arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶

رقیب ریاست جمهوری پوتین خواهان آزادی زندانیان سیاسی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کسنیا سوبچاک، مجری ۳۵ ساله تلویزیون در روسیه و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس آتی در این کشور، در نخستین کنفرانس خبری خود امروز (سه شنبه) خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی در روسیه شد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کسنیا سوبچاک چند روز پیش رسما کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس روسیه را اعلام و استدلال کرد، روسیه از نخبگان سیاسی فعلی خود خسته شده است. منتقدان گفتند که کاندیداتوری سوبچاک به نفع ولادیمیر پوتین تمام خواهد شد چون هم باعث چنددستگی در میان مخالفان دولت شده و هم مشروعیت انتخابات مارس را افزایش خواهد داد.

رقیب ریاست جمهوری پوتین خواهان آزادی زندانیان سیاسی شد

سوبچاک دختر آناتولی سوبچاک، مشاور معتمد ولادیمیر پوتین و شهردار سابق سن پترزبورگ است. مادر او نیز در شورای فدراسیون روسیه که مجلس علیای پارلمان این کشور است، نماینده است. او پیش از این یک فرد موفق و سرشناس در تلویزیون روسیه محسوب می شد.

سوبچاک اخیرا به اعتراضات علیه کرملین پیوسته و اغلب منتقد دولت پوتین بوده اما عمدتا از انتقاد مستقیم از خود پوتین خودداری کرده است.

پوتین هنوز رسما اعلام نکرده که آیا در انتخابات بعدی مجددا کاندیدا خواهد شد یا خیر اما انتظار می رود که او به این منظور کاندیدا شود.

سوبچاک در کنفرانس خبری خود خطاب به انبوهی از خبرنگاران گفت، دست کم ۳۰ درصد روسها از داشتن نماینده محرومند و رای دادن به او این وضعیت را تغییر خواهد داد.

سوبچاک اقدام به معرفی ایگور مالاشنکو یکی از پیشگامان تلویزیون روسیه در دوران بعد از شوروی و مرد پشت پرده انتخاب مجدد بوریس یلتسین به ریاست جمهوری در سال ۱۹۹۶، به عنوان مدیر ستاد انتخاباتی خود کرده است.

سوبچاک مشخص نکرده که قرار است چه میزان هزینه صرف کمپین انتخاباتی او شود و تنها اظهار داشته که قصد دارد از سوی تاجران ناشناس کمک مالی دریافت کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان