arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

تقدیر نماینده ویژه مقام معظم رهبری از دستگاه‌های خدمات رسان به سیل زدگان گلستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید کرد: باید تلاش شود تا به سرعت و بدون هیچ گونه سستی خسارت های وارده به سیل زدگان استان گلستان جبران شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی که به منظور بررسی روند رسیدگی به مناطق سیل زده عصر روز دوشنبه ۲۴ مرداد ماه به استان گلستان سفر کرده است ،پس از بازدید از مناطق سیل زده شهرستان‌های علی آباد کتول و کلاله در استان گلستان با قدردانی از همه کسانی که در ۴۸ ساعت گذشته با تلاش مضاعف برای خدمت رسانی به مردم مناطق سیل زده کشور تلاش کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد: با همدلی و همت مسئولان و دستگاه‌های خدمات رسان، خسارت‌های وارده به مناطق سیل زده جبران شود.

وی افزود: گزارش حادثه و اقدامات انجام شده، بعد از جمع بندی نهایی بلافاصله تقدیم رهبر معظم انقلاب خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین در ادمه سفر خود به استان گلستان با استاندار و مسئولان این استان هم دیدار خواهد کرد و در جریان روند امداد رسانی و موضوعات مرتبط با  مناطق سیل زده قرار خواهد گرفت.

در این سفر روسای سازمان‌های امداد و نجات و جوانان، معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر و مشاور نماینده ولی فقیه و مدیرکل حوزه نمایندگی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را همراهی می‌کنند.

تقدیر استاندار خراسان رضوی از اقدامات فوری و مؤثر هلال‌احمر در سیل اخیر

استاندار خراسان رضوی در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: انصافا هلال احمر استان در سیل اخیر خدمات چشمگیر و ارزنده ای در مناطق کلات، دره گز و نیشابور ارائه داد که جای قدردانی دارد.

 علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر اقدامات مناسب و موثر هلال احمر را در سیل اخیر این استان قابل تقدیر دانست و افزود: انصافا هلال احمر استان در سیل اخیر خدمات چشمگیر و ارزنده‌ای در مناطق کلات، دره گز و نیشابور ارائه داد که جای قدردانی دارد.

وی انتقال خوب و به موقع افراد گرفتار در سیل را توسط بالگرد جمعیت هلال احمر از جمله نکات بارز عملیات امدادرسانی استان برشمرد و افزود: هلال احمر استان در شب اول حادثه با تمامی امکانات موجود، تیم‌های واکنش سریع و اقلام اضطراری در منطقه حضور یافت و خدمات شایسته ای به مردم سیل زده ارائه شد.

فعالیت چشمگیر تیم‌های امدادی هلال احمر در سیل اخیر

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: صبح روز بعد از حادثه در بازدیدی که از مناطق سیل زده داشتیم شاهد فعالیت‌های چشمگیر تیم های زنده یاب(آنست) هلال احمر و ارائه خدمات به افراد گرفتار در سیل بودیم.

رشیدیان حضور جمعیت هلال احمر در حوادث طبیعی و غیر طبیعی را مخصوصا در استان خراسان رضوی مناسب ارزیابی کرد و افزود: هلال احمر انصافا در امدادرسانی به مردم پیشرو و نوک پیکان ارائه خدمات امدادی در حوادث است.

وی با قدردانی از مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی در همکاری و پوشش حوادث اخیر استان از جمله سیل فروردین و مردادماه سال جاری افزود: نیرو و امکانات موجود در استان پاسخگویی مناسبی به این حوادث داشت.

قول مساعد دولت برای تامین انبار امدادی در کلات

استاندار خراسان رضوی با اشاره به بازدید اخیر دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور از مناطق سیل زده، خاطرنشان کرد: مقرر شده با توجه به نیاز استان به انبار و ملزومات اضطراری در منطقه کلات، برآوردهای لازم جهت مساعدت دولت برای تامین این انبار فراهم شود.

پاسخگویی مناسب در سیل اخیر با تعامل مناسب میان دستگاه های استان

بنابراین گزارش، در این دیدار دکتر سیدامیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به اینکه پاسخگویی به سیل اخیر در استان با برنامه ریزی دقیق و مناسبی انجام شد، افزود: به دلیل شناخت و تعامل مناسب و خوب جمعیت هلال احمر با استانداری، امدادرسانی به مردم به خوبی انجام شد.

وی با قدردانی از توجه ویژه استانداری به جمعیت هلال احمر افزود: یک کار خوب، محصول مشارکت و فعالیت تیمی مناسب است. اگر تمامی اختیارات و امکانات، موجود باشد اما مدیریت مناسبی نداشته باشیم قطعا امکان ارائه خدمت به مردم میسر نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه همه امکانات موجود در جمعیت هلال احمر متعلق به مردم و برای مردم است، افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی در سال های گذشته شاهد تغییر در نوع حوادث بوده ایم به صورتی که در ماه‌های تابستانی وقوع سیل یک اتفاق اجتناب ناپذیر شده است.

ضرورت برنامه ریزی دقیق‌تر و عمیق‌تر برای ایجاد تاب آوری در جامعه

رئیس جمعیت هلال احمر برنامه ریزی برای پاسخ مناسب‌تر به حوادث را مستلزم اقدامات پیشگیرانه دانست و افزود: باید برنامه ریزی عمیق‌تری برای پیشگیری و تاب آوری مردم در هنگام وقوع حوادث داشته باشیم.

ضیائی افزود: آموزش مردم و حساس سازی آن‌ها به شکلی که منجر به تغییر رفتار و فرهنگ برای مقابله با حوادث شود از نکاتی است که باید در صدر برنامه همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی از آمادگی جمعیت هلال احمر برای ایجاد یک شهر تاب آور در هر استان خبر داد و افزود:  جمعیت هلال احمر حاضر است پروژه مشترکی را با نهادها و سازمان های مرتبط با تمامی استان‌ها در خصوص تاب آوری و افزایش سطح مقابل حوادث انجام دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به افزایش امکانات امداد هوایی جمعیت هلال احمر در ۲ سال گذشته خاطرنشان کرد: برنامه  ما این است تا آخر سال همه استان‌ها به بالگرد مجهز و پس از آن براساس حادثه خیزی و میزان جمعیت، برای افزایش بالگرد در استان‌ها اقدام کنیم.

در پایان این دیدار از سوی استاندار  یک جلد قرآن نفیس و نشان مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام(۲۰۱۷) به دکتر ضیائی اهدا شد.
نظرات بینندگان