arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

تنها گروهی که از حملات توئیتری ترامپ مصون مانده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به تحلیل دلایل مصون ماندن یک گروه خاص از حملات رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه اجتماعی توئیتر پرداخته است.

به گزارش تسنیم، یک رسانه آمریکایی می‌گوید طرفداران حامی برتری نژادی سفیدپوستان تنها گروهی در شبکه اجتماعی توئیتر هستند که تا کنون با حملات انتقادی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا رو به رو نشده‌اند.

 شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در تیتر خود نوشت: «ترامپ در توئیتر تقریباً به همه حمله کرده است، غیر از طرفداران برتری سفیدپوستان.»

ترامپ در ماه‌های گذشته، از زمان آغاز کارزار ریاست‌جمهوری تا کنون معمولاً هر فرد یا گروهی که کوچکترین انتقادی علیهش مطرح کرده باشد را با صریح‌ترین و شدیدترین الفاظ در توئیتر مورد حمله قرار داده است.

وی ابایی از اشاره به نام افراد، استفاده از الفاظ رکیک برای حمله به آنها یا حتی مسخره کردن قیافه‌شان نداشته است، اما به نوشته «سی‌ان‌ان» او بعد از خشونت‌های روز شنبه توئیتی نوشت که به نحوی غیرمعمول، گنگ و مبهم بود: «باید همه‌مان متحد شویم و همه تنفری که این حادثه نماینده‌ آن است را محکوم کنیم. جایی برای اینگونه خشونت‌ها در آمریکا نیست. بیایید با هم یگانه شویم.»

اظهارات ترامپ، ساعاتی بعدتر مقابل تلویزیون، هم توسط دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان مورد انتقاد قرار گرفت. در حالی که یک زن بی‌گناه در حمله یک فرد نژادپرست کشته شده بود، ترامپ «طرف‌ها بسیاری» را مقصر قلمداد کرد.

او همچنین، در اقدامی غیرمعمول از هیچ‌کدام از گروه‌های نژادپرست‌، اعم از نئونازی‌ها یا گروه کوکلاس‌کلان نام نبرد.

یک گروه نئونازی در وب‌سایتش از پیام ترامپ استقبال کرد و نوشت: «اظهارات ترامپ خوب بودند. او از پاسخ به سوالی درباره حمایت حامیان برتری سفیدپوست‌ها از خودش، خودداری کرد و وقتی از او خواست که اقدامات آنها را محکوم کند، از اتاق خارج شد.»

نظرات بینندگان