arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶

خط و نشان برای فعالیت ۶ هزار سایت غیرمجاز/ ردیابی ۵۰ شرکت متخلف با همکاری پلیس امنیت

مدیر کل بازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حدو ۶ هزار سایت متخلف و دارای فعالیت‌های بی‌ضابطه ردیابی و فیلتر شده است از اقدامات اداره کل بازرسی این سازمان گزارشی را رایه داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل بازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حدو ۶ هزار سایت متخلف و دارای فعالیت‌های بی‌ضابطه ردیابی و فیلتر شده است از اقدامات اداره کل بازرسی این سازمان گزارشی را رایه داد.

به گزارش انتخاب، مدیر کل بازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در کنار اقدامات ایجابی فراوانی که مجموعه سازمان غذا و دارو و معاونت‌های ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای ارتقای سلامت فراورده‌های سلامت انجام داده‌اند؛ حوزه بازرسی، رسیدگی‌به‌شکایات و ارزیابی‌ عملکرد این اداره کل با فعالیت‌های جدی آموزشی و در موارد خاص سلبی خود توانسته است سدی بر راه مخدوش کنندگان سلامت و ایمنی فراورده‌های سلامت مورد استفاده مردم ایجاد نماید.

شهریار اسلامی تبار افزود: اقدامات سلبی مذکور موارد مختلفی را در بر می‌گیرد از فیلتر و ردیابی حدود 6 هزار سایت متخلف و دارای فعالیت‌های بی‌ضابطه با همکاری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا برای پاکسازی فضای مجازی گرفته تا بررسی و پاسخگویی به شکایات حضوری و تلفنی و همچنین بازرسی از مکان‌های عرضه فراورده‌های سلامت که با هماهنگی نهادهای مرتبط انجام می‌شود از رویه‌های معمول این اداره کل می‌باشد.

وی تصریح کرد: مجوز تبلیغ اینترنتی  3 داروخانه کنترل و با تبلیغات غیرمجاز آن‌ها مطابق با ضوابط فروش اینترنتی اقلام غیر داروئی داروخانه‌ها برخورد بعمل آمد که گرچه این عمل به ظاهر اتفاقات ساده‌ای تلقی می‌شود اما با توجه به اپیدمی شدن تجارت مجازی در کشور؛ نفس چنین کارهایی بعنوان یک هشدار پیشگیرانه، بازتاب قابل توجهی در این فضا داشته است.

اسلامی تبار عنوان کرد: اعلام نظر و ابلاغ 10بخشنامه به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، شرکت‌های وارداتی، تولیدی، توزیعی و عرضه‌کنندگان کالای حوزه سلامت در خصوص نحوه نظارت بر تبلیغات کالاهای مذکور از دیگر اقداماتی است که در جهت اجرای قانون پیشگیری و مقابله با تبلیغات خارج ار چارچوب کالاهای حوزه سلامت انجام شده است همچنین با همکاری پلیس امنیت ماهواره‌ای، تبلیغات تعداد 145فرآورده بررسی و 50 شرکت متخلف ردیابی گردید.

وی با تاکید بر حساسیت خاصی موضوع تبلیغات فراورده‌های سلامت بیان کرد: استفاده از نظرات کار‌شناسی روابط عمومی و ادارات تخصص سازمان توانستیم در شیوه تبلیغات در رسانه ملی بازنگری‌های زیادی اعمال کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه لازمه کارهای جدی انجام فعالیت‌های مطالعاتی هدفمند است خاطر نشان کرد: به همین منظور اولین کارگاه تخصصی مبارزه با قاچاق و تقلب در کالای سلامت ‌محور برای مدیران حقوقی و بازرسی دانشگاه‌ها برگزار شد تا از این طریق علاوه بر کسب آموزش‌های لازم پاسخ ابهامات، چالش‌ها و سوالات دریافت گردیده و با آگهی، قدرت و توانایی بیشتری پیگیر مطالبات بر حق مصرف کنندگان باشند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان