arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶

پاپ فرانسیس: بشریت با سلاح های اتمی در خطر خودکشی قرار دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رادیو واتیکان، پاپ روز دوشنبه در بازدید از وزارت توسعه انسانی واتیکان، با اشاره به تهدید سلاح های اتمی به صراحت اظهار داشت که بشریت در خطر خودکشی قرار دارد. 

پاپ امروز بار دیگر از تجارت اسلحه شکایت کرد و گفت: تجارت اسلحه باعث می شود تا آتش درگیری ها زنده بماند، که البته این (اوضاع کنونی) شیوع درگیری نیست بلکه ما اکنون در یک جنگ واقعی قرار داریم. سلاح های اتمی یک تهدید هستند که متاسفانه از ده ها سال وجود دارند، اما هرچند وقت، این مساله حاد می شود و از همین خطر خودکشی بشریت بوجود می آید.
 
رهبر مذهبی کاتولیک ها در خرداد ماه گذشته و در پی امضای قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری میان عربستان و آمریکا از قدرتمندان جهان خواسته بود تا از فروش اسلحه، که موجب جنگ و تقویت آن می شود، دست بردارند. وی در پیامی گفت: یک جنگ اینجا، یک جنگ آنجا، آیا واقعا این جنگ ها برای حل مسائل بوجود آمده اند، یا اینکه جنگ های تجاری و برای فروش غیر قانونی اسلحه هستند تا تجار مرگ، ثروتمند شوند؟ این اوضاع را حل کنیم. 
 
پاپ در سخنان خود اغلب به تجارت اسلحه، قانونی و یا غیر قانونی اشاره و آن را محکوم می کند . وی تاکنون بارها گفته است که 'در پس حملات تروریستی، سازندگان و تجار اسلحه قرار دارند. آنها صلح نمی خواهند بلکه به دنبال خونریزی هستند، آنها جنگ می طلبند و برادری نمی خواهند. بیچاره آنهایی که سلاح می خرند تا این برادری را نابود کنند. 
 
پاپ همچنین برای میانجیگری میان آمریکا و کره شمالی در آستانه سفر ترامپ به آسیا و جلوگیری از وقوع یک جنگ جهانی خواستار برگزاری یک نشست جهانی در رم با حضور نمایندگان سازمان ملل، ناتو و 11 تن از برندگان جایزه صلح نوبل، برای روز های 10 و 11 نوامبر آینده (19 و 20 آبان ماه) شده است که توسط وزارت توسعه انسانی واتیکان برگزار می شود. 
 
در این نشست که به خواست پاپ برگزار می شود، یازده تن از برندگان جایزه صلح نوبل (از جمله محمد یونس، محمد البرادعی، جودی ویلیامز، میرید مگوایر، ادولفو پرز اسکیوال و بئاترچه فین) به همراه سران سازمان ملل از جمله 'ایزومی ناکامیتسو' نماینده عالی ملل متحد برای خلع سلاح'، سران ناتو از جمله 'رز گاتمولر' معاون دبیر کل و سفرای کشورهای درگیر در بحران کره ( آمریکا، کره جنوبی و روسیه) و 'مازاکو وادا' یکی از آخرین بازماندگان هیروشیما به عنوان نماینده قربانیان سلاح های اتمی در این اجلاس حضور خواهند داشت. 
 
منبع: ایرنا
برچسب ها: پاپ
نظرات بینندگان