arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

لیبی: اتحادیه اروپا در مبارزه با قاچاق انسان کمک کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'فائز السراج' نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی گفت که ما نمی توانیم بار سنگین مهاجرت ها را بر دوش بکشیم، قاچاق انسان باید در جنوب متوقف و اروپا در این امر به ما کمک کند.

به گزارش انتخاب، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی امروز در گفت وگو با روزنامه ایتالیایی 'لارپوبلیکا' در پاسخ به این پرسش که 'برای کاهش سطح قاچاق بدون اینکه مهاجران دیگری در دریا و یا در خشکی به دام مرگ بیفتند، چه پیشنهادی دارید؟' افزود: با این مساله نمی توان تنها در لیبی روبه رو شد. ما با وجود مشکلات بزرگ از هیچ تلاشی برای کمک به آنها دریغ نمی کنیم. اما واقعا قابل باور نیست که اتحادیه اروپا گوش شنوایی برای درخواست های ما ندارد.

وی توضیح داد: ما نمی توانیم بار سنگین این مهاجرت ها را بر دوش بکشیم در حالیکه برخی کشورها به هیچ وجه حاضر به همکاری نیستند. لیبی یک کشور انتقالی است. قاچاق باید در جنوب متوقف اروپا به ما کمک کند

السراج به درخواست کمک از ایتالیا برای مقابله با قاچاقچیان انسان اشاره کرد و ادامه داد: ایتالیا و لیبی نخستین قربانیان قاچاق بوده که منشا آن بی ثباتی در کشور ما است. گارد ساحلی لیبی دچار مشکلات عدیده بوده و دریاسالاران ما از من خواستند در این ارتباط درخواست حمایت کنم.

نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی یادآور شد: ما این حمایت را از ایتالیا درخواست کردیم و رم نیز به سرعت پاسخ داد. باید بگویم در این قضیه حاکمیت ملی ما بواسطه کمک ایتالیا تقویت شد. رم بطور کامل به حاکمیت ملی لیبی احترام می گذارد.

السراج افزود: چالش هایی که لیبی پیش رو دارد به سه حوزه اصلی امنیتی، اقتصادی و شرایط اجتماعی کشور مربوط می شوند و ما باید بطور هم زمان این مشکلات را با وضعیت دشواری که کشورم با آن روبه رو است ، برطرف کنیم . اگر نظام سیاسی کشور ما به جای منازعات داخلی روی حل مشکلات متمرکز شود، می توان در این مسیر موفق بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان