي ما را با نتيجه بسيار خوب شکست داد. آن شکست برايمان سنگين تمام شد. ولي بچه ها در فينال همين کره جنوبي را بردند و نشان دادند هرچه هماهنگ تر شوند، مي توانند دست به کارهاي بزرگ تر بزنند.
*صدا و سيما هيچ توجهي به بسکتبال ندارد و حتي يک مسابقه شما را هم پخش نکرد. شنيده ايم شما از اين ماجرا ناراحت هستيد؟
بسکتبال يکي از بهترين و موفق ترين رشته هاي ورزشي در ايران است. واقعا حقش نيست يک مسابقه آن را نشان بدهند؟ من نمي دانم چرا اين اتفاق مي افتد؛ ولي اين به سود بسکتبال نيست. صدا و سيما اين همه مسابقات ورزشي را پخش مي کند. يک زماني بود که فقط فوتبال پخش مي کردند اما الان اکثر رشته ها را پخش مي کنند. حتي من ديده ام مسابقات رشته هايي را پخش مي کنند که هيچ طرفداري ندارد. آن مسابقات را پخش کنند. ولي به بسکتبال هم توجه داشته باشند.
*جام ملت هاي آسيا نزديک است. فکر مي کنيد مي توانيد در اين مسابقات موفق شويد؟
هدف کلي ما همين است. ما بايد از قهرماني مان در آسيا دفاع کنيم. جام ويليام جونز نشان داد مي توانيم امسال هم در آسيا موفق باشيم. ما در جام ويليام جونز دنبال برد و باخت نبوديم. مي خواستيم تيم هماهنگ شود. خوشبختانه همين اتفاق هم افتاد. بچه ها روز به روز هماهنگ تر مي شدند و در روز آخر، تيمي را شکست دادند که در دور مقدماتي با تفاضل بالا ما را برده بود. خوبي جام ويليام جونز اين است که در آن با تيم هاي آسيايي روبرو مي شويم، با همان تيم هايي که در جام ملت ها حريفمان هستند.
*تمام تيم هاي آسيايي يک طرف، چين هم يک طرف. اتفاقا حريف اصلي ايران در آسيا همين چين است که امسال ميزباني مسابقات را هم برعهده دارد.
ما ديگر از هيچ تيم آسيايي نمي ترسيم. ايران نشان داده قدرت اول بسکتبال آسياست و اين به همه ثابت شده است. اگر قرار باشد تيمي ترس داشته باشد، چيني ها هستند که بايد از ما بترسند چون مي دانند ايران به هيچ وجه از آن ها نمي ترسد و حتي مي خواهد در خود چين هم جام را بالاي سر ببرد. البته قبول دارم که کار مشکلي داريم ولي قدرت ما بر تمام تيم هاي آسيايي مي چربد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
2
واقعا به جای اینکه این همه پول خرج این فوتبالیستهای مفت خورمون کنیم بهتر نیست این پولارو خرج ورزشهایی مثل همین بسکتبال،تکواندو یا والیبال کنیم.حداقل میتونیم براشون پخش زنده داشته باشیم تا ملت شاهد موفقیتاشون باشنو بلکم یه کم به غیرت این فوتبالیستها بر بخوره!!؟
رسول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
1
از مسولان صدا وسيما خواهشمندم كه مسابقات بسكتبال رو پخش زنده كنن چرا كه تو جام ملت هاي اسيا فوتبال رو ميگم بازي تيم هاي ديگر رو پخش كردن ولي به بسكتبال كه ميرسه اين اتفق ميافته
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
ای بابا اگه مسئولین حرف گوش می کردند که خودشون به طور خودکار مسابقات رو پخش می کردند.
حتما باید بسکتبال بره به فینال تا تازه اون موقع بازی بسکتبال رو پخش کنید.
آقا من از طرف هم ایرانی ها تقاضای پخش این مسابقات رو دارم باور کنید هزینه خرید این بازی ها از سایت فیبا برای صدا وسیما خیلی کم هستش.
نظرات بینندگان