arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۰

شلیک 3 فروند کاتیوشا به سوی منطقه مرزی میان کویت و عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تلویزیون العربیه از شلیک 3 فروند موشک به منطقه مرزی میان کویت و عراق خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک اعلام کرد که بامداد امروز 3 فروند موشک به سوی منطقه مرزی میان کویت و عراق شلیک شده است.

این شبکه تلویزیونی که مقر آن دبی است اعلام کرد که این موشک ها از نوع کاتیوشا بودند اما بندر کویتی در حال ساخت "مبارک" هدف این حمله نبوده است.

بندر مبارک در جزیره بوبیان در حال ساخت است که مناقشات جنجال برانگیزی میان عراق و کویت درباره ادامه ساخت این بندر در حال جریان است.

پیش از این شبکه تلویزيونی "العروبة" مدعی شده بود که این موشک ها بندر مبارک را هدف قرار داده بودند.

یک مقام مسئول کویتی در وزارت خارجه کویت دیروز خبر احضار سفیر کویت در بغداد و تقدیم پیام اعتراض بغداد به او درباره ساخت بندر مبارک را رد و تاکید کرد که موضوع ساخت این بندر از طریق تماس های رسمی و دیپلماتیک در حال بررسی و پیگیری است.

در سایه تداوم ماجرای ساخت بندر مبارک در مجاورت آبهای عراق، چند روز پیش فراکسیون پارلمانی "فرسان" یکی از زیرمجموعه های ائتلاف دولت قانون عراق کویت را به انجام واکنش نظامی تهدید و اعلام کرد در صورتی که دولت کویت طی 48 ساعت آینده ساخت بندر مبارک را متوقف نکند، باید با گزینه نظامی عراق مواجه شود.

پروژه چندین میلیارد دلاری ساخت بندر مبارک قرار است که در جزیره بوبیان ساخته شود که در نزدیکی مرزهای عراق قرار دارد. ساخت این بندر که از سال 2007 آغاز شده است، قرار است که در سال 2016 به پایان برسد. کارشناسان عراقی معتقدند ساخت این بندر، تنها راه دریایی عراق را تنگ می کند، و سواحل کویت را تا مسافت 500 کیلومتری امتداد میدهد و این درحالی است که در صورت ساخت این بندر سواحل عراق در مساحتی 50 کیلومتری محدود می شود.
 
نظرات بینندگان