arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

روسیه: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا «سیاسی و پوچ» است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت خارجه روسیه گسترش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در رابطه با جنجال پیرامون انتقال توربین‌های گازی شرکت «زیمنس» به منطقه کریمه را محکوم کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، اتحادیه اروپا روز جمعه فهرست تحریمها علیه روسیه را به خاطر انتقال «غیرقانونی» توربینهای گازی از سوی شرکت آلمانی «زیمنس» به شبه جزیره کریمه (در جنوب اوکراین که در نتیجه برگزاری یک همه پرسی به خاک روسیه پیوسته است) گسترش داد.

وزارت امور خارجه روسیه از این تصمیم اتحادیه اروپا عمیقا ابراز تاسف نموده و آن را اقدامی «صرفا سیاسی و بی پایه و اساس» ارزیابی کرد.

در بیانیه ای که در سایت رسمی وزارت خارجه روسیه منتشر شده، آمده است که مقامات مسکو این اقدام اتحادیه اروپا را «غیردوستانه» و «بدون پایه و اساس» دانسته و ابراز تاسف کرده اند که این مسئله صرفا به دلیل اهداف سیاسی خاص بوجود آمده است.

بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی اتحادیه اروپا، برخی مقامات دولتی روسیه، از جمله "آندری چریزوف" معاون وزیر انرژی، "یوگنی گرابچاک" یکی از مدیران وزارت انرژی و روسای چند شرکت روسی فعال در زمینه انرژی در این فهرست تحریمها جای گرفته اند.

پیش از این اتحادیه اروپا هشدار داده بود که قصد دارد به خاطر جنجال اخیر پیرامون شرکت زیمنس، افراد بیشتری را به فهرست تحریمهای خود علیه روسیه اضافه کند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان