arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶

کره شمالی مذاکره با آمریکا درباره تسلیحات هسته‌ای خود را رد کرد

کره شمالی اعلام کرد، تحت هیچ شرایطی حاضر نیست درباره برنامه تسلیحاتی هسته ای خود با آمریکا وارد مذاکره شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره شمالی اعلام کرد، تحت هیچ شرایطی حاضر نیست درباره برنامه تسلیحاتی هسته ای خود با آمریکا وارد مذاکره شود.

به گزارش ایرنا، واشنگتن خواسته است که کره شمالی برنامه هسته ای نظامی خود را متوقف کند و به شکلی این کار را انجام دهد که از سوی مراجع ذی ربط مورد تایید قرار گیرد.

خبرگزاری کره شمالی در بیانیه ای گزارش کرد، تسلیحات هسته ای این کشور اصلی ترین قدرتی است که تاکنون مانع جنگ اتمی شده و مورد حراست شدید قرار خواهد گرفت.

این بیانیه از آمریکا خواسته است رفتار گانگستر گونه و همه سیاست های خصمانه خود علیه کره شمالی را کنار بگذارد و با این راهبردها به دنبال توقف برنامه تسلیحاتی هسته ای این کشور نباشد و دم از عاری سازی هسته ای در شبه جزیره کره نزند.

کره شمالی برنامه هسته ای نظامی خود را یک گزینه اجتناب ناپذیر می داند که توان دفاعی هسته ای بازدارنده این کشور را بقدری بالا برده است که آمریکا جرات حمله این کشور را به خود نمی دهد.

خبرگزاری کره شمالی در بیانیه خود تصریح کرده است که این کشور مخالف گفت و گو نیست اما مردم و دولت این کشور نمی خواهند تحت فشار آمریکا دست به گفت و گو در باره برنامه تسلیحاتی هسته ای بزنند و به آمریکا توصیه می شود راهبردهای خصمانه احمقانه اش را کنار بگذارد.

این بیانیه در حالی صادر می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه این هفته دیدار رسمی دو روزه خود از کره جنوبی را شروع می کند و پس از آن راهی چین خواهد شد.

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
نظرات بینندگان