arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶

رحیمی: اگر عربستان درخواست ازسرگیری مناسبات داشته باشد، ایران با رویکرد مثبت بررسی می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس شواهد به زودی گشایشی در مناسبات ایران و عربستان رخ خواهد داد، گفت که اگر عربستان درخواستی درباره ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک داشته باشد، ایران با رویکرد مثبت چنین درخواستی را بررسی خواهد کرد.

به گزارش انتخاب، علیرضا رحیمی در یادداشتی در کانال تلگرامی خود با اشاره به برگزاری حج تمتع امسال، گفت: مراسم حج ۹۶ بطور غیررسمی آزمونی فراروی مقامات سعودی گشود تا نحوه تعامل خود را با ملت و دولت ایران در عمل نشان دهند و این مهم با اتمام مراسم حج و بازگشت حجاج در حال سپری شدن است.
 
 رحیمی: اگر عربستان درخواست ازسرگیری مناسبات داشته باشد، ایران با رویکرد مثبت بررسی می کند

به گفته وی، بنابر قرائن و شواهد قوی بزودی در مناسبات ایران و عربستان سعودی گشایشی در مراحل اولیه رخ خواهد داد.

رحیمی همچنین گفت که اظهارات امیر مکه پس از پایان مراسم حج در کنفرانس خبری نسبت به ملت و دولت ایران سازنده و نشان از بروز دیدگاه مثبت در طرف سعودی است.

وی اعزام دیپلمات‌های دو کشور برای ارزیابی متقابل از وضعیت سفارتخانه‌ها را اولین گام به سمت خروج از انسداد مناسبات دیپلماتیک تلقی کرد و به سفر برخی از نمایندگان مجلس به عربستان برای انجام اعمال حج اشاره و اظهار کرد: برخی نمایندگان مجلس که در حج ۹۶ حضور دارند نسبت به وضعیت  برگزاری حج و تامین خواسته های مسئولین حج جمهوری اسلامی ایران توسط سعودی‌ها اظهارات مثبتی داشته اند.

رحیمی در پایان گفت: چنانچه عربستان سعودی درخواستی مبنی بر ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک داشته باشد جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مثبت چنین درخواستی را بررسی خواهد کرد.
نظرات بینندگان