arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

ترامپ: هاروی آمریکا را عمیقا تحت تاثیر قرار داده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه اعلام کرد که توفان هاروی بر سراسر این کشور، تاثیرعمیقی گذاشته است.

به گزارش انتخاب به نقل از آسوشیتدپرس از واشنگتن، وی در آستانه سفر به شهر هیوستون در ایالت تگزاس و شهر لیک چارلز در ایالت لوئیزیانا، در پیامی به سیل زدگان، از تمهیدات در نظر گرفته شده برای مقابله با این بحران تقدیر کرد.
 
وی در سخنرانی هفتگی اش خطاب به قربانیان توفان هاروی گفت: ما در هر گام با شما هستیم و به شما در جبران خسارات و بازسازی منطقه کمک می کنیم.
 
رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته نیز به ایالت بحران زده تگزاس نیز سفر کرد و از مشاهده روح عشق و عزم برای حل بحران این ایالت سخن گفت.
 
ترامپ با اعلام اینکه قربانیان مسیری طولانی و دشوار پیش رو دارند، افزود: ما قوی تر از موانع موجود در مسیرمان هستیم. وی قرار است در جریان سفر خود به منطقه بحران زده، خسارات وارده بر اثر وقوع توفان هاروی را ارزیابی کند.
 
براساس اعلام کاخ سفید، این سفر امکان گفت و گوی ترامپ را با ساکنان منطقه سیل زده فراهم می کند که در جریان سفر نخست وی به ایالت بحران زده تگزاس، اثری از آن دیده نشد و رئیس جمهوری آمریکا از این بابت هدف انتقاد قرار گرفت.
 
توفان هاروی به تازگی سواحل جنوب شرقی ایالت تگزاس را با درجه بندی چهار درنوردید؛ سپس به توفان گرمسیری تنزل درجه داد و بارندگی بی سابقه ای را برای این ایالت رقم زد.
 
توفان هاروی سپس به ایالت لوئیزیانا در همسایگی تگزاس رسید و خسارت های زیادی به زیرساخت های صنعت نفت و گاز طبیعی آمریکا وارد کرد.
 
ابعاد خسارت و ویرانی توفان هاروی سبب شده که این توفان با توفان کاترینا مقایسه شود که 12 سال پیش نیواورلئان را ویران کرد و یک هزار و 800 کشته و حدود یک صد و هشت میلیارد دلار خسارت برجا گذاشت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان