arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

بیش از ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی راکد کشور فعال می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نظارت‌ها و پایش‌ها از بنگاه‌های اقتصادی به‌صورت دقیق انجام می‌شود و تا به امروز ۷۴۰۰ بنگاه در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کردند و پیش‌بینی ما فعالیت مجدد بیش از ۱۰ هزار بنگاه راکد کشور است.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، علی یزدانی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی فاز توسعه تصفیه‌خانه شهرک صنعتی چرمشهر اظهار داشت: در سفر به خراسان رضوی بازدیدهای از شهرک صنعتی چرمشهر و چند شهرک دیگر این استان انجام شد و یکی از شهرک‌هایی که تا چند ماه آینده افتتاح می‌شود بیش از 700 اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

وی افزود: بازدید دیگر از شهرک صنعتی کاویان فریمان بود که اشتغال مستقیم بیش از 500 نفر را ایجاد کرده و رشد مثبتی در چند ساله اخیر داشتیم و در خراسان رضوی در مدت 4 ماه ابتدایی سال 180 موقعیت شغلی ایجاد شده که رشدی 48 درصدی در واگذاری زمین داشته‌ایم و نزدیک به دو سوم شهرک‌های قابل واگذاری از میانگین عملکردی خوبی برخوردار است.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه در کنار درصد خالی شهرک‌ها باید به درصد پُر آن هم نگاه کرد، گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی موضوع فعالیت‌ واحدهای شهرک‌های صنعتی مورد تاکید بوده و خواسته شده که واحدهای دارای کاربرد واحدهای راکد و فاقد استفاده و بهره شود و ظرفیت‌های فعال هزار متر مربع بوده و 37 هزار متر مربع هم در حال توسعه است 70 درصد شرکت‌ها با بنگاه‌ها ارتباط مستقیم دارد.

یزدانی تصریح کرد: شهرک صنعتی 6 هزار متری توس با اعتبار 18 میلیارد تومان فعال است و با توسعه 3 هزار متری این شهرک بخشی دیگر از نگرانی‌ها برطرف می‌شود و باید در بحث منابع آبی متناسب با نوع گونه‌ها عمل کرد که برای مردم، بنگاه‌ها و مجموعه نظام قابل بهره باشد.

وی با بیان اینکه رسالت وزارت صنعت، معدن و تجارت در احیاء و توسعه شهرک‌های صنعتی است، تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری توجه شده و تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است و در حوزه نرم‌افزاری به موضوع آموزش رایگان در داخل شهرک‌ها به دو صورت مهارتی و مدیریتی توجه شده و در سطح کشور 160 هزار نفر از فعالان بنگاه‌ها این آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه نگاه ویژه‌ای به نقاط محروم داریم، گفت: تمامی هزینه‌های این مناطق به‌صورت 100 درصد تامین می‌شود و پس از توافق برجام بیش از 100 قرارداد همکاری میان ایران و دیگر کشورها منعقد شده که شاخص‌های آن با کره‌جنوبی  و چین بوده و برنامه بعدی هم با سوئد خواهد بود.

یزدانی گفت: دولت برنامه ویژه‌ای در برنامه ششم توسعه در حوزه صنعت دارد و میزان تولیدات باید متناسب با نیاز کشور باشد تا نیازی به واردات نباشد و واردات تنها در مورد مواد مورد نیاز اولیه باشد، چیزی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: در بحث فرابورس بیش از 50 بنگاه به فرابورس معرفی شدند و اعتبار سنجی بنگاه‌های بزرگ و کوچک را داشته‌ایم تا تسریع در تسهیل اعتبارات مورد نیاز باشد.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه بیش از 400 بنگاه اقتصادی مورد بازدید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: نظارت‌ها و پایش‌ها به‌صورت دقیق انجام می‌شود و تا به امروز 7 هزار و 400 بنگاه در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کردند و پیش‌بینی ما فعالیت مجدد بیش از 10 هزار بنگاه راکد است و تسهیلاتی برای راه‌اندازی مجدد بنگاه‌های متوسط و کوچک دارای بازار اختصاص می‌یابد.

یزدانی تصریح کرد: در راستای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط که 800 هزار شاغل را دارد و 96 درصد بنگاه‌های کشور را شامل می‌شود برنامه ویژه‌ای داریم.
نظرات بینندگان