arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۰

اتحاديه اروپا مي خواهد از استفاده حاميان قذافي از دارايي هاي ليبي جلوگيري کند/ آمريکا يک و نيم ميليارد دلار از اموال ليبي را آزاد مي کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اتحادیه اروپا روز جمعه رعایت احتیاط را در آزاد کردن دارایی های لیبی که جامعه بین الملل در چارچوب تحریم رژیم قذافی توقیف کرده است، خواستار شد.

به گزارش انتخاب؛ این اتحادیه اعلام کرد به گونه ای عمل می کند که طرفداران رژیم قذافی از این دارایی ها بهره مند نشوند. مایا کاسیانسیچ Maja Kocijancic سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در حال بررسی چند گزینه برای رفع توقیف دارایی های لیبی هستیم.

چگونگی انجام این کار را به شیوه ای که این دارایی ها به شورای ملی انتقالی تحویل داده شود و طرفداران قذافی نتوانند از آن استفاده کنند، بررسی خواهیم کرد . کشورهای اروپایی بر اساس تحریم هایی که سازمان ملل علیه رژیم معمر قذافی تصویب کرد، میلیاردها یورو از دارایی های لیبی را از ابتدای امسال توقیف کرده اند.

سخنگوی اشتون خاطر نشان کرد دولت های اروپایی قرار است برای آزاد سازی این دارایی ها در سطح اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند.

وی افزود:  رایزنی های در این زمینه در جریان است و با شرکای خود از جمله سازمان ملل متحد در تماس هستیم .

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه آزادی سازی یک و نیم میلیارد دلار از داریی های توقیف شده لیبی را در چارچوب کمک فوری به بازسازی این کشور پذیرفت.

محمود جبریل، فرد شماره دو انقلابیون لیبی روز جمعه در استانبول اعلام کرد ادامه کار دولت جدید این کشور به رفع توقیف دارایی های مسدود شده بستگی دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، شورای ملی انتقالی که روز سه شنبه مقر معمر قذافی را در طرابلس تصرف کرد، کمک فوری پنج میلیارد دلاری را در چارچوب آزاد سازی دارایی های لیبی خواستار شده است.
نظرات بینندگان