arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶

سفیر عراق: ما به نمایندگی از همه جهان با داعش جنگیدیم/ نیازمند حمایت و کمک برای بازسازی موصل هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر عراق در تهران در جشن آزادسازی موصل با بیان اینکه ما به نمایندگی از همه جهان با داعش جنگیدیم، گفت: نیازمند حمایت و کمک برای بازسازی موصل هستیم.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، راجح الموسوی سفیر عراق در تهران عصر امروز (سه شنبه)  در مراسم جشنی که به مناسبت آزادسازی موصل در محل این سفارتخانه در تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امروز برای جشن آزادی شهر موصل عزیز که از ٢٠١٤ در دست داعش تروریسم بود و امروز به آغوش وطن برگشت، گردهم آمدیم.

وی افزود: فرزندانمان از تمامی شهرهای عراق جان خود را فدا کردند تا این شهر را از سیاهی تروریسم آزاد کنند و زمین به خونشان آغشته شد تا به جهانیان ثابت کنند عراقی ها ملت تمدن و تاریخ هستند.

 سفیر عراق با بیان اینکه ما به نمایندگی از همه جهان جنگیدیم و خطرناک ترین گروهک تروریستی را که امنیت و سلامت ملتها را تهدید می کرد، سرکوب کردیم، افزود:  آنچه نام (حکومت اسلامی) بر خود نهاده بود تا ابد از بین بردیم. اعضای این گروهک تبعه صد کشور بود و ممکن بود نقش بمبهای ساعتی را در کشورهایشان داشته باشند.

این دیپلمات عراقی خاطرنشان کرد: مرجعیت با فتوای کفائی توانستند نقش واضح و مهمی در تشویق فرزندان این ملت به مبارزه با این گروهک داشته باشند و صدها هزار رزمنده به این فتوا لبیک گفتند.

وی گفت: عملیات از ٩ ماه پیش آغاز شد که در آن ارتش و دستگاه مبارزه با تروریسم و پلیس و حشد الشعبی و نیروهای پیشمرگه و مبارزان عشایر شرکت کردند و همه از نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح دستور می گرفتند و به محورهای مختلف تقسیم شده و با توجه به نقشه تعیین شده برای جنگ مبارزه کردند.

مراسم جشن آزادسازی موصل عصر امروز (سه شنبه) با حضور راجح الموسوی سفیر عراق در ایران، قشقاوی معاون وزیر خارجه، برخی از مسئولان ایرانی، دیپلماتهای خارجی مقیم از جمله سفرای انگلیس، پاکستان، و عراقیهای مقیم ایران و... در محل سفارتخانه عراق در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم صلاح زواوی سفیر فلسطین و تعدادی از وابستگان نظامی سفارتخانه های خارجی مقیم ایران و ... نیز حضور دارند. 
نظرات بینندگان