arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۶۰
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰

قذافی: عقب نشینی من، حرکتی تاکتیکی بود/چاوز: من فقط دولت قذافی را به رسمیت می شناسم/نیروهای قذافی آب طرابلس را مسموم کردند/سخنگوی قذافی: می توانیم تا سال ها مقاومت کنیم

دیلی تلگراف به نقل از خبرنگار خود در طرابلس نوشت: باب العزیزیه به یک مکان توریستی برای ساکنان طرابلس تبدیل شده است. انقلابیون شب گذشته را با خوشحالی و پایکوبی گذراندند اما امروز خود را برای مبارزه با اخرین وفاداران به قذافی آماده می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معمر قذافی خطاب به مردم لیبی پیام صوتی فرستاد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، معمر قذافی در این پیام صوتی، عقب نشینی از باب العزیزیه را حرکتی تاکتیکی توصیف و اعلام کرد این مجموعه بر اثر حملات ناتو با خاک یکسان شده است.



تلولویون الرای که این پیام را پخش کرد، اعلام کرد که پیام کامل قذافی به زودی منتشر می شود.

وی در این پیام از وفادران به خود خواست که با قدرت تمام در مقابل حملات بایستند . قذافی تاکید کرد که تا شهادت در مقابل شورشیان و عوامل استعمار مقاومت خواهد کرد.

یو اس تودی نوشت: از اظهارات قذافی مشخص نیود که او چه زمانی باب العزیزیه را ترک کرده است.

انقلابیون به تازگی پس از 5 ساعت درگیری با وفادارن قذافی وارد باب العزیزیه(مقر قذافی)شدند.

*انقلابیون لیبی اعلام کردند نیروهای معمر قذافی سه شنبه شب چند فروند موشک اسکاد را از حوالی سرت به مصراته شلیک کردند. مرکز رسانه های شورای نظامی مصراته واقع در دویست و پنجاه کیلومتری شمال غرب سرت، زادگاه قذافی با صدور بیانیه ای اعلام کرد
 موشک های اسکاد مصراته را هدف قرار دادند.

*ناتو اعلام کرد در صورتی که نیروهای وابسته به معمر قذافی به نبرد خود ادامه دهند این ائتلاف مواضع نیروهای قذافی را بمباران خواهد کرد. سرهنگ رونالد لاووا سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت ما همچنان مراقب هستیم و هوشیار باقی خواهیم ماند اگر نیروهای قذافی بخواهند جمعیت غیر نظامی را تهدید کنند ما ( نیروهای قذافی ) را هدف حمله قرار خواهیم داد.

* رويترز گزارش كرد كرسان ايليومژينف، رييس فدراسيون شطرنج روسيه امروز تلفني با معمر قذافي گفت‌وگو كرد و قذافي در اين مكالمه به وي گفته است كه هنوز در طرابلس به سر مي‌برد و زنده و سلامت است و قصد ندارد شهر را ترك كند.

*رئیس شورای ارتباطات در شورای ملی انتقالی لیبی گفت : دیر یا زود معمر قذافی را پیدا می کنیم. مصطفی رشدانی در گفتگوی زنده با شبکه تلویزیونی العربیه از تونس درباره آخرین اوضاع نظامی و سیاسی لیبی و آینده معمر قذافی دیکتاتور لیبی گفت سیطره انقلابیون بر شهر طرابلس و باب العزیزیه رویایی برای انقلابیون لیبی بود تا به رژیمی که از تروریسم در جهان حمایت می کرد و لیبی را ویران کرد پایان داده شود.

*چاوز رئیس جمهور ونزوئلا در واکنش به تحولات اخیر در لیبی گفت: ما فقط یک دولت را به رسمیت می شناسیم و ان به رهبری معمر قذافی است. وی افزود: بدون شک ما شاهد دیوانگی امپریالیست هستیم.

*العربیه گزارش داد که نیروهای قذافی با موشک در حال حمله به شهر "عجلات" در غرب طرابلس هستند.

* سخنگوی دولت قذافی به تلویون القرابه گفت: ما تا ماه ها یا سال ها می توانیم مقاومت می کنیم. وی گفت: 6500 نفر تا به حال در طی 6 ساعت اخیر داوطلبانه برای حمایت از قذافی وارد طرابلس شدند. سخنگوی دولت قذافی در ادامه گفت: 80 درصد کشور در اختیار ماست.

* اندرو سیمونز خبرنگار الجزیره گزارش داد که گزارشاتی مبنی بر اینکه نیروهای قذافی به سمت "سرت" دژ قذافی حرکت کرده اند.

* گاردین نوشت: گزارشاتی مبنی بر اینکه قذافی به دنیال پناهندگی در نیکاگروانه است منتشر شده است. مشاور اقتصادی دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه با تایید این موضوع گفت:  قذافی مبارزه ی بزرگی را برای دفاع از وحدت ملتش شروع کرده است. وی در ادامه گفت: من نمی دانم که قذافی چگونه می خواهد از لیبی به اینجا بیاید، به این دلیل که ما در لیبی سفارتخانه نداریم. 

*ویلیام هیگ، وزیر خارکه انگلیس در مورد استفاده قذافی از سلاح شیمیایی هشدار داده است. پنتاگون اعلام کرده است که ارتش امریکا مکان هایی که سلاح های شیمیایی قذافی در انجا قرار دارد، را تحت نظارت خود قرار دارد.

*بی بی سی گزارش داد که اخباری مبنی بر مسموم کردن آب شهر طرابلس توسط نیروهای قذافی وجود دارد.

*یکی از رهبران انقلابیون در بنغازی اعلام کرده است که تا به حال 400 نفر کشته و 2000 نفر زخمی شده اند.



