arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶

مقام رژیم صهیونیستی: ایران در توسعه برنامه هسته‌ای خود از کره شمالی عقب‌تر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفت که ایران در زمینه توسعه برنامه هسته‌ای 20 سال از پیونگ یانگ عقب‌تر است و آمریکا اگر می‌تواند باید به کره شمالی حمله کند.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، موس یادلین رییس پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در پی آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی که گفته می‌شود قوی‌ترین آزمایش هسته‌ای این کشور تا کنون بوده است، گفت که آمریکا اگر می‌تواند و ظرفیتش را دارد باید به کره شمالی حمله کند، اما نمی‌داند که واشنگتن توانایی این کار را دارد یا نه؟

یادلین در ادامه جاه‌طلبی هسته‌ای کره شمالی را در برابر وضعیت ایران (در منطقه) کم اهمیت برشمرد و گفت: ایران در زمینه توسعه برنامه هسته‌ای‌اش 20 سال از پیونگ یانگ عقب‌تر است.

وی با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا در گذشته علیه برنامه هسته‌ای کشورمان و با ادعای این‌که ایران تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارد، گفت: مساله تسلیحات هسته‌ای ایران پس از پایان این توافق مطرح خواهد بود، توافقی که به ایران اجازه می‌دهد در مدتی کوتاه به ظرفیت‌های هسته‌ای دست یابد.

او همچنین گفت که خطر بزرگ‌تر درباره ایران این است که این کشور تلاش خواهد کرد خلاهایی که در سوریه پس از نابودی داعش به وجود می‌آید، پر کند.

 این مقام پیشین رژیم صهیونیستی در حالی مدعی خطر تسلیحات هسته‌ای ایران پس از پایان برجام است که این رژیم تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود در حالی‌که هیچ‌گاه به طور رسمی زرادخانه هسته‌ای را اعلام نکرده و به عضویت هیچ معاهده‌ای در این زمینه در نیامده است.

مقامات ایران همواره تاکید کرده‌اند که ایران هرگز به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای نبوده و این ادعاها را به طور قوی رد کرده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان