arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
رویکرد مهم وزیر پیشنهادی بهداشت، پیشگیری مقدم بر درمان است

طیبه سیاوشی : رویکرد عمومی مجلس به عملکرد وزیر پیشنهادی بهداشت مثبت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طیبه سیاوشی،نماینده تهران  با موفق ارزیابی کردن عملکرد وزارت بهداشت و درمان در دولت یازدهم گفت : علی رغم تمامی مشکلات و موانع پیش روی دولت در حوزه سلامت و درمان، وزارت بهداشت کارنامه خوبی را از خود بر جای گذاشته است.

او در مصاحبه با «انتخاب» گفت : به طور مثال، طرح جامع تحول در نظام سلامت که ابداع مجموعه دکتر هاشمی در وزارتخانه بهداشت طرح ریزی و اجرا شد، به رغم ایرادات و معایبی که داشت، توانست سطح قابل توجهی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده و میزان بهداشت عمومی را ارتقا ببخشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد : من معتقدم که شخص دکتر هاشمی، مدیریت خوبی از خود نشان داد و توانست در چهارسال گذشته، به رغم سهم بودجه نسبتا کم، مشکلات دستگاه عظیم و عریض و طویل حوزه سلامت در کشور را شناسایی و روند اجرایی آن را با رویکرد پیشگیری قبل از درمان رو به جلو سوق دهد.

وی افزود : با این همه، اشکالاتی نیز در حوزه سلامت وجود دارد که قابل کتمان نیست و امیدواریم که در دولت دوازدهم، با مرتفع شدن این موانع از برون رفت ارز از کشور در حوزه سلامت ودرمان پیشگیری شود. کما اینکه در دولت یازدهم نیز این رویکرد تقریبا دنبال شد و به تبع آن، میزان قابل توجهی اشتغالزایی در حیطه تولید تجهیزات پزشکی بومی داخلی شاهد بودیم . امری که می تواند هم به برطرف کردن نیازهای داخلی منجر شده ونیزمعیشت مردم را به میزان قابل اتکایی در بر بگیرد.
** رویکرد عمومی مجلس به عملکرد وزیر پیشنهادی بهداشت مثبت است  

نماینده  تهران در مجلس یادآور شد : سفرهای متعدد وزیر بهداشت منجر به اشراف و شناخت خوب اواز معضلات و کاستی های حوزه سلامت شده و این شناخت می تواند در ادامه در جهت حل و فصل هرچه بیشتر این موانع کمک کند.
سیاوشی ضمن اشاره به مشکلات موجود در حوزه سلامت نیز یادآور شد : ایرادی که من امروز در این حوزه می بینم، عدم بکارگیری زنان کارآمد و شایسته در سطوح بالای وزارتخانه است که امیدواریم به این مهم در دولت دوازدهم توجه جدی صورت بگیرد.
وی در پایان تاکید کرد : با این همه، رویکرد عمومی مجلس نسبت به وزیر محترم پیشنهادی بهداشت و درمان بسیار مثبت بوده و ما نیز در فراکسیون امید درباره کابینه طبق جمع بندی نهایی عمل خواهیم کرد.
نظرات بینندگان