*دیلی تلگراف به نقل از خبرنگار خود در طرابلس نوشت: باب العزیزیه به یک مکان توریستی برای ساکنان طرابلس تبدیل شده است. انقلابیون شب گذشته را با خوشحالی و پایکوبی گذراندند اما امروز خود را برای مبارزه با اخرین وفاداران به قذافی آماده می کنند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
4
18
این چاوز هم با همه احمقیش با زهم باید گفت آدم صادقی هست.
مهر اندیشه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
0
38
هرچقدر دیکتاتور، عوام فریب، جاه طلب و زر و زور داشته باشی، اگه اکثریت نخوانت آخرش باید بری...
رفتنی هستی آقای قذافی،
رفتنی هستی آقای بشار اسد،
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
0
9
هوگو چاوز متحد سرسخت احمدی نژاد بشار دیکتاتور متحد اصلی احمدی نژاد .....این است آداب ورسوم دولت ایران حمایت از دیکتاتور
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
0
8
مرگ برتمام دیکتاتورهای متکبرازخود راضی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
0
9
حالم از این چاوز بهم می خوره
مهر اندیشه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
0
10
هرچقدر دیکتاتور، عوام فریب، جاه طلب و زر و زور داشته باشی، اگه اکثریت نخوانت آخرش باید بری...
رفتنی هستی آقای قذافی،
رفتنی هستی آقای بشار اسد،
و باز هم خیلیها هستند که با شرایط مشابه رفتنین.. همونطور که قبلا هم بودن و خواهند بود...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
0
5
جابه از یه طرف میگه تا شهادت در لیبی میمونم از یه طرفم دنبال پناهندگی تو نیکاراگوئه ست!
حکمت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
0
7
این سرنوشت تمام دیکتاتور هاست وگریز ی از ان نیست!!!!! اسیاب به نوبت!!!!!..واین سرنوشت وابستگان به روسیه است...از جمله ...چاوز...بشاراسد.
جلال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
13
3
من نمی دونم بعضی ها عقده ای هستند و جریان سوریه را با لیبی مقایسه می کنند بحث سوریه و بشار اسد خیلی متفاوت از بحث انقلابهای اخیر است عموم مردم سوریه با بشار اسد مشکلی ندارند و او را قبول دارند . من خودم چند وقت پیش دمشق بودم هیچ خبری نبود و مردم زندگی عادی داشتند . اما در حاهای انقلابی مثل یمن و لیبی و مصر و ..... واقعا مردم بلند شدند و حاکمانشان را نمی خواهند مطمئن هستم کسانی که مدام اسم بشار اسد را در کامنت ها میارند به لج جمهوری اسلامی و در راستای جنبش سبز این عقیده رو دارند اینها عقده شان جای دیگری است یعنی با هیچ دیکتاتوری مشکل ندارند فقط با حکومت دینی مشکل دارند اینها کسانی بودند که اربابانشان همواره قبل از انقلاب مصر از مبارک و .... تعریف می کردند . به نظر من این افراد حرف دلشان را بزنند و بگویند حکومت جمهوری اسلامی ایران را نمی خواهیم نه همین طور اسم بشار اسد و .... بیاورند بگویند که تنها و تنها مشکلشان با حکومت ولی فقیه است و الا اگر آزادی غربی در کشور باشد دوست دارند هرکسی از رضا شاه و محمد رضا شاه و قذافی و صدام حکومت کند بهتر از حکومت ولی فقیه است که نمی گذارد اینها راحت آزادی غربی داشته باشند
پاسخ ها
مهر اندیشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
شاید متنی که نوشتی یک سری از ریشه ها و عارضه ها در اون مورد اشاره قرار گرفته باشه، ولی ادبیاتت نشون میده که اصول مذاکره و راهکارهای همراه کردن افکار مخاف با خودت رو نمیدونی. از واژه هائی مقل عقده ای, لج و عقده برای مخافین فکری خودت استفاده کردی. یک مقدار مطالعه کنی خودت متوجه میشی کسانی که متوسل به اینگونه ادبیات میشن عملا این به معنی شکست اونها در مذاکره با جبهه مخالف فکریشونه. البته من فقط جهت اطلاع در سطح دانش خودم گفتم علاقمند بودی یک سری کتاب هم میتونم بهت معرفی کنم که خودت بری مطالعه کنی. موفق باشی جلال جان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
1
0
آقا ما نفهمیدیم بالا خره رژیم قذافی عوض شد یا نه؟!!!
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
7
2
آفرین به چاوز که حرف راست رو زد.
پاسخ ها
عامک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
باز آمدی به ملک من و بی اذن زدی قدم /باز آمدی و به نام من تو زدی قلم / گفتم تو را که من نیستم بی ادب /دیدم نیست تو را اثری هان بی ادب / باز آمدی و چند باره به نامم نظر زدی/ چشمت به کوری و گوشت کری زدی ! /حیف که من و "انتخاب " را خط قرمز است / خط قرمز ما دین و "انتخاب" را دولت است / باز هم گویم تو را جواب در آستین حاضر است / بگذار آدرست ( ایمیل ) بفهمی عامک قادر است / راستش را بگو حاصل تو را چه بود ؟ / کج بنشین و بگو بنمودی چه سود ! / حاصل تو را چه شد زین کار و این گناه / حاصل تو را چه شد جز درد این گناه / عامک بگذر ز تقصیر و گذشت کن ز بی نوا / شاید گذشت تو به ره آورد این ناخلف بنده خدا !
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
5
2
به نظر من احمدی نژاد هم باید از سرهنگ حمایت کنه چون محاله سقوط کنه.
حقیقت گو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
5
1
امیدوارم که صلح در لیبی برقرار بشه و دولت لیبی به کارش ادامه بده. به امید سقوط آل خلیفه و آل سعود
نظرات بینندگان