arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶

رئیس کمیته خارجی سنا: اعلام توافق بر سر تحریم ایران، روسیه و کره شمالی پیش‌ از موقع بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام سنای آمریکا خبر توافق نهایی بر طرح تشدید تحریم ایران، روسیه و کره شمالی را پیش از موقع توصیف کرده است.

به گزارش انتخاب، سناتور باب کورکر، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در مصاحبه با خبرنگاران از انتشار گزارش‌هایی در مورد توافق اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا بر سر طرح تشدید تحریم ایران و روسیه انتقاد کرده و گفته است که "هنوز برای تصویب این طرح باید کارهایی انجام گیرد."

سناتور کورکر در عین حال افزوده که انتظار دارد "اختلاف بر سر این طرح" به سرعت مرتفع شود.

وی گفت: "روند تصویب طرح هنوز تکمیل نشده اما احساس کلی این است که به سوی نقطه مناسبی در حرکت است." وی افزود که یکی از موضوعاتی مورد بررسی افزودن بخش دیگری به این طرح در مورد تشدید تحریم کره شمالی است.

روز شنبه برخی اعضای ارشد جناح‌های دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان و اعضای دموکرات مجلس سنای آمریکا اعلام کردند که دو مجلس بر سر تصویب طرح موسوم به "قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات ساز ایران" به توافق رسیده‌اند. این طرح از دو بخش مربوط به تشدید تحریم ایران و روسیه تشکیل یافته است.

به گزارش بی.بی.سی برخی سناتورهای دموکرات، اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان را به بهانه‌جویی متهم کردند و گفتند که تعلل آنان در تصویب این طرح به دلیل موضعگیری دولت در مورد بخش مربوط به تحریم روسیه بوده است. دولت دونالد ترامپ نظر مساعدی نسبت به ایران ندارد و بعید است بخش مربوط به تشدید تحریم ایران با مخالفت دولت مواجه شده باشد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان