arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶

روسیه: آمریکا درباره برجام یک اقدام متوازن انجام دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه برجام راه حلی جامع است، گفت: از آمریکا انتظار داریم درباره توافق هسته‌ای با ایران، اقدامی متوازن انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف نماینده روسیه در سازمان ملل روز جمعه در حاشیه اجلاس جهانی جوانان در نیویورک گفت: ما از آمریکا انتظار داریم درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گام‌های متوازنی بردارد.

آنتونوف افزود: ما بر این باوریم که برجام، راه حلی جامع است؛ هر کشوری می‌تواند از کنار کشیدن به عنوان یک راه استفاده کند ولی برای مذاکرات طولانی مدت تنها می‌توان از یک اقدام جامع بهره برد. ما از آمریکا انتظار داریم در شرایط کنونی گام‌های متوازنی بردارد. ما تشدید تنش‌ها یا اختلال در این توافق را دوست نداریم.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا به تازگی اعلام کرد که دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را باوجود گزارشات مکرر آژانس مبنی بر اینکه ایران به تعهداتش در این توافق عمل می‌کند، تائید نخواهد کرد. این اقدام سرنوشت توافق را به دست کنگره سپرده است که اکنون باید درباره بازگرداندن تحریم‌های مرتبط هسته‌ای لغو شده به واسطه این توافق تصمیم‌گیری کند. وضع مجدد این تحریم‌ها نقض توافق هسته‌ای خواهد بود.

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
نظرات بینندگان